iOS 8 ervaringen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door wil Als je een foto verwijderd blijft deze nog 30 dagen in map onlangs verwijderd. Je moet nog een extra handeling ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|
|||
|
|||
Ok, hier even een lijst aan ergernissen wat betreft iOS 8. Ik snap niet hoe Apple het zo uit heeft kunnen brengen en ik vraag me af wat al die testers die maanden gedaan hebben. Ik heb iOS 8 geïnstalleerd op een iPhone 5 en heb de volgende problemen:
- Als ik eenmaal op de homeknop druk om een app af te sluiten, gaat hij 8 van de 10 keer naar multitasking. Een hardwareprobleem kan het niet zijn, want ik had met iOS 7.1.2 nergens last van. Dit is echt zeer hinderlijk. En als ik wel twee keer druk en naar multitasking ga, gaat hij vaak daarna direct weer terug naar de app waar ik mee bezig was. Heb een herstel gedaan, maar dat heeft niet geholpen. - Deze herstel en terugzetten van reservekopie ging ook moeizaam met het downloaden van de apps. Heel veel apps pakte hij niet en moest ik handmatig downloaden. - Updates downloaden gaat gaar, daar zijn ook al meerdere meldingen van geweest. - Tekst verschijnt soms door elkaar, bijvoorbeeld met de statusbalk - Op iPhone 5s en iPhone 5c gaat de batterij aanzienlijk korter mee en wordt het toestel te warm. - Nog een puntje voor alle ontwikkelaars: waarom duurt het zo enorm lang om een app gereed te maken voor iOS 8? Hij is al maanden in beta en op het moment dat ie uitkomt, zijn grote apps nog steeds niet gereed. Een goed voorbeeld is WhatsApp (dat zijn we wel gewend, we hadden tot november 2012 moeten wachten op iPhone 5-ondersteuning). Maar dat zij hun app nog niet bijgewerkt hebben, vind ik echt schandalig. Ik had al een hekel aan WhatsApp (gebruik veel liever iMessage), is het ook nog eens vervelend dat hij bij het openen van een pushbericht niet het toetsenbord opent, waardoor je dus elke keer het invoerveld moet aantikken. Ook pakt hij autocorrecties aan het einde van een zin niet goed op. Ik geloof dat ook Facebook bijvoorbeeld nog niet goed bijgewerkt is. - iOS 8 op een iPad 3e generatie is ook niet je van het. Standaard apps worden gewoon uit het niets af gesloten en ik heb zelfs een aantal keren het Apple-logo in beeld gekregen terwijl ik ergens mee bezig was. Kortom: iOS 8 is naar mijn ervaring de slechtste iOS-release in jaren. |
|
|||
|
|||
Airdrop werkt ook maar half.
Die moet perse op 'everyone' staan, 'contacts only' laat geen nabije gebruikers zien. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Jammer whatsapp, weer een steekje laten vallen. Verder ken ik ook het probleem met eenmaal home indrukken dat ik naar multitask ga. Erg vervelend. Zaklamp doet het maar 2 seconden. Daarna hele tijd niet meer. Zelfde geldt ook voor foto. Kan er 1 maken met flits, daarna niet meer |
|
|||
|
|||
Net als bij meerdere gebruikers heb ik last van plotseling afsluitende apps.
Dit zal voor een groot deel liggen dat ze nog niet allemaal voor IOS8 zijn geoptimaliseerd, jammer voor dit, maar dat ligt aan de app makers. Dat is voorlopig het enige min puntje waar ik last van heb. Een plus punt is dat de aanwezige muziek op de iPhone weer helemaal afspeelt en niet 3 seconden voor het einde van het liedje afkapt.
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Niks dus, haha.
Nee maar even serieus, weet jij waar dat voor is? Je hebt namelijk ook nog een aparte functie voor je kompas. Die heb ik sowieso uit staan. En de 'deel mijn locatie', ik snap dat t daar gaat om het delen van je locatie, maar waar en wanneer? Kan er op internet niks over vinden. |
|
|||
|
|||
Op welk internet heb je dan gezocht. Lees het onderstaande KB van Apple. Alles lezen hé, niet alleen de titel:
iOS 7: een goed begrip van Locatievoorzieningen |
|
||||
|
||||
Citaat:
Die uitleg ben ik al tegengekomen, maar in iOS8 zijn een aantal nieuwe dingen toegevoegd die daar niet tussen staan.. 'Bewegingskalibratie' en 'deel mijn locatie'. |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
https://www.apple.com/feedback/iphone.html |
|
|||
|
|||
Iemand ook problemen met het downloaden van nieuwe apps en updates ? Ik zie ook geen updates van bestaande apps op mijn iPhone 6, iOS 8 en kan er geen nieuwe apps mee downloaden. als ik ze aanklik en op installeer klik dan blijft het rondje maar draaien.
Dit heb ik al geprobeerd: - app download pauzeren en hervatten - uitloggen uit appstore, opnieuw inloggen - normale herstart - harde reset dmv home-sleep knop ingedrukt houden - uitloggen appstore, harde reset dmv home-sleep knoppen, opnieuw inloggen appstore - Wi-Fi, 3G, 4G geprobeerd, overal problemen. Lijkt wel alsof hij verbinding probeert te maken want lijkt er ook op alsof hij helemaal niks download. Afgelopen weekend via icloud backup geïnstalleerd. lijkt me dat er van de 85 apps die ik heb sinds dien toch wel een update is uitgekomen, zeker met iOS 8 support... |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
"Er is helaas nog steeds een wereldwijde storing bij iCloud en de Apple Store.
Door het vele verkeer en updaten van iOS apparaten. We doen er natuurlijk alles aan om het zo snel mogelijk te verhelpen" *Heeft Apple Support mij gisteren verteld. Misschien is dat de reden dat het niet werkt bij jou.. ? Bij mij werken (sommige) functies van iCloud af en toe niet. |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Duurt nu al een aantal dagen. Sinds vrijdagnacht/zaterdag ochtend. Toen stond er ook niks op de website. |
|
|||
|
|||
Dat zal dan wel dat UPC probleem zijn met DNS servers die de iCloud servers niet meer kunnen vinden. Zoiets staat uiteraard niet op de Apple System Status.
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Maar er zijn ook andere problemen met iCloud. Onder andere de keychain vertificatie die niet doorkomt en backups maken/terugzetten. Maargoed, niet gek als er opeens miljoenen extra iPhones worden aangezet en massaal gaan downloaden etc. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Problemen met app-updates downloaden in iOS 8?
|
|||
|
|||
|
Er zijn 3 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 3 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Ervaringen IOS 5.1 op iPhone | MCNO | iPhone algemeen | 233 | 27-03-12 12:34 |
Ervaringen IOS 5.1 op iPad | mikascm | iPad algemeen | 14 | 13-03-12 15:18 |
Ervaringen iOS 4.3 | bluevoice | iPhone algemeen | 33 | 29-03-11 22:57 |
Ervaringen ios 4.2 | cyber2001 | iPhone algemeen | 0 | 13-01-11 01:08 |
|
|