//

Ervaringen iPhone 6 (plus)

Ervaringen iPhone 6 (plus) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door iRichie Maar aangezien jij alles test, wat zou je dan adviseren aan iemand die veel gamed, surfed en fotos maakt? Met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #101  
Oud 30-09-14, 09:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iRichie Bekijk bericht
Maar aangezien jij alles test, wat zou je dan adviseren aan iemand die veel gamed, surfed en fotos maakt?
Met spelletjes heb ik helaas geen ervaring. Op mijn iDevices staan ook geen spelletjes. Om foto's te maken en om met Safari wat te surfen op het Internet is de iPhone 6 Plus meer dan snel genoeg.

Hoe dan ook, mijn toestel voor dagelijks gebruik is de iPhone 6. De iPhone 6 Plus heb ik gedegradeerd tot test iPhone (en iPad Micro Retina). Ga op dat ding straks iOS 8.1 Beta 1 installeren.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 30-09-14, 10:17
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Nogmaals, complexe apps die de GPU (en CPU) zwaar belasten draaien duidelijk langzamer op de iPhone 6 Plus dan op de iPhone 6. De apps die ik test voor hun ontwikkelaars (en mijn eigen apps) draaien zelfs sneller op een iPhone 5s dan op een iPhone 6 Plus. Dit is geen roeptoeterij, dit zijn empirische vaststellingen.
Dat zou toch eigenlijk echt niet mogen gebeuren vind ik.. Dan hadden ze toch wat meer werkgeheugen kunnen voorzien..

Je betaalt ten eerste al bijna 2x zoveel als de andere "top" smartphones die er zijn. Akkoord dat ze hardware & software perfect op elkaar afstellen, maar als je dan met enkele zware apps afkomt waarbij je merkt dat de 6+ toch niet zo snel is, dan hadden ze toch gerust wat extra RAM kunnen voorzien.

Bij de Keynote was ik redelijk hyped, pas achteraf kan je beginnen relativeren en kan je best vaststellen dat de 6+ best wel beter kon/mocht zijn.
  #103  
Oud 30-09-14, 10:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
Dat zou toch eigenlijk echt niet mogen gebeuren vind ik.. Dan hadden ze toch wat meer werkgeheugen kunnen voorzien..
Apple heeft vroeger ook zo een "ontwerpfout" gemaakt. Dat was met de iPad 1 met de A4 processor. De iPhone 4 met dezelfde processor, die een paar maanden later verscheen, had 512 MB RAM aan boord. De iPad 1 had slechts 256 MB RAM. Niettegenstaande beide iDevices dezelfde processor (CPU/GPU) aan boord hadden was het voor de iPad 1 einde verhaal bij iOS 5.1.1. De iPhone 4 kon nog verder tot iOS 7.1.2.

De iPhone 6 Plus heeft wel een beest van een accu. Wij zijn verleden vrijdag naar Hannover vertrokken en later op de dag verder naar Berlijn. Ik had de iPhone 6 Plus voor het vertrek opgeladen en geen lader meegenomen.

Ik heb heel veel gebruik gemaakt van 3G/4G en iets minder van Wi-Fi. Het capaciteits-percentage staat nu, dinsdag, op ca. 32%. Dus, de accu kan nog een dag of twee mee alvorens aan het infuus te moeten.
  #104  
Oud 30-09-14, 11:05
lqtran lqtran is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 41
Standaard

capacity 56GB, available 52GB toen ik hem als nieuw toestel instelde
  #105  
Oud 30-09-14, 11:05
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Op de accu is idd niets aan te merken...
Ben nog geen enkele dag onder de 50% geraakt en heb er al moeite voor gedaan.

Ohja, het RAM ""probleem"" zullen ze dan wel oplossen voor de mogelijke 6S+ ofzo
  #106  
Oud 30-09-14, 12:48
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Tot nu toe nog niet echt zo'n goede ervaringen gehad met mijn iPhone 6. Bij mijn eerste iPhone zat het scherm rechts onderaan wat los. Deze ochtend een nieuwe ontvangen via UPS en mijn oude meegegeven. Nu heeft deze een dode pixel, en helemaal bovenaan een beetje een grijze waas bij een witte achtergrond. Net weer applecare gebeld en hopelijk krijg ik deze keer wel een goede te pakken.
  #107  
Oud 30-09-14, 12:53
ivanhoeke ivanhoeke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 364
Standaard

Ik gebruik Batterij Docter als app op de iPhone en wat ik van geheugen daar zie verbaasde me toch. Bij de iPhone 5s zat ik rond de 60% altijd, als ik een memoryboost doe bij de 6 kom ik uit bij 35% keer ik erna terug naar memory staat hij bij de 6 zonder iets gedaan te hebben al terug rond de 80%.

Toch wel een missertje van Apple dit.
  #108  
Oud 30-09-14, 14:28
jobbais jobbais is offline
• iOS 10.3.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DieterV Bekijk bericht
Tot nu toe nog niet echt zo'n goede ervaringen gehad met mijn iPhone 6. Bij mijn eerste iPhone zat het scherm rechts onderaan wat los. Deze ochtend een nieuwe ontvangen via UPS en mijn oude meegegeven. Nu heeft deze een dode pixel, en helemaal bovenaan een beetje een grijze waas bij een witte achtergrond. Net weer applecare gebeld en hopelijk krijg ik deze keer wel een goede te pakken.

vraagje.. ik zie vaker mensen zeggen applecare, betekent dit ook dat je dat daadwerkelijk extra hebt afgesloten?
we hebben toch sowieso 2 jaar garantie ( Eu rightlijnen )
of mis ik hier wat.
waarom dan applecare extra afsluiten?
  #109  
Oud 30-09-14, 14:54
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jobbais Bekijk bericht
vraagje.. ik zie vaker mensen zeggen applecare, betekent dit ook dat je dat daadwerkelijk extra hebt afgesloten?
we hebben toch sowieso 2 jaar garantie ( Eu rightlijnen )
of mis ik hier wat.
waarom dan applecare extra afsluiten?
Applecare is een soort verzekering. Sommige zaken vallen nu eenmaal buiten de garantie (val/waterschade), dan heb je gelukkig Apple Care die je een nieuw toestel bezorgd!
  #110  
Oud 30-09-14, 15:01
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jobbais Bekijk bericht
waarom dan applecare extra afsluiten?
AppleCare+ vergoedt ook 2 ongevallen (met een eigen risico) en gaat dus verder dan garantie.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #111  
Oud 30-09-14, 15:20
pieterwillems pieterwillems is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: belgie
Berichten: 573
Standaard

Nog mensen waar whatsapp veel crached?
  #112  
Oud 06-10-14, 00:10
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Morgen weeral maar eens naar apple bellen. Zit ondertussen aan mijn 3de iphone 6 en ook deze heeft weer wat problemen. Bij mijn eerste was het scherm rechtsonder los. Bij de 2de zat er een stofje onder het scherm en had ik bovenaan wat verkleuring op het scherm. En bij deze hangt het scherm ook wat los (al is het niet echt storend zoals de eerste). Maar bij deze zit de home knop niet echt goed. Hij werkt wel, maar je kan hem niet echt diep indrukken zoals bij anderen. En als je lichtjes duwt op het oppervlak net boven de homeknop dan registreert het toestel een duw op de homeknop. Niet echt storend bij normaal gebruik. Maar als de iPhone in mijn broekzak zit en ik ga bijvoorbeeld zitten is het vaak dat siri ineens aanstaan. Niet echt optimaal als je tijdens een vergadering opeens siri hoort. dus deze mag ook vervangen worden. Bij applecare zullen ze ook wel denken dat ik een abonnement heb. Gelukkig is de service netjes en krijg ik telkens binnen 48 een nieuw toestel opgestuurd.
  #113  
Oud 06-10-14, 09:52
Bommeltje's schermafbeelding
Bommeltje Bommeltje is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 11
Standaard

Heb de 6 Plus 128 gieg Space grey sinds afgelopen vrijdag. Willens en wetens gekocht, ondanks dat ik de buigvideo had gezien. Wat een heerlijk geweldig groot scherm en toch past ie prima in de broekzak. Je moet hem echter niet in de achterbroekzak steken en er op gaan zitten. Dan ben je sowieso verkeerd bezig, lijkt mij. Overigens zag ik een video van de CEO van T-Mobile. Die sabelde de buigvideo neer. Die vent had de aderen op zijn voorhoofd staan toen hij de 6 Plus boog. Nu vertrouw ik maar weingi CEO's, maar volgens mij wordt het ook aardig overdreven en de concurrentie spint er garen bij en is er misschien zelfs wel mee begonnen.

Hoe dan ook, prima toestel. Fijn in de hand en met 2 handen prima te bedienen. Gebruik overigens nooit 1 hand. Apps draaien/laden lekker snel. Kwam nog maar 1 app tegen die niet wilde werken en apps die bijv. niet op mijn vorige iPhone 5 werktten, werken nu ineens wel. Touch ID had ik uiteraard nog geen ervaring mee, maar dat is een openbaring. Dat werkt potverdomme als een tiet. Echt fijn.
Nu dus eindelijk ook 4G (KPN) en dat is de tweede openbaring. 4G is nog sneller dan mijn Wi-Fi thuis. 52 mbps. Lekkerrrr

Nu nog een goede hoes zien te vinden, dan ben ik klaar.
Hebben jullie al cases zien liggen in de winkels?
Zal nog wel even duren neem ik aan?
  #114  
Oud 06-10-14, 11:13
jopvdsteen jopvdsteen is offline
• iOS 10.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Tilburg
Berichten: 67
Standaard

Classic Folio for iPhone 6 Plus ik ben zelf erg benieuwd naar deze case. Lijkt me ideaal voor de 6+ (komt ook in een gewone 6 uitvoering)
  #115  
Oud 06-10-14, 11:23
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Bezitters van de nieuwe iPhone 6-toestellen trekken zich letterlijk de haren uit hun hoofd. Gebruikers klagen onder andere op Twitter over de naden van de telefoon, waar het aluminium het glas raakt. Als ze bellen, blijft hun haar daar tussen steken. #hairgate lijkt geboren.
  #116  
Oud 06-10-14, 11:24
Bommeltje's schermafbeelding
Bommeltje Bommeltje is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 11
Standaard

Oh, dat is idd een aardige.
Hoe blijft de iPhone trouwens staan op die case.
Werkt dat met magneetjes?

Hairgate? Een nieuwe functie zul je bedoelen

Laatst gewijzigd door Bommeltje; 06-10-14 om 11:35.
  #117  
Oud 06-10-14, 13:23
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Holy shit die mag bij mij wel eens op bezoek komen
  #118  
Oud 06-10-14, 16:21
Johnno87 Johnno87 is offline
• iOS 12.2
• 12.1.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 77
Standaard

Sinds een weekje de 6 in gebruik, na 20 maanden een 5 te hebben gebruikt.

- SUPER SNEL
- Geweldig scherm
- Eindelijk 4G, beter van 3G van Vodafone
- SUPER SNEL
- Touch ID heaven
- Super accu!!
- SUPER SNEL

JA, hij is echt SNEL!
  #119  
Oud 06-10-14, 16:46
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Angry

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil Bekijk bericht
Bezitters van de nieuwe iPhone 6-toestellen trekken zich letterlijk de haren uit hun hoofd. Gebruikers klagen onder andere op Twitter over de naden van de telefoon, waar het aluminium het glas raakt. Als ze bellen, blijft hun haar daar tussen steken. #hairgate lijkt geboren.
Met Spigen hoesjes wordt de rand netjes afgedekt!
Wat me wel de haren uit het hoofd trekt is dat geen enkel Bluetooth apparaat behalve andere Apple devices wordt herkend. Mijn Parrot Zik wordt niet gevonden
Maar mooi issie wel!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (56,3 KB, 26x gelezen)
  #120  
Oud 06-10-14, 16:51
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Wat me wel de haren uit het trekt is dat geen enkel Bluetooth apparaat behalve andere Apple devices wordt herkend. Mijn Parrot Zik wordt niet gevonden
Maar mooi issie wel!
Mijn parrot MKI9200 wordt netjes herkend, verbinden was het bekende fluitje van een (oude) cent
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 5s ervaringen rsnhakan iPhone algemeen 804 16-09-16 22:41
Ervaringen iPhone 5s Emper iPhone algemeen 8 22-09-13 13:51
Ervaringen iPhone 5 Juan kamperlekuuk iPhone algemeen 14 18-10-12 16:16
Iphone 4, ervaringen! passievrucht iPhone algemeen 5 25-10-10 15:29
Eerste ervaringen Iphone 3G tescione iPhone algemeen 33 01-02-09 19:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:05.