//

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w)

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w) discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb werkelijk alle combinaties geprobeerd (terminal,bosspreffs,rebooten,simkaart eruit, versie 0.91 0.94 en 0.95) maar ik heb eindelijk een winnende combinatie voor zowel de NL KPN ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #501  
Oud 03-01-09, 18:17
Frankdj Frankdj is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 55
Standaard

Ik heb werkelijk alle combinaties geprobeerd (terminal,bosspreffs,rebooten,simkaart eruit, versie 0.91 0.94 en 0.95) maar ik heb eindelijk een winnende combinatie voor zowel de NL KPN simkaart en mijn Telfort simkaart! Tot nu toe werkte nog helemal niets bij mij, dus voor diegene die ooknog geen succes hebben is dit misschien een poging waard?

------------------------------
1. Stop de 3rdparty simkaart in je iPhone en zet hem aan
2. Ik zag nu linksboven 5 puntjes staan (geen signaal dus)
3. Zet de airplane modus aan, en na enkele seconden weer uit
4. Ik kreeg nu keer op keer foutmelding 'SIM failure' en zag linksboven nu 'invalid SIM' staan.
*deze foutmelding is essentieel', hoe gek het ook klinkt... zonder deze foutmelding werkten de volgende stappen niet.

5. Reboot met Bossprefs (moet je uiteraard eerst via cydia downloaden)
6. Na het opstarten moet je even wachten tot je het scherm in beeld ziet waarop je de iPhone kunt unlocken
7. Na een seconde of 10 staat het carrier logo linksboven in beeld!
------------------------------
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #502  
Oud 03-01-09, 18:20
bjklifatih bjklifatih is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door revl Bekijk bericht
general > reset > network settings doe dit paar x en start je iphone paar x opnieuw op.
Ik heb dit echt tig keer gedaan en elke keer zie ik het terug
  #503  
Oud 03-01-09, 18:49
Giel538 Giel538 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankdj Bekijk bericht
Ik heb werkelijk alle combinaties geprobeerd (terminal,bosspreffs,rebooten,simkaart eruit, versie 0.91 0.94 en 0.95) maar ik heb eindelijk een winnende combinatie voor zowel de NL KPN simkaart en mijn Telfort simkaart! Tot nu toe werkte nog helemal niets bij mij, dus voor diegene die ooknog geen succes hebben is dit misschien een poging waard?

------------------------------
1. Stop de 3rdparty simkaart in je iPhone en zet hem aan
2. Ik zag nu linksboven 5 puntjes staan (geen signaal dus)
3. Zet de airplane modus aan, en na enkele seconden weer uit
4. Ik kreeg nu keer op keer foutmelding 'SIM failure' en zag linksboven nu 'invalid SIM' staan.
*deze foutmelding is essentieel', hoe gek het ook klinkt... zonder deze foutmelding werkten de volgende stappen niet.

5. Reboot met Bossprefs (moet je uiteraard eerst via cydia downloaden)
6. Na het opstarten moet je even wachten tot je het scherm in beeld ziet waarop je de iPhone kunt unlocken
7. Na een seconde of 10 staat het carrier logo linksboven in beeld!
------------------------------
Grappig hier werkt dit niet Tot stap 5 gaat het goed, want ik krijg ook altijd die melding van ongeldige sim. Maar dan kan ik rebooten wat ik wil maar helpt niets.

In terminal met die commando's klooien doe ik ook niet meer. Want het reset op de een of andere manier je Wi-Fi settings ook. Dus je raakt alle wachtwoorden van bekende netwerken kwijt
  #504  
Oud 03-01-09, 18:52
obionenairobi obionenairobi is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 54
Standaard

oh jee.....

heb de hele procedure doorlopen zoals beschreven en heb geen netwerkverbinding meer.
ben een T-mobile gebruiker dus zou ik zeker geen problemen moeten hebben, toch?
Ik heb inmiddels al de stap van reset netwerk instellingen en flight mode geprobeerd maar er verschijn helemaal geen provider

HELP !!!
  #505  
Oud 03-01-09, 18:58
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door obionenairobi Bekijk bericht
oh jee.....

heb de hele procedure doorlopen zoals beschreven en heb geen netwerkverbinding meer.
ben een T-mobile gebruiker dus zou ik zeker geen problemen moeten hebben, toch?
Ik heb inmiddels al de stap van reset netwerk instellingen en flight mode geprobeerd maar er verschijn helemaal geen provider

HELP !!!
Je kan yellowsn0w weer de-installeren via cydia dan zou je weer t-mob moeten hebben.
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #506  
Oud 03-01-09, 18:59
ninacollins ninacollins is offline
• iOS 6.0.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bussum
Berichten: 21
Standaard

Ik heb een vraaaag! Waarvan niemand het antwoord schijnt te weten..
Namelijk: ik heb hier de nieuwe iPhone liggen, maar deze is nog niet geactiveerd met tmobile (abo gaat pas 16 februari in). Kan ik hem nu dan toch unlocken? Geen enkele mogelijkheid schijnt te helpen, ik heb alles al geprobeerd. Ook het bovenstaande met airplanemode..
Wie heeft daar antwoord op, of wie heeft er ervaringen met een iPhone waar nog niet mee gebeld is (een te vroeg afgesloten abonnement bij tmobile?).
Groetjes Nina
  #507  
Oud 03-01-09, 19:09
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ninacollins Bekijk bericht
Ik heb een vraaaag! Waarvan niemand het antwoord schijnt te weten..
Namelijk: ik heb hier de nieuwe iPhone liggen, maar deze is nog niet geactiveerd met tmobile (abo gaat pas 16 februari in). Kan ik hem nu dan toch unlocken? Geen enkele mogelijkheid schijnt te helpen, ik heb alles al geprobeerd. Ook het bovenstaande met airplanemode..
Wie heeft daar antwoord op, of wie heeft er ervaringen met een iPhone waar nog niet mee gebeld is (een te vroeg afgesloten abonnement bij tmobile?).
Groetjes Nina
Maar ik neem aan dat je je iphone hebt geactiveerd met quickpwn. Dan zou je gewoon yellowsn0w moeten kunnen gebruiken ook al heb je er nog nooit mee gebeld.
  #508  
Oud 03-01-09, 19:15
ninacollins ninacollins is offline
• iOS 6.0.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bussum
Berichten: 21
Standaard

Met Quickpwn heb ik inderdaad gejailbraked. Is jailbraken dan hetzelfde als activeren? M.a.w.: is een activatie met tmobile overbodig als ik hem met Quickpwn gejailbraked heb? Ik heb Yellowsn0w al meerdere malen geprobeerd maar ik blijf toch nul signaal ontvangen... Alvast bedankt!
  #509  
Oud 03-01-09, 19:17
kjdekoning kjdekoning is offline
• iOS 4.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bjklifatih Bekijk bericht
Ik heb geen orginele sim ( overgekocht van iemand )
Ik ben nu een custom firmware op aan het zetten , dan istie geactiveerd (neem ik aan) in de hoop dat het nu wel gaat werken
Als je custom hebt met activatie wel, anders niet.. Overbodige vraag misschien, maar heb je de laatste baseband erop staan? Meeste custom firmwares updaten de baseband namelijk niet...
  #510  
Oud 03-01-09, 19:18
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ninacollins Bekijk bericht
Met Quickpwn heb ik inderdaad gejailbraked. Is jailbraken dan hetzelfde als activeren? M.a.w.: is een activatie met tmobile overbodig als ik hem met Quickpwn gejailbraked heb? Ik heb Yellowsn0w al meerdere malen geprobeerd maar ik blijf toch nul signaal ontvangen... Alvast bedankt!
Heb je de laatste versie gebruikt? En wat heb je allemaal al geprobeert.
Activatie van t-mob is handig bij software updates van de iphone die je gewoon kan doen. Maar je verliest met updates van apple wel je jailbreak en eventueel de apps die je met cydia hebt gedownload.
  #511  
Oud 03-01-09, 19:22
ninacollins ninacollins is offline
• iOS 6.0.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bussum
Berichten: 21
Standaard

Ik heb de laatste versie van quickpwn en Yellowsn0w gebruikt inderdaad. Ik heb veel methodes geprobeerd die hier besproken worden (die met airplanemode, die van de devteam website etcetc.) maar ze werken niet.. Ik weet inderdaad dat een update niet nuttig is ivm de jailbraik. Ik heb de nieuwste versies erop staan, dus daaraan kan het niet liggen... (2.2 en 2.0.28 oid, maar in ieder geval met 28 op het eind)...
  #512  
Oud 03-01-09, 19:27
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ninacollins Bekijk bericht
Ik heb de laatste versie van quickpwn en Yellowsn0w gebruikt inderdaad. Ik heb veel methodes geprobeerd die hier besproken worden (die met airplanemode, die van de devteam website etcetc.) maar ze werken niet.. Ik weet inderdaad dat een update niet nuttig is ivm de jailbraik. Ik heb de nieuwste versies erop staan, dus daaraan kan het niet liggen... (2.2 en 2.0.28 oid, maar in ieder geval met 28 op het eind)...
Heb je ook de terminal methode geprobeert?

Zie eerste post
  #513  
Oud 03-01-09, 19:31
bjklifatih bjklifatih is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 120
Standaard

Ik heb het geactiveerd met een t-mobile kaartje (kreeg de melding iphone geactiveerd) hierna yellowsnow etc.. op gezet.. maar krijg alleen puntjes te zien daarna ongeldige simkaart.. en wanneer ik yellowsn0w -c/-q/-l in terminal invoer krijg ik resource busy steeds en bij -q een foutmelding (unkown message) en illegal option bij -l.. hmmm wat todoo?
  #514  
Oud 03-01-09, 19:31
ninacollins ninacollins is offline
• iOS 6.0.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bussum
Berichten: 21
Standaard

Hi Michael, ik heb deze methode wel voorbij zien komen maar heb er ook veel naars over gelezen dat deze methode wellicht je iPhone kan verpesten en dat wil ik natuurlijk niet. Ik ga nog even verder zoeken of ik een betere uitleg kan vinden over het gebruik met Terminal (de uitleg in de eerste post vind ik moeilijk en daar wordt ook aangegeven dat de normale gebruiker het als lastig kan ervaren). Ik ga nog even verder zoeken naar een goede guide en houd je op de hoogte. Groetjes!
  #515  
Oud 03-01-09, 19:33
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ninacollins Bekijk bericht
Hi Michael, ik heb deze methode wel voorbij zien komen maar heb er ook veel naars over gelezen dat deze methode wellicht je iPhone kan verpesten en dat wil ik natuurlijk niet. Ik ga nog even verder zoeken of ik een betere uitleg kan vinden over het gebruik met Terminal (de uitleg in de eerste post vind ik moeilijk en daar wordt ook aangegeven dat de normale gebruiker het als lastig kan ervaren). Ik ga nog even verder zoeken naar een goede guide en houd je op de hoogte. Groetjes!
De software kan je iPhone echt niet slopen. Geloof me maar en wat is het invoeren van 3 commando's in terminal. Ik weet dat je het kan Nina.
  #516  
Oud 03-01-09, 19:36
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwaan008 Bekijk bericht
Weet jij welke instellingen?? Thanks
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

  #517  
Oud 03-01-09, 19:51
Giel538 Giel538 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankdj Bekijk bericht
Ik heb werkelijk alle combinaties geprobeerd (terminal,bosspreffs,rebooten,simkaart eruit, versie 0.91 0.94 en 0.95) maar ik heb eindelijk een winnende combinatie voor zowel de NL KPN simkaart en mijn Telfort simkaart! Tot nu toe werkte nog helemal niets bij mij, dus voor diegene die ooknog geen succes hebben is dit misschien een poging waard?

------------------------------
1. Stop de 3rdparty simkaart in je iPhone en zet hem aan
2. Ik zag nu linksboven 5 puntjes staan (geen signaal dus)
3. Zet de airplane modus aan, en na enkele seconden weer uit
4. Ik kreeg nu keer op keer foutmelding 'SIM failure' en zag linksboven nu 'invalid SIM' staan.
*deze foutmelding is essentieel', hoe gek het ook klinkt... zonder deze foutmelding werkten de volgende stappen niet.

5. Reboot met Bossprefs (moet je uiteraard eerst via cydia downloaden)
6. Na het opstarten moet je even wachten tot je het scherm in beeld ziet waarop je de iPhone kunt unlocken
7. Na een seconde of 10 staat het carrier logo linksboven in beeld!
------------------------------

Hmmm als ik dit doe krijg ik nu: Geen service. Das iig al iets verder dan geen simkaart of 5 puntjes hehe
  #518  
Oud 03-01-09, 19:54
Chane Chane is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
De software kan je iPhone echt niet slopen. Geloof me maar en wat is het invoeren van 3 commando's in terminal. Ik weet dat je het kan Nina.
D'r zijn genoeg opties waarmee je je iPhone kan mollen.. Het is niet zo: Geen reactie? > Restore in iTunes

Dat is wat veel mensen denken. Zie het als een register.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 03-01-09 om 20:24.
  #519  
Oud 03-01-09, 19:56
strating strating is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 7
Standaard ja

via cydia, jailbraik is ie geactiveerd, daarna via cydia yellowsn0w installeren, en klaar.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ninacollins Bekijk bericht
Ik heb een vraaaag! Waarvan niemand het antwoord schijnt te weten..
Namelijk: ik heb hier de nieuwe iPhone liggen, maar deze is nog niet geactiveerd met tmobile (abo gaat pas 16 februari in). Kan ik hem nu dan toch unlocken? Geen enkele mogelijkheid schijnt te helpen, ik heb alles al geprobeerd. Ook het bovenstaande met airplanemode..
Wie heeft daar antwoord op, of wie heeft er ervaringen met een iPhone waar nog niet mee gebeld is (een te vroeg afgesloten abonnement bij tmobile?).
Groetjes Nina
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 003.jpg‎ (33,3 KB, 19x gelezen)
  #520  
Oud 03-01-09, 19:58
strating strating is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 7
Standaard niet via tmobile activeren

via cydia activeren, dan werkt ie (dus nu opnieuw alles restoren 2.2 herstellen, en niet activeren met tmobile)
p.s.en natuurlijk ook YS opnieuw installeren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bjklifatih Bekijk bericht
Ik heb het geactiveerd met een t-mobile kaartje (kreeg de melding iphone geactiveerd) hierna yellowsnow etc.. op gezet.. maar krijg alleen puntjes te zien daarna ongeldige simkaart.. en wanneer ik yellowsn0w -c/-q/-l in terminal invoer krijg ik resource busy steeds en bij -q een foutmelding (unkown message) en illegal option bij -l.. hmmm wat todoo?
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:05.