//

iPhone UK

iPhone UK discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Is het verhaal van GertDroge waar??? Lijkt mij zo vreemd, ik heb iemand van carphone warehouse gesproken aan de tel. en deze zei toch heel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #581  
Oud 21-04-08, 14:22
koenijn koenijn is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 22
Standaard

Is het verhaal van GertDroge waar???
Lijkt mij zo vreemd, ik heb iemand van carphone warehouse gesproken aan de tel. en deze zei toch heel duidelijk dat je pas een abonnement activeert als je dat via Itunes uitvoert. Het was namelijk mogelijk om pas op dat moment aan te geven welk factuuradres je wenste bij welke telefoon.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #582  
Oud 21-04-08, 14:28
PieNr1 PieNr1 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 24
Standaard

Op de site van O2 staat ook dat je de Iphone cadeau kan geven :

Citaat:
Can I buy iPhone as a gift? You certainly can. Buying and activating the iPhone can be carried out by two different people. But the person activating it must meet the eligibility criteria.
Ze kunnen degene die de Iphone weggeeft (de koper) dus nooit verplichten een abbonement af te sluiten. Hij/zij kan de Iphone immers cadeau aan iemand doen.
  #583  
Oud 21-04-08, 15:03
JamFish's schermafbeelding
JamFish JamFish is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 73
Standaard

Op de bon die je tekent, staat als het goed is precies waarvoor je tekent, iets als 'please debit my card for the amount of ....' En dat is dus het enige wat ze je in rekening mogen brengen. Dus lijkt mij een hele vreemde actie van carphone warehouse.. Ik zou zeker protesteren!
__________________
MacPro(2010) / MacMini (2009) / MacBook Pro 15" (2009) / Airport Extreme / Airport Express / iPhone 4 32GB (UK) / iPad Wi-Fi 64GB
  #584  
Oud 21-04-08, 15:03
Dazzle's schermafbeelding
Dazzle Dazzle is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 168
Standaard

Mijn oom heeft net voor mij de iPhone 8GB gekocht voor 169 pond
  #585  
Oud 21-04-08, 15:57
Fubaruba Fubaruba is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 6
Standaard

mijn schoonouders gaan in mei naar londen. als het goed is nemen ze voor mij een iphone mee. ik hoop wel dat ie dan nog te koop is voor 169 pond.
  #586  
Oud 21-04-08, 15:58
caatje's schermafbeelding
caatje caatje is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 51
Standaard

@gertdroge: na hoeveel weken kreeg je dan bericht over die abonnementen? Kennis van mij heeft er 5 weken geleden een uit de US meegenomen, maar nooit meer iets van gehoord. (misschien is us toch weer anders)
was eigenlijk van plan om toch maar alvast zaterdag (ipv half mei) naar londen te gaan, maar twijfel nu toch wel weer.
  #587  
Oud 21-04-08, 16:10
JANJANNEMANS JANJANNEMANS is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 5
Standaard

ik was net van plan een vriend van me 2 iphones uit engeland op te laten sturen, maar nu ik dit hoor, is toch wel heel apart, ik wil niet dat hij later met 2 dure abbonnementen zit opgescheept, zou wel heel lullig zijn
maar als ik er goed over nadenk lijkt het me heel onwaarschijnlijk dat ze een de abbo-kosten op je cc laten afboeken
ben benieuwd wat hier uit komt
  #588  
Oud 21-04-08, 16:19
Fubaruba Fubaruba is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 6
Standaard

Het is natuurlijk onzin dat ze een telecom abo afschrijven op je creditcard rekening. Sowieso moet je daar je handtekening voor zetten. Dat heb je niet gedaan, dus kunnen ze niks maken. En anders ben je er tegen verzekerd bij je CC bedrijf.

Ik denk dat Gert (jan) Droge ons allemaal bang zit te maken.

Daarom wil ik gertdroge graag uitnodigen wat screenshots van rekeningen of iets dergelijks te posten.

onderbouw je verhaal eens.
  #589  
Oud 21-04-08, 16:21
JANJANNEMANS JANJANNEMANS is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 5
Standaard

even tussendoor ik probeer al een paar keer iemand aan de lijn te krijgen in verschillende carphone warehouse winkels om dit te bevestigen/ontkrachten maar krijg steeds het bericht: im sorry we cannot answer the phone... bla bla
  #590  
Oud 21-04-08, 16:33
Bylgus Bylgus is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fubaruba Bekijk bericht
Daarom wil ik gertdroge graag uitnodigen wat screenshots van rekeningen of iets dergelijks te posten.
Dit wou ik net ook even vragen !!
  #591  
Oud 21-04-08, 17:03
barb00sa barb00sa is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: knokke
Berichten: 13
Standaard

Heb zelf ook maar eens gebeld naar de winkel waar ik de mijne heb gekocht.
Het papier dat ik getekend heb is enkel een een Iphone Sales Agreement. Deze is bedoeld voor de winkels om aan te tonen dat ze de Iphone aan een bestaande persoon hebben verkocht en dat ze niet op de zwarte makrt terechtkomen.
Wat staat daar allemaal op ( helaas heb ik geen scanner)
De naam van op de cc kaart niet het nummereen klanten nummer van Carphone niet van O2 het vals adres dat ik heb opgegeven in Londen. Wat ik gekocht heb dus Iphone 8 gig.
Verder staat erop dat ik bevestig dat ik meer dan 18 jaar ben en dat ik weet dat ik de Iphone enkel via Itunes moet activeren of dat het anders niet werkt ;-)
Dat je daarvoor een computer nodig hebt met min. vereisten bla, bla, bla
De garantie voorwaarden en wat je moet doen om eventuuel je oud nummer te behouden.
Ten eertse mogen ze niet zomaar je cc kaart gegevens doorgeven aan derden.
Deze moet je ingeven bij het activeren via Itunes.
Wat @GertDroge geeft tegengekomen kan enkel als hij bij thuiskomst de Iphoone geeft geactiveerd via de computer en daar al zijn gegevens geeft ingevuld. Zou nogal goed zijn dat ik 10 Iphones koop voor vrienden met mijn cc kaart en dat ik 10 abo moet afsluiten. ben niet helmaal van de pot gerukt hoor.
Mijn uitdrukkelijke vraag van al mijn aankopen was steeds of ik verplicht was om een abo te nemen en hun antwoord was steeds: Als je hem niet activeert via Itunes moet je dat ok niet doen.
Wie zegt dat ik ze niet enkel als mp3 speler wil gebruiken. Ik heb een verkoopbon bij carphone getekend niet een cobntract bij O2.
Op dei bon staat verder alleen hoe je het moet doen om te activeren en de garantievoorwaarden. En omdat de telefoons zo zijn ingesteld dat je ze enkel daaarvoor kunt gebruiken gaan ze ervan uit dat de mensen een contract gaan afsluiten met O2. Tenzij je dit formu kent natuurlijk.
Hopelijk nu wat meer klaarheid hierover.
  #592  
Oud 21-04-08, 17:22
JamFish's schermafbeelding
JamFish JamFish is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 73
Standaard

Thanks Barb00sa voor de heldere uitleg!
  #593  
Oud 21-04-08, 17:22
Dazzle's schermafbeelding
Dazzle Dazzle is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 168
Standaard

Is het zo dat je na een paar maanden een Abbo opeens krijgt als je een iPhone bij 02 neemt ? Dat hoorde ik van een vriend.. Volgens mij vergist hij zich
  #594  
Oud 21-04-08, 17:26
barb00sa barb00sa is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: knokke
Berichten: 13
Standaard

denk Dazzle dat je eens moet lezen wat ik net hierboven heb geschreven
  #595  
Oud 21-04-08, 17:27
thatonealex thatonealex is offline
• iOS 1.1.4
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 60
Standaard

Hij zal vast wel een verkoper zijn die zijn markt in ziet storten.
  #596  
Oud 21-04-08, 17:27
Haagze sf2's schermafbeelding
Haagze sf2 Haagze sf2 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aruba
Berichten: 389
Stuur een bericht via MSN naar Haagze sf2
Standaard

heb nu al 4 maanden een iphone uit london, en nog steeds geen bericht van o2 hoor...
dikke bull dus
  #597  
Oud 21-04-08, 17:36
M3 SMGII M3 SMGII is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 92
Standaard

das natuurlijk wel k*t dat je een rekening voorgeschoteld krijgt als je paar Iphone's gehaald hebt, dan zal dat wel hoog oplopen.
Maar had ook al beetje schrik van zoiets want ze hebben tenslotte je adres en naam enzo via CC.

Maar als er velen die hier bevestigen dat ze geen problemen hebben met het kopen in UK, dan ben ik wel gerust hoor.
  #598  
Oud 21-04-08, 17:40
PvdH PvdH is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 26
Standaard

Kan je niet cash betalen in dergelijke winkels? Heb je dat probleem toch ook niet meer?
  #599  
Oud 21-04-08, 17:40
koenijn koenijn is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 22
Standaard

Absolute onzin dat verhaal van GertDroge dus! Thanx Barb00sa
  #600  
Oud 21-04-08, 17:48
Bylgus Bylgus is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 65
Standaard

Ofwel is GertDroge zo stom geweest van zijn iphone´s te hebben geactiveerd via Itunes.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:59.