//

iOS 8 ervaringen

iOS 8 ervaringen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door timosha Heb je een backup met jailbreak restanten teruggezet? Ik heb niets terug gezet. Alleen geupdate naar ios8...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #201  
Oud 24-09-14, 20:14
boswachter85 boswachter85 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Zwolle
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Heb je een backup met jailbreak restanten teruggezet?
Ik heb niets terug gezet. Alleen geupdate naar ios8
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #202  
Oud 24-09-14, 20:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boswachter85 Bekijk bericht
Ik heb niets terug gezet. Alleen geupdate naar ios8
OK! De symptomen die jij beschrijft lijken verdacht veel op jailbreak restanten. Of, heb je die update uitgevoerd op een toestel met een jailbreak?
  #203  
Oud 24-09-14, 20:18
boswachter85 boswachter85 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Zwolle
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
OK! De symptomen die jij beschrijft lijken verdacht veel op jailbreak restanten. Of, heb je die update uitgevoerd op een toestel met een jailbreak?
Klopt. Ik had een jailbreak op ios 7 toen ik update naar 8. Hoe los ik dit op? Want ik wil wel mijn instellingen en apps houden nu. Dus mijn backup wil ik behouden...
  #204  
Oud 24-09-14, 20:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boswachter85 Bekijk bericht
Klopt. Ik had een jailbreak op ios 7 toen ik update naar 8. Hoe los ik dit op?
Dacht ik al. Die Pangu chinezerij laat een update toe, Evasi0n blokkeerde dat. Je bent nu ook wat opslaggeheugen kwijt omdat de hele Cydia cache (apt cache) en /var/stash/ nog op het toestel staat.
  #205  
Oud 24-09-14, 20:23
boswachter85 boswachter85 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Zwolle
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dacht ik al. Die Pangu chinezerij laat een update toe, Evasi0n blokkeerde dat. Je bent nu ook wat werkgeheugen kwijt omdat de hele Cydia cache (apt cache) en /var/stash/ nog op het toestel staat.
En hoe los ik dit op?
  #206  
Oud 24-09-14, 20:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boswachter85 Bekijk bericht
En hoe los ik dit op?
Het simpelste is om het toestel te herstellen met iTunes en geen backup terug te zetten. Dus, instellen als nieuwe iPhone. Dan zijn al jouw zogenaamde iOS 8 problemen opgelost. Er is ook nog een heel ingewikkelde manier maar daar ga ik in dit topic niet over uitweiden.

Doe voorlopig geen update naar iOS 8.0.1 want dat kan jouw specifieke problemen alleen nog maar erger maken.
  #207  
Oud 24-09-14, 20:35
boswachter85 boswachter85 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Zwolle
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Het simpelste is om het toestel te herstellen met iTunes en geen backup terug te zetten. Dus, instellen als nieuwe iPhone. Dan zijn al jouw zogenaamde iOS 8 problemen opgelost. Er is ook nog een heel ingewikkelde manier maar daar ga ik in dit topic niet over uitweiden.

Doe voorlopig geen update naar iOS 8.0.1 want dat kan jouw specifieke problemen alleen nog maar erger maken.
En als ik na het herstellen als nieuwe iphone mijn backup terug zet? Want om alles handmatig te doen, incl al mijn mailinstellingen en fotos terug te zetten lijkt me niet handig...
  #208  
Oud 24-09-14, 20:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boswachter85 Bekijk bericht
En als ik na het herstellen als nieuwe iphone mijn backup terug zet?
Dan staan alle jailbreak restanten die in de backup zitten weer op het toestel. Succes verder.
  #209  
Oud 25-09-14, 12:37
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

Ik heb de volgende vraag, in iOS 7 was het mogelijk om een push notificatie naar beneden te sliden om het Berichtencentrum te openen. In iOS 8 kan ik enkel de push notificatie omhoog sliden om te sluiten. Hebben jullie dat ook?
__________________
Hacking the iPhone since 07-09-'07
  #210  
Oud 25-09-14, 13:22
BRK BRK is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Ik heb de volgende vraag, in iOS 7 was het mogelijk om een push notificatie naar beneden te sliden om het Berichtencentrum te openen. In iOS 8 kan ik enkel de push notificatie omhoog sliden om te sluiten. Hebben jullie dat ook?
Ja, omdat iOS 8 interactieve pushmeldingen ondersteunt, die je activeert door naar beneden te slepen, zoals bij iMessage. Twitter ondersteunt het ook bijvoorbeeld.
  #211  
Oud 25-09-14, 16:09
apeka apeka is offline
• iOS 14.4
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Renkum, Gld.
Berichten: 82
Standaard

Het valt me op dat bij iOS 8 de meldingstoon van nieuwe e-mailberichten vertraagd binnenkomt. Als de nieuwe berichten al lang en breed op het scherm staan, komt dat geluid (Ping) er als mosterd na de maaltijd achteraan. Iemand dezelfde ervaring?
  #212  
Oud 25-09-14, 17:15
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Ik heb mijn huidige iPad2 van januari 2012 en die draaide toen op IOS5. Telkens de dag zelf als een nieuwe IOS uitkwam, deze OTA geïnstalleerd. En nog nooit 1 probleem gehad, tot IOS8. Sinds de installatie al 3 x een harde reset moeten doen en voorheen nog nooit.

De problemen die ik voorheen al aanhaalde en nu dacht ik dat een volledig herstel via iTunes de oplossing ging zijn, wat ook leek. Het voorgaande probleem is niet meer teruggekeerd. Maar gisteren wilde de apps niet meer sluiten als ik met mijn 5 vingers kneep. Na een harde reset was het opgelost.

Voorlopig afwachten op de 8.0.2 en dan ff wachten of het deze keer wel goed is.

De 8.0.1 had ik nog op niets geïnstalleerd gelukkig.
  #213  
Oud 25-09-14, 17:53
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edwardfotografie Bekijk bericht
Ah oke
Niet handig. Gebruikt de gps weliswaar niet, maar hoe zie ik dan welk programma het wel gebruikt...
even de locatievoorzieningen van buienalarm uitzetten. Dan kijken of het GPS tekentje nog blijft staan. Zo niet, dan wordt er geen gebruikt gemaakt van GPS. Zo wel dan moet je nog even verder zoeken in de locatievoorzieningen welke app/dienst/toepassing dit veroorzaakt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 september 2014 om 17:01 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
Het valt me op dat bij iOS 8 de meldingstoon van nieuwe e-mailberichten vertraagd binnenkomt. Als de nieuwe berichten al lang en breed op het scherm staan, komt dat geluid (Ping) er als mosterd na de maaltijd achteraan. Iemand dezelfde ervaring?
dit had ik voornamelijk met iOS7 met iOS8 eigenlijk nog niet voorgehad.
  #214  
Oud 25-09-14, 19:35
Tigerx95 Tigerx95 is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 175
Standaard

Vanochtend lukte het niet om berichten te sturen naar een bepaalde persoon. Hij wilde maar geen sms sturen (bleef haperen) en erna kon ik enkel iMessage berichten sturen terwijl ik geen internet had. Ook berichten afsluiten uit multitask lukte niet. Multitaskscherm is ook heel buggie bij het sluiten van 2 apps in 1 keer. Ook heb ik af en toe crashes en soms zit mijn iPhone compleet vast.
  #215  
Oud 25-09-14, 19:41
Edwardfotografie Edwardfotografie is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wollie1979 Bekijk bericht
even de locatievoorzieningen van buienalarm uitzetten. Dan kijken of het GPS tekentje nog blijft staan. Zo niet, dan wordt er geen gebruikt gemaakt van GPS. Zo wel dan moet je nog even verder zoeken in de locatievoorzieningen welke app/dienst/toepassing dit veroorzaakt.
Gedaan. Zodra ik buienalarm uit vink gaat het symbool weg.
Ik kan er dus vanuit gaan dat er geen extra batterij wordt gebruikt? (Via gebruik idd niets te zien)
  #216  
Oud 26-09-14, 15:46
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edwardfotografie Bekijk bericht
Gedaan. Zodra ik buienalarm uit vink gaat het symbool weg.
Ik kan er dus vanuit gaan dat er geen extra batterij wordt gebruikt? (Via gebruik idd niets te zien)
yep, dat klopt
  #217  
Oud 26-09-14, 16:41
BRK BRK is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 23
Standaard

Ik heb nog steeds last van mijn eerder gemelde problemen, ondanks iOS 8.0.2. Vooral het probleem met de multitasking (één keer drukken op Homeknop brengt multitasking, ipv dat de app afgesloten wordt) is nog steeds hinderlijk aanwezig. Ik mag toch niet hopen dat we op iOS 8.1 moeten wachten voordat dat opgelost is.

Overigens vandaag m'n iPhone 6 opgehaald, daar nog geen problemen tegen gekomen.
  #218  
Oud 26-09-14, 17:10
Glotter Glotter is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BRK Bekijk bericht
Ik heb nog steeds last van mijn eerder gemelde problemen, ondanks iOS 8.0.2. Vooral het probleem met de multitasking (één keer drukken op Homeknop brengt multitasking, ipv dat de app afgesloten wordt) is nog steeds hinderlijk aanwezig.
Dat had ik al een tijdje op de iPad2, maar niet op de iPad Air of de iPhone 4S. Ik heb op alle drie inmiddels 8.02 geïnstalleerd. Het genoemde probleem heb ik op geen van de drie. (Ik had zo'n idee dat het een hardwarefoutje was - oude iPad2, maar misschien kan dat helemaal niet en in elk geval doet het zich nu niet voor.)
  #219  
Oud 26-09-14, 18:05
bapps bapps is offline
• iOS 8.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 2
Standaard

iOS 8.0.2 werkt goed op de 6 plus maar helaas is iMessage nog niet gefixt.

Iemand een idee?
  #220  
Oud 26-09-14, 18:20
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bapps Bekijk bericht
iOS 8.0.2 werkt goed op de 6 plus maar helaas is iMessage nog niet gefixt.

Iemand een idee?
Wat moest er gefixt worden?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen IOS 5.1 op iPhone MCNO iPhone algemeen 233 27-03-12 12:34
Ervaringen IOS 5.1 op iPad mikascm iPad algemeen 14 13-03-12 15:18
Ervaringen iOS 4.3 bluevoice iPhone algemeen 33 29-03-11 22:57
Ervaringen ios 4.2 cyber2001 iPhone algemeen 0 13-01-11 01:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:15.