iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/53200-vochtschade-aangetroffen-geen-garantie.html)

hbenders 09-05-10 09:57

In de Kassa-uitzending (VARA) van week 18 2010 wordt aandacht besteed aan de vochtschadesmoes van T-mobile en T-mobile heeft toegezegd alle apparaten te repareren / vervangen in gevallen waarbij de schade niets met vocht te maken heeft. Gewoon een k..smoes van T-mobile en niet intrappen. Zoek de uitzending op op 'Uitzending gemist' en verwijs er na wanneer ze bij T-mobile niet in het tuig willen. Gewoon volhouden.

nebilem 09-05-10 10:26

Jep gister op Kassa geweest en iedereen wordt vanaf nu geholpen door Tmobile met vochtschade. Ik zou zeggen iedereen sla je slag.

marijn-schipperus 09-05-10 10:55

Ik zal morgen wel bellen dat ik de uitzending heb gezien en vragen wanneer ik me iphone kan ophalen. Ben benieuwd of het nu echt zo makkelijk gaat. Ben benieuwd. Julie horen van me wat hun antwoord was.

maikbos 09-05-10 17:48

ik heb ook een email gestuurd richting t-mobile met verwijzing naar het programma! Samen met de email die ik eerdre van radio kassa heb gekregen met de melding dat ze er misschien weer een item van kunnen maken. Blijkbaar is dat gebeurd ;)

marijn-schipperus 10-05-10 08:54

Heb gebeld met de klantenservice, maar ze zei dat ze me niet kon helpen. Ik moest de reactie op mn klachtenbrief afwachten. Ze gaf toe dat als ik met een camerateam van kassa langskwam ik een grotere kans had. Echt belachelijk, ze hebben er niks van geleerd. Heb gemailt naar kassa belbus dat t-mobile mij nog steeds niet wil helpen. Ben benieuwd.
Marijn

nebilem 10-05-10 10:08

Je moet zowiezo ff wachten op je klachtenbrief denk ik. Maar ik zou wel dreigen om weer naar Kassa, consumentenbond en aan die hand van die aflevering je rechtssbijstandverzekering in te schakelen.

unnamed 10-05-10 12:45

Afspeelpagina

unnamed 10-05-10 14:16

Beste mensen,

De aanhouder wint.

Ik ben vrijdag gebeld door TM maar kon niet opnemen en ze vroeg mij dmv een sms of ik hun terug wilde bellen. Vandaag gedaan en ik kreeg te horen dat er morgen een koerier langs komt om mij een nieuwe iphone 3g te komen brengen! geen extra kosten, geen contractverlening of niet.

Dus......blijf volhouden.

De kassa uitzending heeft ook wel invloed gehad gok ik!

Suriboy777 10-05-10 15:08

Met het zien van de uitzending krijg ik sterk het gevoel dat de interne policy bij T-Mobile is alle klanten zoveel mogelijk afschepen c.q aan het lijntje houden.

De woordvoerder heeft onbewust kenbaar gemaakt hoe er gewerkt wordt intern. Er is degelijk binnen T-Mobile een beslissing genomen om schade af te wimpelen als "vochtschade". Een stagiaire of telefoniste verzint dit niet. Daarnaast is de brief door de afdeling Juridische zaken geweest ter controle.

Conclusie: T-mobile doet dingen bewust en bewijst chaotisch georganiseerd te zijn.

nebilem 10-05-10 22:25

Ja dat is iets wat zeker is.

stan12345 13-05-10 13:22

Vochtschade
 
Ik ben al vanaf begin maart bezig met T-Mobile en Solid Vision (de geautoriseerde reparateur van Apple).
Had last van haarscheurtjes. Kreeg steeds van Solid Vision te horen dat er sprake was van VOCHTSCHADE en dus geen aanpraak op garantie had.
Natuurlijk is dat mogelijk als de behuizing defect is (haarscheurtjes).

VOCHTSCHADE is het toverwoord van Solid Vision om onder de garantie uit te komen!

Solid Vision is dan ook niet gevoelig voor argumentatie waarom je wel in aanmerking komt voor garantie.

Na een uitgebreide en aangetekende verstuurde klacht aan T-Mobile eindelijk mijn recht gehaald en gekregen.

Twee weken geleden heeft T-Mobile beloofd dat mijn Iphone vervangen gaat worden. Gisteren is deze dan eindelijk door Solid Vision verstuurd.
Ik hoop dat deze morgen in mijn brievenbus land.

Naar mijn mening geeft Solid Vision slechte service en probeert gedupeerde klanten met een kluitje het riet in te sturen.
Daarnaast verschuilt T-Mobile zich te veel achter Solid Vision.
Dat moeten ze niet volhouden, want uiteindelijk zal ze dat ook een slechte naam opleveren.

Recht hebben is nog steeds geen recht krijgen. Volhouden dus.

wiets_ams 18-05-10 20:24

Een nieuwe iphone
 
Beste mensen, ik ben zo blij dat ik zoveel tips op het forum heb gevonden over vochtschade! Heel veel dank voor ieder die zijn verhaal hier op het forum zette.
Ik heb gister reactie op mijn brief aan Tmobile gekregen, ze hebben me vandaag een nieuwe iphone opgestuurd.

Ik begreep dat als je iphone niet ouder is dan 60 dagen dat je sowieso een nieuwe krijgt en als hij ouder is ze 'm in elk geval gaan openmaken om te kijken waar je probleem vandaan komt....

Houd vol iedereen!

marijn-schipperus 19-05-10 00:45

Steeds meer verhalen van mensen die een nieuwe iphone krijgen. Denk dat de kassa uitzending wel heeft geholpen. Wacht ook nog steeds op een reactie van t-mobile op mn klachtenbrief. Hoop dat ik ook binnekort goed nieuws kan posten hier. Ik houd jullie op de hoogte.

@wiets_ams, iphone wordt door t-mobile/Solid vision nooit opengemaakt. Hebben ze geen toestemming voor.

unnamed 19-05-10 09:55

Ik ben van mening dat de uitzending van Kassa heel goeds heeft gedaan.

Werd vorige week gebeld, nadat ik al drie brieven had verstuurden constant werd afgewimpeld, met de mededeling dat ze morgen een nieuwe iPhone kwamen brengen.

Prima!

Als klap op de vuurpijl heb ik een mn 3G afgegeven en een 3Gs terug gekregen. Helemaal top!

Voor de rest: hou vol en refereer aan Kassa en dreig eventueel met juridische stappen

maikbos 23-05-10 19:42

naar aanleiding van mijn klachtbrief ben ik vrijdag ook gebeld, gemiste oproep, email gekregen met de vraag wanneer ze telefonisch contact met me kan opnemen om mijn 'probleem op te lossen' en ze gaat me dinsdag terugbellen. Ben erg benieuwd!

sumerx5x 25-05-10 11:22

Na de uitzending van Kassa op 8 mei heb ook natuurlijk de klantensrvis van T-mobile gebelt en zei dat ik wil geholpen net zo als de jongen van de uitzending, maar helaas moest ik weer een klachten brief schrijven, vervolgens ik ben ook naar de hoofd kantoor van T-mobile in Den Haag gegaan, ik wordt gewoon door de beveilegin naar buiten gestuurd met de mededeling van "mij collega's kunnen jou niet verder helpen miss door de shop"
mij vraag is wat moet ik nu doen?

unnamed 25-05-10 12:02

@sumerx5x

toch maar een klachtenbrief sturen en dreigen met juridische stappen en verwijzen naar kassa

marijn-schipperus 25-05-10 12:16

Heb vandaag weer gebeld meT de klantenservice. Ze zei dat ze door de kassaaflevering nu alle zaken aan het bekijken zijn. Ik wordt van de week gebeld en dan komen ze met een passende oplossing. Hoop een nieuw toestel en de drie maanden abbonementsgeld terug. Ik houd julie op de hoogte.

Belgicanofl 26-05-10 04:39

Gewoon dreigen dat je gerechtelijke stappen gaat ondernemen, vriendin heeft ook zo haar gelijk gehaald en een week later had ze een nieuwe iPhone met een iTunes voucher van €50.

Nuja in haar geval, ze had effectief al haar advocaat gecontacteerd en in testen laten uitvoeren door 3 verschillende labo's die geconstateerd hebben dat het vocht effectief langs vanbinnen gevormd was.

-

In principe moet Apple of het labo dat testen voor hun uitvoert, eerst kunnen bewijzen met geldige documenten dat de vochtschade effectief door de gebruiker toegebracht is, kunnen ze dat niet, dan komen ze in een grijze zone terecht, waarin principe de gebruiker moet vergoed worden.

Nuja het is wel altijd heel moeilijk om ze zover te krijgen, ze zullen je duizenden smoesjes blijven geven, totdat je een advocaat voor hunne neus zet, dan piepen ze anders.

marijn-schipperus 26-05-10 14:35

Yess. Na drie maanden eindelijk mn gelijk gekregen. Maandag komt een koerier mn iPhone omruilen voor een refurbished. Ook krijg ik drie maanden abbonementsgeld terug. Ik hoop dat iedereen vanaf nu wel geholpen wordt.
Marijn


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:12.