//

En?? Hoe bevalt de iPhone 4??

En?? Hoe bevalt de iPhone 4?? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb m'n iPhone 4 nu bijna 2 maanden en heb er nog geen moment spijt van gehad, wat een geweldig toestel. Mooi scherm, goede camera ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #301  
Oud 02-11-10, 16:55
Remco.'s schermafbeelding
Remco. Remco. is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Weert, Nederland
Berichten: 89
Standaard

Heb m'n iPhone 4 nu bijna 2 maanden en heb er nog geen moment spijt van gehad, wat een geweldig toestel. Mooi scherm, goede camera met flits e.d.
Heb ook helemaal geen last van de zogenaamde "death grip", bereik is steeds voldoende.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onsdenis Bekijk bericht
Antenne van de 4 is echt kl*te vergeleken met de 3gs. Ik weet nog steeds niet of ik blij moet zijn van deze (dure) telefoon. Schande van Apple dat ze dit model gewoon blijven verkopen.
Je hebt altijd een klein sterkteverlies van het signaal. Dat is bij iedere telefoon. Het signaal wordt gewoon verminderd als je hem vast neemt, dat is niet typisch het geval bij de iPhone 4.

Laatst gewijzigd door Remco.; 02-11-10 om 16:57.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #302  
Oud 07-11-10, 20:54
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remco. Bekijk bericht
Heb m'n iPhone 4 nu bijna 2 maanden en heb er nog geen moment spijt van gehad, wat een geweldig toestel. Mooi scherm, goede camera met flits e.d.
Heb ook helemaal geen last van de zogenaamde "death grip", bereik is steeds voldoende.



Je hebt altijd een klein sterkteverlies van het signaal. Dat is bij iedere telefoon. Het signaal wordt gewoon verminderd als je hem vast neemt, dat is niet typisch het geval bij de iPhone 4.
Dat laatste is gewoon een Apple fanboy reactie, want veel mensen hebben er wel gewoon last van met bijvoorbeeld 3G (het 'gewone' GSM netwerk (dat rondje) heeft er amper last van vanwege een andere frequentie die moeilijker te verstoren is, maar 3G is daarvoor meer gevoelig). Als je dus maar 1 of 2 streepjes hebt dan valt net dat laatste beetje signaal weg en stapt het over op GPRS. Bellen kan dus wel, maar je kan dan niet op het snelle internet. De 3GS had hier absoluut geen last van.

Moet wel zeggen dat de antenne van de iPhone 4 beter is, zolang je hem maar niet linksonder bedekt.
  #303  
Oud 09-11-10, 13:45
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Heb mijn 4 nu zo'n 2 weken, kan alleen maar positief zijn tov. mijn 3G. Geen signaalverlies, op sommige plaatsen zelfs betere Wi-Fi. Veel sneller en natuurlijk multitasking. Batterij gaat ook iets langer mee.
  #304  
Oud 11-11-10, 20:57
zackary zackary is offline
• iOS 8.3
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 133
Standaard

Heb altijd Nokia gehad en de iPhone 4 is dus een openbaring, ik wil niet anders meer. Helemaal geweldig dit toestel.
  #305  
Oud 12-11-10, 12:04
CarlosiP's schermafbeelding
CarlosiP CarlosiP is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 2
Stuur een bericht via MSN naar CarlosiP
Standaard

Allers eerst wil ik even zeggen dat ik onwijs veel aan dit topic heb gehad. Ik ben nu een zeer ontevreden BlackBerry gebruiker sinds een half jaar.. Ik neem elk half jaar een nieuw toestel, en ben nooit zo van de iPhone geweest, omdat ik een trouw Vodafone lid ben. Nu er dus wel de mogelijkheid is om bij Vodafone een iP4 te nemen, ga ik dit (denk ik) dus ook doen.

Ik heb eerst alle 16 pagina's gelezen, dit raad ik sowieso iedereen even aan want ik zie onwijs veel onzinnige, niet nodige vragen. Ik ben heel veel te weten gekomen, en ik lijst even de dingetjes die mij opvielen..

- Batterij gebruik.
9 van de 10 berichten over de batterij zijn postief. Echter viel mij op dat her en der gebruikers meldden dat de batterij onwijs snel leeg ging. Daarop werd geantwoord dat je je iP4 niet moet synchronisen met een 3G toestel via iTunes, deze onthoud ik voor mijn maatje van die heeft nu een 3G en koopt binnenkort ook een iP4. Nu heb ik er wel alsnog een vraag over. Ik ben gewend mijn BB elke dag aan de oplader te hangen, als ik in de auto stap gooi ik 'm gelijk aan de oplader en thuis ook. Alleen als ik buiten ben en op mijn werk hangt ie niet aan de oplader. Apple, en dat is hier ook bevestigd, raad aan om je iP4 1 keer in 1 a 2 maanden ff lekker leeg te trekken. Het kan dus geen kwaad dat ik mijn toestel het liefst altijd opgeladen wil hebben? (Zolang ik 'm 1 keer in de zoveel tijd leegtrek). Ik vraag eigenlijk om een bevestiging.

- Scherm kwaliteit
Viel mij op dat eigenlijk iedereen wel tevreden is over het scherm, máár, ik kwam wel berichten tegen (niet hier) van gebruikers met een bruine vlek in het scherm.. Heeft 1 van jullie hier ervaring mee?

Verder heb ik geen vragen en ik denk dat ik 'm vanmiddag ga bestellen. Ik ga nu nog even verder lezen maar ben al redelijk overtuigd. Ik ben verder een n00b qua iPhone dus verwacht her en der een vraag..

Groeten,
Carlos

Laatst gewijzigd door CarlosiP; 12-11-10 om 12:08.
  #306  
Oud 12-11-10, 12:16
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Dat laatste is gewoon een Apple fanboy reactie, want veel mensen hebben er wel gewoon last van met bijvoorbeeld 3G (het 'gewone' GSM netwerk (dat rondje) heeft er amper last van vanwege een andere frequentie die moeilijker te verstoren is, maar 3G is daarvoor meer gevoelig). Als je dus maar 1 of 2 streepjes hebt dan valt net dat laatste beetje signaal weg en stapt het over op GPRS. Bellen kan dus wel, maar je kan dan niet op het snelle internet. De 3GS had hier absoluut geen last van.

Moet wel zeggen dat de antenne van de iPhone 4 beter is, zolang je hem maar niet linksonder bedekt.
Je hebt wel gelijk vind ik; de kritiek van Apple en Apple fanboys dat andere smartphones ook last hebben van een (variant op) deathgrip is maar deels waar. Het probleem is namelijk dat je niet eens de 'klassieke' deathgrip hoeft toe te passen om signaal verlies te krijgen. 1 vinger(topje) op het zwarte streepje aan de zijkant links onder is al voldoende om geleiding tussen de 2 verschillende antennes op te roepen. Ik heb het ook eens met de sim ejector tool geprobeerd, die leg je op de zijkant zodat de 2 antennes verbinding maken en langzaam maar zeker zakt het singaal ontvangst. Het effect met een vinger(top) is minder dramatisch maar het is er wel. En in NL heb jer niet zo gauw last van want het GSM netwerk dekt meer dan goed genoeg om het singaalverlies op te heffen / op te vangen. Het effect op het veel gevoeliger 3G netwerk (fyiek ander netwerk met andere frequenties en eigen dekking) is veel groter. De iPhone switcht snel over op het gsm+gprs netwerk als de 3G ontvangst laag wordt of zwak. Daar gaat je snelle UMTS internet verbinding....

Laatst gewijzigd door ballegooier; 12-11-10 om 12:24.
  #307  
Oud 13-11-10, 22:35
ibert ibert is offline
• iOS 7.0.1
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Rhoon
Berichten: 80
Standaard

Over de ontvangst van de iphone 4 vs de3 gs: ik was gisteren bij de apple store op eldon square in newcastle (uk) en daar hadden ze volop iphone 4 op voorraad.

Ik heb het toestel uitgeprobeerd in de winkel en de signaalsterkte vergeleken met mijn 3gs. Het viel me op dat beide signalen even sterk werden weergegeven in de winkel (t mobile uk netwerk), maar zodra ik beide telefoons vasthield in mijn handen zakte het signaal van de iphone 4 langzaam weg terwijl de 3gs op peil bleef. Dit gebeurde met name als ik de iphone 4 in linkerhand had en zwarte streepje bedekte.

Had niet verwacht dat dit echte zo duidelijk te zien was. Dacht dat het schromelijk overdreven werd in de media. Ik woon net onder rotterdam in een nieuwbouwwijk en daar heb ik al haast geen onvangst met tmobile in huis met de 3gs. Dat wordt dus geen iphone 4 helaas op basis van deze praktijktest.

Dan maar ff wachten tot iphone 5

Grt ibert
__________________
Ibert
Iphone 4S 32GB, ipad 3 32gb 3g/Wi-Fi, Ipad Mini retina 32gb/Wi-Fi
  #308  
Oud 13-11-10, 23:46
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Ik heb jarenlang een Nokia 3310 plus iPaq 2210 gehad. Nu dus alles ineen. Ideaal. Zo ook vandaag. Op de snelweg navigeerde hij me naar mijn bestemming, een NS station. Ik werd via flitsmeister attent gemaakt op Flitscontroles. Ik kon via NS app mijn reis uitstippelen en liep gelijk naar het juiste perron. In de stad navigeerde ik als voetganger met de iPhone, ik maakte aantekeningen, maakte gebruik van de agenda en in de trein kon ik een ebook lezen. Ideaal, alles binnen handbereik.
Alleen de agenda functie was op de iPaq handiger en ik mis de kopieerfunctie om afspraken te knippen en elders te plakken of bijv. 3 weken later nog een keer te plakken. Daar ben ik op achteruit gegaan. Verder prima.
  #309  
Oud 14-11-10, 22:31
osfp osfp is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 15
Standaard

Heb mijn iphone4 sinds een maand of twee en ben met al het positiefs wat te lezen is in deze topic eens. Helaas moet ik toegeven dat ik ook de negatieve kanten moet onderkennen. Afwegen en beslissen of je zo'n (idd heel duur) toestel wil hebben is mijn advies.
Dan nu een opmerking in mijn persoonlijke situatie en wellicht heeft elke potentiele vodafone klant er iets aan.
Ben dus vodafone klant en mijn iphone is een engelse simlovrije toestel. Wat mij is opgevallen is het volgende. Vanaf het begin had ik last van het wegvallen van het 3g signaal, ook op locaties waarbij ik met mijn vorig toestel (omnia II) totaal geen last had. Heb vervolgens de aanbevolen case om mijn phone gedaan. Uiterlijk gaat ie er iets op achteruit vind ik zelf maar mijn grootste frustratie was dus dat ik daar haast geen vooruitgang boekte wat betreft 3g signaal. Als ik dit vergelijk met de 4 van mijn zwager (t-mobile) ben ik zeer teleurgesteld in het 3g signaal van vodafone.
Advies voor vodafone klanten: Bespreek dit in de winkel en als je de kans hebt test het signaal. Voor mij is het iig duidelijk dat ik de overstap naar kpn ga maken zodra mijn contract afloopt.
  #310  
Oud 15-11-10, 20:41
ropiesst ropiesst is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 26
Standaard

Ik heb me foontje nu 3 dagen . Geweldig. Of ik nu hier thuis ben(bij Amsterdam of in mijn vakantie huisje in Zandvoort. In elk deel van de huizen of onderweg heb ik goede verbinden met mijn Vodafone abo
  #311  
Oud 15-11-10, 21:49
lexvo lexvo is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macbookto Bekijk bericht
Alleen de agenda functie was op de iPaq handiger en ik mis de kopieerfunctie om afspraken te knippen en elders te plakken of bijv. 3 weken later nog een keer te plakken. Daar ben ik op achteruit gegaan. Verder prima.
Dat is ook precies één van de minpuntjes die ik ervaar (ook als oude iPac 2210 gebruiker). Ik geloof dat zelfs mijn nog oudere Psion dat al had.
  #312  
Oud 26-11-10, 16:53
DonaldR DonaldR is offline
• iOS 10.3.3
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 48
Standaard

3G-ontvangst met de iPhone4 is (hier in Hilversum) slechter dan met m'n oude iPhone 3G. 1 of 2 streepjes. In huis zelfs herhaaldelijk geen bereik. Had ik met het oude toestel nooit last van. t-Mobile.
  #313  
Oud 26-11-10, 17:01
doceb doceb is offline
• iOS 11.2
• 6.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 22
Standaard

Veel betere ontvangst met mijn IPhone en Hi abo dan met HTC Diamond 2 en Vodafone in 035!
iPhone is geweldig!
  #314  
Oud 26-11-10, 18:12
Deorum
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

..........

Laatst gewijzigd door Deorum; 28-11-10 om 11:31.
  #315  
Oud 27-11-10, 01:05
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deorum Bekijk bericht
Nou hoe de iphone bevalt. NIET.
Mijn vrouw en ik hebben allebei dezelfde. 2 weken na elkaar gekocht.
Kijk maar eens naar de batterijduur van deze 2 toestellen.
Dan kan je vertellen wat je wilt maar zoveel verschil voor zo'n duur toestel is gewoon oplichterij.
Hm, ik zie je Wi-Fi hebt gebruikt (niks mis mee zenne) = maar dat vergt meer van je batterij dan bv surfen via EDGE. (uiteraard gebruik ik ook zoveel mogelijk Wi-Fi).

Ik zie ook nog eens je blue tooth hebt aanstaan= alweer extra verbruik, ik zet deze alleen maar aan als ik deze echt nodig heb,nadien gaat deze terug uit.Dit het beste uitzetten als je dat niet nodig hebt.

Heb je ook de kwaliteit gezien van de iphone, tuurlijk weet je dat, je hebt een iphone 4 maar dan moet je ook toch weten dat ook dit alweer meer van je batterij vergt dan een gsm die belange zo'n mooie kleuren en noem maar op kunnen weergeven.

Ik heb ne nokia van 50 euro liggen thuis, als reserve, dat ding gaat meer dan 4 dagen mee en in standby alleen minstens 7-8 dagen zelfs.

Dit zijn allemaal zaken die je niet van een iphone of htc desire ofzo kan verwachten.

Als je zou willen je langer mee kan doen dan moeten ze een gsm uitbrengen zoals vroeger; een hele grote en zware, een echte blok beton , daar dank ik voor.

Ik heb al eens horen zeggen men eraan bezig is om ervoor te zorgen je je batterij op 10 sec tijd zou kunnen opladen ;p; dat zou pas een goeie zaak zijn, gewoon wel voor zorgen je een lader bij hebt en dan eender waar je bent en waar een stopcontact is, effe indoppen en je kan alweer een hele eind verder mee .

Games vanhetzelfde; games spelen vergt enorm veel van je batterij, zeker de zware games zorgen ervoor je batterij sneller naar beneden gaat.

Ik kan u ook zeggen de meeste andere smartphones de dag van vandaag zelfs een minder zware batterij aan boord hebben, dit wil zeggen de kans redelijk groot is dit bij andere toestellen nog sneller plat zal zijn .

ps; wat die verschillen betreft; doe jij dan ieder keer identiek hetzelfde als je vrouw met je iphone? Dat lijkt me al heel straf zenne , je kan dit niet vergelijken, kijk, als ik bv 5 uur na elkaar games speel dan is m'n batterij ook zo goed als plat en dit m'n batterij volledig is opgeladen geweest, als je vrouw bv dan gewoon eens 15min mee belt en 20 sms stuurt dan zal zijn langer met haar iphone kunnen doen,snappie? Je kan echt niet gaan vergelijken zenne .

En een ferrari is ook enorm duur he maar zuipt toch ook veel meer benzine dan een veel goedkopere wagen .

Laatst gewijzigd door apotheosis; 27-11-10 om 01:19.
  #316  
Oud 27-11-10, 01:24
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Bevalt prima, echter merk ik ook dat het bereik iets slechter is vergeleken met m'n 3G; die had vaker even een 3G netwerk te pakken op sommige plekken thuis, de iPhone 4 blijft kalm op gprs. Scheelt wel een hoop geswitch zo in huis. Dat is dan wel weer het voordeel.
Dead grip heb ik ook last van, maar daar komen binnenkort 'pleisters' voor binnen (bodyguardz full body protector) ;-)
Scherm is mooi, maar ik kan nou niet zeggen dat het oude scherm (van de 3G) lelijk is. Je ziet vooral het verschil bij kleinere lettertypen, dat is een stuk scherper. Met film en plaatjes foto's merk ik geen verschil.
De snelheid en de 512mb geheugen zijn wel errug fijn: je hebt voortdurend 'reserve' over, zowel aan geheugen als aan snelheid: ik heb nog geen crash of vastloper gehad. Grote apps (zoals Navigon) draaien ook heerlijk vlot.
Tot slot is de gps chip een stúk beter, nu kan ik mijn Telefoon in m'n jaszak laten en toch navigeren (gesproken instructies via oortjes) zonder gps te verliezen!
Die pleisters helpen echt niet, ik heb der al m'n geld aan verspild.
Maar ik moet zeggen ik me er in feite niet echt aan stoor aan die death grip, ik heb dat al simpel opgelost als ik bel, ik neem deze op een iets andere manier vast, een manier die ik heb gevonden die me evenzeer goed ligt .
Uiteraard moeten ze bij de volgende iphone dit probleem tegen gaan dat wel maar om er zo'n drama over te maken, pff, alleen de mensen die extreem veel bellen kan ik bij deze wel goed begrijpen.
  #317  
Oud 27-11-10, 12:00
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deorum Bekijk bericht
Nou hoe de iphone bevalt. NIET.
Mijn vrouw en ik hebben allebei dezelfde. 2 weken na elkaar gekocht.
Kijk maar eens naar de batterijduur van deze 2 toestellen.
Dan kan je vertellen wat je wilt maar zoveel verschil voor zo'n duur toestel is gewoon oplichterij.
ik zie dat bij het ene toestel ook bluetooth aanstaat dat zorgt toch ook voor batterijverbruik?
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #318  
Oud 27-11-10, 12:17
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scooter Bekijk bericht
ik zie dat bij het ene toestel ook bluetooth aanstaat dat zorgt toch ook voor batterijverbruik?
Heb ik ook gezegd .
  #319  
Oud 27-11-10, 14:20
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Ik heb het ook gelijk maar uit gezet. Maar in de auto is het handig om handsfree te bellen.
  #320  
Oud 27-11-10, 18:24
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macbookto Bekijk bericht
Ik heb het ook gelijk maar uit gezet. Maar in de auto is het handig om handsfree te bellen.
Als ik blutooth in de wagen gebruik (iets wat ik in feite zelden doe) en/of gps dan sluit ik sowieso altijd de lader aan .
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe bevalt Mbox Mail voor ipad? chicago iPad algemeen 11 25-06-11 12:19
Hoe bevalt je nieuwe net ontvangen Iphone 4? Emper Orange 5 07-08-10 17:18
hoe iphone overnemen via pc derik iPhone algemeen 2 17-04-10 15:27
hoe achterhalen hoe iphone unlocked is fromalk Unlock [archief] 17 15-04-08 17:00
Hoe unlock je je iPhone? Rocco Archief 37 21-10-07 17:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:45.