Ervaringen iPhone 6 (plus) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Nee ik laad hem tot 100 en dan meteen eruit. Als ik het goed heb (99% zeker van wel) laadt een iPhone op tot 100%, ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Nee ik laad hem tot 100 en dan meteen eruit.
Als ik het goed heb (99% zeker van wel) laadt een iPhone op tot 100%, en als hij daarna aan de lader blijft liggen, krijgt hij toch geen stroom meer maar begint hij zoiezo te "verbruiken". Als hij uiteindelijk tot 97% zou droppen zou hij plots wel terug beginnen opladen. Ik zou dat artikel eigenlijk eens opnieuw moeten zoeken. Ik zal het posten als ik het vind. |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Heel lang geleden, toen de dieren nog konden spreken en toen er nog Nickel-Cadmium accu's gebruikt werden was dat wel goed om een memory effect te vermijden. |
|
|||
|
|||
Ni-cad's werden idd aangeraden om een paar keer volledig leeg te laten lopen.
Bij jouw toestel is dat af te raden. Het enige waarvoor een 0-100% charge goed is is om je batterij te kalibreren. Ik heb het artikel dat ik over schreef niet meer gevonden. Een reden ook was als je langere cycles doet (bvb van 30 naar 100%) dat je batterij warmer kan worden, en dat is niet goed voor de lifespan. Daarom (onder andere) zijn korte cycles dan wel goed. Uiteindelijk zal je daar in je 1-3 jaar gebruik van je toestel wellicht niets van merken. Tenzij als je echt elke dag tot 0% laat lopen misschien wel Ik laad hem gewoon altijd op als ik weet dat ik hem niet meer ga gebruiken. Bvb rond 9uur 's avonds als ik in mijn zetel ga zitten leg ik mijn iPhone mooi op te laden en haal er hem op 100 weer uit. Daarna 's nachts op airplane modus en 's morgens sta je op met 100%. |
|
|||
|
|||
Oké , ik ben altijd heel erg stom geweest dus want ik ga pas laden als hij bijna leeg is.
Mijn man legt zijn iPhone gewoon elke nacht als hij naar bed gast aan de lader ik roep altijd tegen hem dat dit niet goed is ☺️ Maar ik zit dus zelf niet goed. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Citaat:
Het is mij nooit duidelijk geworden of ze hiermee 1 cycle bedoelen of 1x bijna volledig ontladen ontladen en 1x 'ongestoord' volledig opladen. Voor de zekerheid ging ik altijd uit van de tweede uitleg. Jullie zijn beiden correct bezig!
|
|||
|
|||
Beiden verkeerd bedoel je.
Stekker laten zitten hele nacht is niet bepaald gezond. En zoals nance doet , telkens laten leeglopen , is al helemaal niet goed. |
|
|||
|
|||
Er is een groot verschil tussen een notebook/iPad met een LiPo pack met meerdere Lithium-Polymer cellen en een iPhone met één enkele Lithium-Polymer cel.
Ik heb daar al eens een paar keer iets over gepost. En ook verwezen naar een samenvatting van een Duits wetenschappelijk artikel over Lithium-Polymer cellen waar ik als co-auteur aan meegewerkt hebt. Misschien moet je die samenvatting eens opzoeken. Die zal nog wel ergens op het forum staan. Zoek eens op "balanceren lipo". Ik ga het hier bij laten wat "batterijen" betreft. Succes verder. |
|
|||
|
|||
Citaat:
1) de iPhone telkens plat te laten lopen 2) de iPhone hele nacht aan de lader laten liggen is in mijn ogen foute informatie. Dit is het artikel van Timosha voor de geïnteresseerden en Duitssprekenden : Lithium-Polymer-Akkumulator ? Wikipedia |
|
||||
|
||||
Het wordt nu volledig off-topic, dus hierbij ook mijn laatste reactie op dit specifieke onderwerp.
Dat is absoluut niet wat nance30 zei. Tussen bijna leeg en plat laten lopen zit een wereld van verschil. Dat is volkom gezond voor iPhones. Dat is zelfs aangeraden. Dit baseer ik op hoe Apple apparaten oplaadt. Als je apparaat 100% is opgeladen, dan wisselt het tussen laden en ontladen op een gecontroleerde manier om de lading op een constant niveau te houden. Dit is gezond gebruik. Apple heeft er op gerekend dat consumenten geen technici zijn die een (kook)wekker zetten om het apparaat los te koppelen van de lader. Maak je daar maar geen zorgen over |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|||
|
|||
Oplossing 2 is hier te vinden Apple Pants: Apparel for oversize iPhone 6 and iPhone 6 Plus.
|
|||
|
|||
Nu hoor ik maar iedereen over die iphone6plus die plooit. Zeker de android-fans hebben er hun plezier aan. En binnen 2 jaar zijn alle smartphones flexible en is het revolutionair
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Tankautospuit brandweer Joure te water tijdens uitruk - Hulpverlening.nl |
|
||||
|
||||
Ik gebruik een iPad lader en die gaat veel sneller...
Zie je ook op Google..... |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Hopelijk krijg ik mijn 6 plus 64 gb zaterdag binnen,meteen ff shoppen voor een goede hoes
Heb wel redelijk zitten twijfelen tussen de 6 en 6 plus Uiteindelijk toch voor de 6 plus gekozen komende van een 3GS,4,4S en een 5S Wel de grootste stap tot nu toe De in nieuwstaat zijnde 5S gaat nog wel ff de kast in en niet op mp |
|
||||
|
||||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 5s ervaringen | rsnhakan | iPhone algemeen | 804 | 16-09-16 23:41 |
Ervaringen iPhone 5s | Emper | iPhone algemeen | 8 | 22-09-13 14:51 |
Ervaringen iPhone 5 | Juan kamperlekuuk | iPhone algemeen | 14 | 18-10-12 17:16 |
Iphone 4, ervaringen! | passievrucht | iPhone algemeen | 5 | 25-10-10 16:29 |
Eerste ervaringen Iphone 3G | tescione | iPhone algemeen | 33 | 01-02-09 20:38 |
|
|