iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/53200-vochtschade-aangetroffen-geen-garantie.html)

S¡mon 20-07-09 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scoes (Bericht 327123)
Met zo'n gedachtegang zal je altijd als eerste met vochtschade terugkomen.
Wat is er mis mee om een electrisch apparaat met een vervangingswaarde van bijna 1000 euro niet zo goed mogelijk te behandelen?

Niks mis mee, ga er zelf dan ook donderszuinig mee om - juist omdat ik hem niet kwijt wil raken door problemen o.i.d. maar (als buitenstaander zeg ik dit want ik heb gelukkig geen last van vochtschade tot zover ik weet) je kunt juist - ook omdat de prijs zo hoog is - verwachten dat het wel tegen wat motregen kan. Je kan ook verwachten dat je van de eene kamer naar de andere kan en dat hij zonder problemen in je broekzak kan zitten.

Dat is gewoon belangrijk voor een mobiele telefoon: je telefoon moet 'zonder angst' in een broekzak kunnen zitten (tot slot van rekening doet bijna iedereen dit, je kan hem niet de hele dag in je hand houden), het moet wel tegen motregen kunnen zelfs als het een touchscreen is en je moet van kamer naar kamer kunnen zonder problemen.

Zweethanden
Ik kan me goed voorstellen dat iemand erg last heeft van zweethanden, en dat als je bijvoorbeeld je oortjes pakt dat dingetje vast pakt wat je erin plugt. Betekent dit dan al dat de garantie vervalt? Als dat ding daadwerkelijk zo gevoelig is voor zoiets, dan is dat dus gewoon belachelijk want in dat geval vangt dat ding nog geen druppeltje water op (zelfs geen motregen-achtig-druppeltje).

Ik snap het ook wel van jouw kant, jij vind dat T-Mobile daarin gewoon duidelijk is maar denk nou eens na over de 4 dingen die ik net zei (broekzak, motregen, kamer-naar-kamer en zweethanden). Daardoor hoort je garantie toch niet te vervallen?

Scoes 20-07-09 22:27

En dit zal ook in de meeste gevallen niet zo zijn.
Het grappige van een constatering van vochtschade is dat de gebruiker in 99% van de gevallen "geen flauw idee heeft" waar deze vandaan komt. Ik heb inmiddels, niet overdreven, 1000'en iphone's in mn handen gehad, en bij bijna niemand vormt vocht geen direct probleem. Dan mag je toch met redelijke zekerheid zeggen dat er bij de paar klanten met vochtschade waarschijnlijk wel iets aan de hand zal zijn?
Ik zeg dit zonder uitspraak te doen over de eerlijkheid/juistheid van analyse bij SV of andere bedrijven, hier heb ik geen invloed op. Kijk maar naar het verhaal van Dorian. Daarnaast kan niemand op dit forum met zekerheid zeggen bij hoeveel vocht zo'n sensor uitslaat naar het rood. Ik neem aan dat dit niet gebeurt bij een vochtige jack.

Ik ben het met je eens simon (en weet ook uit ervaring), broekzak/motregen combinatie, of zweethanden zouden geen probleem moeten worden.
Van kamer naar kamer echter (lees even terug over het stukje over de vlindertuin in blijdorp) kan een probleem opleveren. Dit heb ik gemerkt door een canon 400d mee naar binnen te nemen, die binnen 5 seconden helemaal beslaat met condens als je net van buiten komt. Dit lijkt mij een hint.

@sidderke
Het duurde lang voordat iemand eindelijk echt goed las en dit opmerkte :)

Ik zeg niet dat er geen probleem is, ik probeer over te brengen dat alleen maar zeuren nooit zin heeft! Ik vind zeuren iets voor kleine kinderen die hun zin niet krijgen.
Als je weet welke stappen je moet volgen om je recht te halen, doorloop deze dan ipv je onvrede te uiten over een aantal pionnen in de schakel die ook alleen maar de gestelde regels hanteren. Het heeft geen zin om tegen "een medewerker" uit een wetboek te citeren, deze kunnen hier helemaal niets mee. Pak je verhaal dan meteen hoger op en laat een zaak evt voor het kantonrecht voorkomen als je denkt echt in je recht te staan. Daarnaast is het meestal zo dat de mensen die gaan citeren uit een wetboek of dreigen met een advocaat, de minste motivatie hebben om dit daadwerkelijk door te zetten tot het eind.

Nog even over vochtschade in het algemeen. Het komt bij de iphone vaker voor dan bij andere toestellen, maar ik blijf van mening dat als je je toestel netjes en BEWUST gebruikt, dit nooit een serieus probleem hoeft te vormen.
Ook vind het de noemer "consumentenverwachting" te vaag gedefinieerd. Wellicht dat de fabrikant deze beter moet omschrijven, misschien is dit zelfs al gebeurt in een achterstallig documentje op de website van apple (net als het stuk over de realistische batterijduur).

boombastic911 21-07-09 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scoes (Bericht 327261)
Nog even over vochtschade in het algemeen. Het komt bij de iphone vaker voor dan bij andere toestellen, maar ik blijf van mening dat als je je toestel netjes en BEWUST gebruikt, dit nooit een serieus probleem hoeft te vormen.
Ook vind het de noemer "consumentenverwachting" te vaag gedefinieerd. Wellicht dat de fabrikant deze beter moet omschrijven, misschien is dit zelfs al gebeurt in een achterstallig documentje op de website van apple (net als het stuk over de realistische batterijduur).

Als het vaker voorkomt bij de iPhone dan bij andere toestellen dan kan er maar een conclusie zijn en dat is dat dit toestel kwetsbaarder is voor vocht dan de toestellen van de concurrenten. Tenzij Apple wil beweren dat iPhone-gebruikers een groep apart vormen die onachtzaam omgaan met hun eigendommen.

Sinds ik mijn eerste iPhone ben kwijtgeraakt (eigen schuld) ben ik juist extra voorzichtig geweest met mijn tweede iPhone. Je mag van mij aannemen dat ik hem normaal gebruikt heb, lees: in broekzak of binnenzak van jas gedragen, afentoe zweethand moet kunnen... Nu mijn tweede iPhone het al na 6, 7 maanden begeven heeft met een vervelende pop-up en de constatering van vochtschade door SV (ik laat het hier niet bij), is mijn drama compleet. Ik zal voor een second opinion gaan en oh wee als dat bedrijf mijn toestel weet te repareren voor een lager bedrag en geen vochtschade constateert.

Dan kan T-Mobile/SV een kleine schadevergoeding verwachten van mij.

Tim14ww 21-07-09 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door snake (Bericht 326652)
Lost en stolen houdt in dat je eenmaal een nieuwe iPhone mag ! aanschaffen gedurende je lopende contract, je krijgt dan een nieuwe (tegen betaling uiteraard) en je contract wordt met 24 maanden verlengd.

En is dit dan de prijs die je bij dat abbonement betaald?

Dus stel ik heb nu een i-300 abbo, dus als ik een 16 GB 3GS zou nemen d.m.v. lost & stolen zou ik 29,99 betalen?

Greetz,

KRASH 21-07-09 17:35

Ik denk dat het eerder beleid is bij Apple. Je hebt je telefoon gekocht bij 2Call, dus zij zijn eindverantwoordelijk. Indien je je telefoon minder dan 6 maanden in je bezit hebt, moet 2Call aantonen dat deze vochtschade niet al bij levering aanwezig was.

Ik had een zelfde probleem met de T-Mobile shop: Ervaring: reparatie van defecte home-knop. Ze weigerden een klein defect te repareren wegens "vochtschade", welke achteraf alleen een verkleuring in de vocht-sticker bij de dock-connector bleek te zijn, de stickers in het toestel waren niet verkleurt.

Zie ook: iPhoneclub: Garantieprocedure voor iPhone 3G uitgelekt.

snake 21-07-09 21:14

Ja, maar pas als je huidige termijn verlopen is, ze zijn niet gek daar. Als je een 2jarig abbo hebt kun je je toestel na een jaar simlock vrij laten maken (zie eerdere berichten hierover), echter je abbo loopt door tot de eindperiode van 2 jaar. Wil je toch eerder een nieuw toestel, dan kun je eenmalig gebruik maken van de lost en stolen bepaling. Je betaalt dan € 99 en krijgt je gelijk een nieuw toestel, in jouw geval een 16 GB 3GS. Je contract wordt met 2 jaar extra verlengd en gaat in op de dag dat je oude termijn afloopt. Dus waarschijnlijk zit je dan 3 jaar vast aan TMobile, tenminste dat is in mijn geval zo. Maar ja wat moet je? Je toesten is stuk, je abbo loopt door en je wilt toch graag een iPhone! Geven en nemen, that's life.

Tim14ww 21-07-09 21:17

Net T-Mobile toch nog eens gebeld. kon kiezen 2 jaar verlening en een 8 GB 3G, 269 euro voor een gerefubished 3G 8GB, of 290 euro voor een Nieuwe 3GS 16 GB.

Ik ga geen 300 euro betalen of een contract tot 2013 nemen. dan maar ongerepareert terug laten komen...

snake 21-07-09 21:27

Dat is belachelijk, het lijkt alsof ze van hun oude voorraad af willen. Mijn iPhone heeft het ook (bijna) begeven en ik werd op de lost & stolen bepaling gewezen. Daar heb ik gebruik van gemaakt en nu heb ik een nieuwe 3GS voor € 99 zoals ik al zei. Ik denk dat je op je poot moet spelen! Zeggen dat je van een vergelijkbaar geval weet en gebruik wil maken van de regeling en dat je anders de iPhoneclub inschakelt om hier ruchtbaarheid aan te geven. Sterkte.

Tim14ww 21-07-09 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door snake (Bericht 327702)
Dat is belachelijk, het lijkt alsof ze van hun oude voorraad af willen. Mijn iPhone heeft het ook (bijna) begeven en ik werd op de lost & stolen bepaling gewezen. Daar heb ik gebruik van gemaakt en nu heb ik een nieuwe 3GS voor € 99 zoals ik al zei. Ik denk dat je op je poot moet spelen! Zeggen dat je van een vergelijkbaar geval weet en gebruik wil maken van de regeling en dat je anders de iPhoneclub inschakelt om hier ruchtbaarheid aan te geven. Sterkte.


Tsjah, ik ben ook op de lost & stolen regeling gewezen,maar dan zit ik tot 2013 aan een contract, en dat is gewoon geen optie voor mij.

Tsjah, ik denk niet dat ze dan ineens een andere gedachte krijgen?

even alles op een rijtje:

- iPhone contract ingegaan/gekregen op 19 Januari 2009
- 11-07-09 Naar T-Mobile gebracht i.v.m. kapotte camera
- Voor ik hem wegbracht nog gekeken, geen geval van vochtschade
- Brief thuisgestuurd gekregen wat vochtschade betreft
Opties:
- 269 euro betalen voor Gerefubished 3G Model
- 290 euro betalen voor een NIEUW 3GS Model betalen
- Contract verlengen tot 2013 en een Gerefubished 3G Model krijgen

Alledrie geen optie voor mij, dus nu gedwongen ongerepareerd terug laten sturen..

Greetz,

boombastic911 22-07-09 11:04

ik kom hier nog op terug

boombastic911 22-07-09 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marley1976 (Bericht 326010)
Bij mij ook hetzelfde... button onder werkte niet lekker, dus ik onder garantie laten repareren, dacht ik.. nouja raad maar.. "vochtschade"..

Ik lees hier veel over en dit kan echt niet vind ik, mijn telefoon is nooit met water in contact geweest, misschien een keer door motregen gelopen..

Ik vind het eigenlijk wel een item voor tros radar? We worden hier gewoon opgelicht, en niet voor een klein beetje geld..

De naïeve en goedgelovige consument wordt inderdaad opgelicht, en hoe! De consument wordt al meer dan 10 jaar overspoeld met suggestieve berichten over Apple, dat deze gelijk zou staan voor “kwaliteit” en “service”. Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat Apple altijd innovatief bezig is geweest en dat zij altijd aandacht hebben besteed aan design en gebruiksgemak. Het succes van de iPhone liegt er ook niet om. Maar een ding staat ook vast, het is een zeer kwetsbaar toestel.

Wat de praktijken van Apple en T-Mobile betreft kan ik jullie het volgende meedelen. Apple kent de problemen die er zijn met de iPhone. Om hier onderuit te kunnen komen hebben zij op discutabele plaatsen aan de iPhone (niet in de iPhone) condens-/vochtindicatoren geplaatst. Deze zitten namelijk in de hoofdtelefoonaansluiting en in de dockconnector die beiden in aanraking staan met de buitenlucht! Daarnaast zit T-Mobile duidelijk in een moeilijke positie omdat ook zij weten een problematisch product te verkopen echter, de iPhone is en blijft een grote melkkoe van T-Mobile waar zij niet zo snel van af willen. Vandaar dat zij het probleem proberen af te schuiven naar Apple terwijl ze zelf verantwoordelijk zijn voor het product wat zij verkopen.

Om deze reden heb ik mijn toestel ongerepareerd terug gevraagd van Solid Vision omdat ik een second opinion zal raadplegen bij een ander bedrijf wat overigens volgens T-Mobile niet zou mogen. Hoezo? Wat is de meerwaarde en het nut van een second opinion door dezelfde mensen bij hetzelfde bedrijf? Ook dit is iets waar je je vraagtekens bij mag zetten als consument. Aansluitend heb ik om nadere toelichting en fotomateriaal opgevraagd van SV. Mochten op de foto’s het IMEInummer (of een ander herkenningspunt/identificatienummer) niet zichtbaar zijn, dan kan SV deze in ieder geval niet als bewijsmateriaal aanleveren. Ik hoop niet dat het zover hoeft te komen, maar indien er na de second opinion wederom vochtschade wordt geconstateerd, sluit ik een gang naar de kantonrechter niet uit.

T-Mobile mag de consument namelijk niet zomaar verwijzen naar de algemene voorwaarden van de producent, in casu Apple. De Nederlandse wetgeving stelt de verkoper verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk product aan de consument. Naar mijn mening staan de werkwijze van T-Mobile / Solid Vision BV (namelijk het verwijzen naar de alg. voorwaarden van Apple) en de discutabele condensindicatoren van de iPhone op losse schroeven. Er is overigens een consument die na 7 maanden! heen en weer mailen en schrijven het voor elkaar heeft gekregen om een nieuwe iPhone te krijgen. Alleen jammer dat hij niet naar de rechter is gestapt want dan had hij gedeeltelijk de abonnementskosten en schadevergoeding kunnen eisen.

Dus mensen, laat je niet naaien door Apple en T-Mobile. Kaart jullie klachten en meldingen in ieder geval aan bij Tros Radar en Vara Kassa. Alhoewel zij beiden momenteel met vakantie zijn, zullen zij deze meldingen wel registreren. Samen staan we sterk!

boombastic911 22-07-09 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dorian81 (Bericht 266993)
Sinds 1 mei 2003 kunt u een product dat niet voldoet aan de verwachtingen die u er redelijkerwijs van mocht hebben, binnen een half jaar na aankoop terugbrengen naar de winkelier. U dient in alle gevallen wel binnen 2 maanden na constatering van het gebrek contact op te nemen met de winkelier. Van de verkoper kunt u één van de onderstaande punten eisen:

1. Dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert.
2. Dat het product wordt hersteld of vervangen.
3. Dat de verkoper een gedeelte van de verkoopprijs aan u terugbetaalt.
4. Dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.

Bewijslast
Als een nieuw product binnen een half jaar een gebrek vertoont, mag u ervan uitgaan dat dat gebrek er al was toen u het product kocht. Als de verkoper het hier niet mee eens is, ligt de bewijslast bij hem. Hij moet aan kunnen tonen dat het gebrek niet aanwezig was toen u het product kocht.
Wanneer hij dit bewijs niet kan leveren, dan moet hij het gebrek kosteloos repareren of u een nieuw exemplaar geven. De wettelijke garantie is dan van toepassing.

Bovenstaande is de Europese Wet en die geldt dus boven de garantie die verstrekt wordt door in dit geval Apple.
Dat er nog geen advocaat bij jou op de stoep heeft gestaan is wellicht, omdat niet iedereen een advocaat inschakelt. Het hele proces om je recht te halen kost nogal wat tijd en energie. En ja, die ga ik er wel instoppen.

Dan ligt mijn positie wel iets ingewikkelder dan ik gedacht/gehoopt had. De problemen deden zich weliswaar voor binnen de 6 maanden, maar heb hier nooit actie op ondernomen totdat ik het toestel niet meer kon gebruiken, hij laadde namelijk niet meer op. Inmiddels is de termijn van 6 maanden nu dus iets verstreken. Betekent dit dat ik helemaal geen recht meer heb op een nieuw toestel? Lijkt me sterk...

Tim14ww 22-07-09 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boombastic911 (Bericht 327881)
De naïeve en goedgelovige consument wordt inderdaad opgelicht, en hoe! De consument wordt al meer dan 10 jaar overspoeld met suggestieve berichten over Apple, dat deze gelijk zou staan voor “kwaliteit” en “service”. Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat Apple altijd innovatief bezig is geweest en dat zij altijd aandacht hebben besteed aan design en gebruiksgemak. Het succes van de iPhone liegt er ook niet om. Maar een ding staat ook vast, het is een zeer kwetsbaar toestel.

Wat de praktijken van Apple en T-Mobile betreft kan ik jullie het volgende meedelen. Apple kent de problemen die er zijn met de iPhone. Om hier onderuit te kunnen komen hebben zij op discutabele plaatsen aan de iPhone (niet in de iPhone) condens-/vochtindicatoren geplaatst. Deze zitten namelijk in de hoofdtelefoonaansluiting en in de dockconnector die beiden in aanraking staan met de buitenlucht! Daarnaast zit T-Mobile duidelijk in een moeilijke positie omdat ook zij weten een problematisch product te verkopen echter, de iPhone is en blijft een grote melkkoe van T-Mobile waar zij niet zo snel van af willen. Vandaar dat zij het probleem proberen af te schuiven naar Apple terwijl ze zelf verantwoordelijk zijn voor het product wat zij verkopen.

Om deze reden heb ik mijn toestel ongerepareerd terug gevraagd van Solid Vision omdat ik een second opinion zal raadplegen bij een ander bedrijf wat overigens volgens T-Mobile niet zou mogen. Hoezo? Wat is de meerwaarde en het nut van een second opinion door dezelfde mensen bij hetzelfde bedrijf? Ook dit is iets waar je je vraagtekens bij mag zetten als consument. Aansluitend heb ik om nadere toelichting en fotomateriaal opgevraagd van SV. Mochten op de foto’s het IMEInummer (of een ander herkenningspunt/identificatienummer) niet zichtbaar zijn, dan kan SV deze in ieder geval niet als bewijsmateriaal aanleveren. Ik hoop niet dat het zover hoeft te komen, maar indien er na de second opinion wederom vochtschade wordt geconstateerd, sluit ik een gang naar de kantonrechter niet uit.

T-Mobile mag de consument namelijk niet zomaar verwijzen naar de algemene voorwaarden van de producent, in casu Apple. De Nederlandse wetgeving stelt de verkoper verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk product aan de consument. Naar mijn mening staan de werkwijze van T-Mobile / Solid Vision BV (namelijk het verwijzen naar de alg. voorwaarden van Apple) en de discutabele condensindicatoren van de iPhone op losse schroeven. Er is overigens een consument die na 7 maanden! heen en weer mailen en schrijven het voor elkaar heeft gekregen om een nieuwe iPhone te krijgen. Alleen jammer dat hij niet naar de rechter is gestapt want dan had hij gedeeltelijk de abonnementskosten en schadevergoeding kunnen eisen.

Dus mensen, laat je niet naaien door Apple en T-Mobile. Kaart jullie klachten en meldingen in ieder geval aan bij Tros Radar en Vara Kassa. Alhoewel zij beiden momenteel met vakantie zijn, zullen zij deze meldingen wel registreren. Samen staan we sterk!

Mee eens. waar laat jij die second opinion uitvoeren?

Greetz,

boombastic911 22-07-09 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tim14ww (Bericht 327901)
Mee eens. waar laat jij die second opinion uitvoeren?

Greetz,

Ik overweeg iPod-service (geen reclame) te benaderen hiervoor, echter ook zij zijn helaas niet bereikbaar momenteel i.v.m. een verbouwing. Dus het wordt even wachten tot begin augustus. En anders laat ik het toestel sowieso repareren voor een aanzienlijk minder bedrag dan waarmee Solid Vision aan durft te komen, namelijk 221,- euro! Als iPod-service het niet kan of wil repareren wend ik mij wel tot een ander bedrijf.

dorian81 22-07-09 13:13

Ik heb geen idee. Ik had al geen recht op een nieuwe iPhone BINNEN die 6 maanden (nouja, ik kreeg er in ieder geval geen). Dus laat staan dat ik weet of jij nu iets kunt.
Ik heb ook geen idee wat je nu het best kunt doen. Gewoon naar een tMobile shop gaan en je verhaal vertellen lijkt me het meest logisch.
Al snap ik niet waarom je geen actie hebt ondernomen toen ie stuk ging....

dorian81 22-07-09 13:18

Ik heb trouwens geen idee hoe het kan, maar deze iPhone heb ik nu al anderhalve maand, ik gebruik m dagelijk (de vorige had ik nog maar enkele keren gebruikt, omdat mijn andere abonnement nog niet was afgelopen), hij moet overal mee naartoe, gewoon normaal gebruik.
Toch heb ik nu geen verkleurde sensor, geen haarscheuren, geen krassen, gaat ie veel langer mee dan die andere enz.

Ik denk dus toch echt dat die andere gewoon echt al stuk was bij aankoop.
Ik heb nu eindelijk vakantie dus misschien neem ik nog de moeite verhaal te halen bij iFactors, die me echt niet verder wilden helpen en mijn telefoon hebben gebruikt.

boombastic911 22-07-09 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dorian81 (Bericht 327945)
Ik heb geen idee. Ik had al geen recht op een nieuwe iPhone BINNEN die 6 maanden (nouja, ik kreeg er in ieder geval geen). Dus laat staan dat ik weet of jij nu iets kunt.
Ik heb ook geen idee wat je nu het best kunt doen. Gewoon naar een tMobile shop gaan en je verhaal vertellen lijkt me het meest logisch.
Al snap ik niet waarom je geen actie hebt ondernomen toen ie stuk ging....

Nou ja stuk... hij liep afentoe vast, ben ook een aantal keren daarvoor naar de T-Mobile shop en Apple store geweest. Gewoon de firmware opnieuw installeren, lukt het niet bij de eerste keer, dan moet je het blijven proberen werd mij verteld. Dat vastlopen dat maakt iedere iPhone gebruiker wel mee denk ik, het hoort er zelfs bij lijkt het wel. Op een gegeven moment werd het erger en kreeg ik pop-upjes met de melding "dit accessoire is niet bedoeld voor de iPhone". Tot ik op een gegeven moment het toestel niet meer kon opladen. Dus tja... Heb ik er niets aan gedaan of hebben T-Mobileshop en Apple Store mij het verkeerde advies gegeven? Jij mag het zeggen...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dorian81 (Bericht 327947)
Ik heb trouwens geen idee hoe het kan, maar deze iPhone heb ik nu al anderhalve maand, ik gebruik m dagelijk (de vorige had ik nog maar enkele keren gebruikt, omdat mijn andere abonnement nog niet was afgelopen), hij moet overal mee naartoe, gewoon normaal gebruik.
Toch heb ik nu geen verkleurde sensor, geen haarscheuren, geen krassen, gaat ie veel langer mee dan die andere enz.

Ik denk dus toch echt dat die andere gewoon echt al stuk was bij aankoop.
Ik heb nu eindelijk vakantie dus misschien neem ik nog de moeite verhaal te halen bij iFactors, die me echt niet verder wilden helpen en mijn telefoon hebben gebruikt.

Even afkloppen... maar ik zou haast zeggen, stuur het voor de grap op naar Solid Vision, geheid dat ze ook hier vochtschade constateren. Ik heb mijn iPhone meerdere keren stofvrij gemaakt met een tandenstoker, heb nooit een rood puntje o.i.d. gezien in de hoofdtelefoonaansluiting en dockconnector. Wie zegt dat de medewerkers van Solid Vision of T-Mobile niet zelf die sensoren rood krijgen met water? Ik vertrouw echt niemand meer...

dorian81 23-07-09 08:14

@ Boombastic: misschien is het handig als je reageert, dat je voorgaande berichten ook leest.
Je hebt het nu over SV en T--mobile die vochtschade constadeerden bij mijn telefoon, maar dat is helemaal niet zo. Het ging over een heel anders bedrijf, namelijk iFactors met hun eigen reparatiecentrum: zij hebben er een potje van gemaakt.
SV en T-Mobile hebben juist ontzettend netjes gehandeld (in dit geval dus Scoes van dit forum) en mijn probleem opgelost.

Wat betreft jouw probleem met de firmware. Dat had ik dus toen ik mijn telefoon inleverde bij T-Mobile ook. Maar daar kwam ik daar pas achter. Of eigenlijk kwam Scoes daarachter.
Onder andere dit is ook vermeld naar SV en toen kreeg ik een nieuwe. Geen gezeur over vochtschade (het was ook maar een inieminie puntje rose trouwens).

Maar goed, wilde met name even jouw aanteigingen tegenover T-Mobile en SV rechtzetten. Zij hebben mijn probleem dus prima opgelost.

dorian81 23-07-09 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boombastic911 (Bericht 327894)
Dan ligt mijn positie wel iets ingewikkelder dan ik gedacht/gehoopt had. De problemen deden zich weliswaar voor binnen de 6 maanden, maar heb hier nooit actie op ondernomen totdat ik het toestel niet meer kon gebruiken, hij laadde namelijk niet meer op. Inmiddels is de termijn van 6 maanden nu dus iets verstreken. Betekent dit dat ik helemaal geen recht meer heb op een nieuw toestel? Lijkt me sterk...

Je zegt in jouw bericht toch zelf dat je nooit actie ondernomen hebt geloof ik... Of lees ik het nou zo verkeerd?

Die 6 maanden gaan er alleen over dat binnen 6 maanden de verkoper moet aantonen/bewijzen dat jij als koper zelf die schade hebt veroorzaakt (wat ze met die sensor eigenlijk doen, hoe krom ik dat ook vind). Na 6 maanden is de bewijslast omgekeerd: jij als koper moet aantonen dat problemen met het apparaat geen gevolg zijn van jouw gebruik van het apparaat.

In de praktijk heb je hier niet zoveel aan. Maar meer dan bovenstaande houdt het niet in.

Phoef 23-07-09 13:55

Ik had ook bij t-mobile maand of 3/4 geleden vochtschade, niet op me iphone tho.
Na het sporten was me samsung u600 vochtig geworden, deed het niet meer, t-mobile heeft dit gratis gerepareerd, en kreeg hem na 4 dagen terug.

jaar daar voor was die van de trap gevallen, ook gratis nieuw scherm en software update gehad.

t-mobile regelt het beter dan pro-assist vind ik.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:22.