//

Blackra1n 1.0 voor FW 3.1(.*) - Verzameltopic (+handleiding)

Blackra1n 1.0 voor FW 3.1(.*) - Verzameltopic (+handleiding) discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) @Michel15 Las ergens op internet dat Apple de iPhone 3GS vanaf productiedatum 9/9/2009 levert met de geupdate bootrom waarbij de bekende exploit om te kunnen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #581  
Oud 18-10-09, 03:19
azamc azamc is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Barendrecht
Berichten: 56
Standaard

@Michel15

Las ergens op internet dat Apple de iPhone 3GS vanaf productiedatum 9/9/2009 levert met de geupdate bootrom waarbij de bekende exploit om te kunnen JBen is gefixed door Apple. Wordt lastig om deze te JB'en.

Update:
Staat op iPhoneclub:
http://www.iphoneclub.nl/38889/tethe...8gb-jailbreak/
"Op dit moment is duidelijk dat iPhones 3GS die na 09-09-2009 geproduceerd zijn een bootrom-update hebben."

Laatst gewijzigd door azamc; 18-10-09 om 03:22.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #582  
Oud 18-10-09, 08:56
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Ik kan de bootrom ook niet checken, moet je met een Apple doen heb ik gelezen, dus ik ga er maar vanuit dat ik de nieuwe heb, want met de 32 gig ging het op zijn janboerenfluitjes en met de 16 helemaal niet
__________________

  #583  
Oud 18-10-09, 11:10
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

Dit is wat je moet proberen als je niet kunt jailbreaken: in blackra1n eerst op make it ra1n klikken, dan pas je iPhone aansluiten
  #584  
Oud 18-10-09, 11:11
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door libia Bekijk bericht
Dit is wat je moet proberen als je niet kunt jailbreaken: in blackra1n eerst op make it ra1n klikken, dan pas je iPhone aansluiten
Dat staat ook duidelijk in de handleiding, dus het is eigenlijk je eigen fout moest je het zo niet doen
  #585  
Oud 18-10-09, 12:25
PearLRoX's schermafbeelding
PearLRoX PearLRoX is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: België
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azamc Bekijk bericht
@Michel15

Las ergens op internet dat Apple de iPhone 3GS vanaf productiedatum 9/9/2009 levert met de geupdate bootrom waarbij de bekende exploit om te kunnen JBen is gefixed door Apple. Wordt lastig om deze te JB'en.

Update:
Staat op iPhoneclub:
Tethered-jailbreak nieuwe 2e generatie iPod touch 8GB - iPhone - iPhoneclub.nl
"Op dit moment is duidelijk dat iPhones 3GS die na 09-09-2009 geproduceerd zijn een bootrom-update hebben."
Dan ben ik zo een slachtoffer damn..had ik de vorige 3gs maar gehouden ma heb die terug kunnen inruilen omwille van het groot aantal haarscheurtjes hehe
  #586  
Oud 18-10-09, 13:34
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Mijne is van week 40 en wel te JBen. Dus 9 september is flauwekul. Zal wel 9 oktober zijn denk ik. Heb ik echt geluk gehad.
  #587  
Oud 18-10-09, 15:12
marfybrown marfybrown is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 30
Standaard

De JB was binnen 1 minuut gebeurd, maar telkens als ik nu apps erop wil zetten krijg ik een foutmelding via iTunes.

In mijn iTunes staan wel de apps, maar als ik wil synchroniseren dan lukt dit niet met de apps.

Doe ik iets verkeerd en hebben meerdere hier last van?
  #588  
Oud 18-10-09, 15:30
lucaz91 lucaz91 is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 2
Standaard

Hallo, ik heb laatst mijn iPhone 3Gs met fw 3.1 gejailbreakt en cydia, icy en rock geïnstalleerd. nu krijg ik echter constante foutmeldingen van cydia bij installeren en updaten van cydia zelf, en ook bij het toevoegen van de source: http://cydia.*******s.us/

heb op dit moment geen internet dus kan de precieze foutmelding(en) niet bekijken. ik weet wel dat cydia heeft gewaarschuwd dat ie niet goed kon werken met icy, toen heb ik die er af gegooid en daarna weer op gezet en toen niks meer van gehoord..?

iemand die mij kan helpen?

Groeten,

Lucas
  #589  
Oud 18-10-09, 15:33
Sub-zer0 Sub-zer0 is offline
• iOS 10.2.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 8
Standaard

De JB installeren was geen probleem, evenals Cydia. Zodra ik nu het icoon aanklik, wordt de applicatie gelijk weer afgesloten.
Zijn er meer mensen die dit hebben en zo ja, hoe kan ik dit verhelpen?
Hoe weet ik nu zeker dat de JB goed gelukt is?
  #590  
Oud 18-10-09, 15:37
macron macron is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Gronsveld
Berichten: 326
Standaard

voor mensen met problemen met Blackra1n is dit wellicht een mogelijkheid om vooral de 3G toch te kunnen jailbreaken:
YouTube - How to Fix Blackra1n Jailbreak Problem iphone 3G/iPouch Touch (No Boot Logo)(Windows)

veel plezier ....
__________________
Thoughts become things ... choose the good ones !!
  #591  
Oud 18-10-09, 16:04
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marfybrown Bekijk bericht
De JB was binnen 1 minuut gebeurd, maar telkens als ik nu apps erop wil zetten krijg ik een foutmelding via iTunes.

In mijn iTunes staan wel de apps, maar als ik wil synchroniseren dan lukt dit niet met de apps.

Doe ik iets verkeerd en hebben meerdere hier last van?
Je bedoelt dat je gekraakte ipa's erop wilt zetten? Dat mag namelijk niet ( besproken worden).
  #592  
Oud 18-10-09, 16:07
Sub-zer0 Sub-zer0 is offline
• iOS 10.2.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macron Bekijk bericht
voor mensen met problemen met Blackra1n is dit wellicht een mogelijkheid om vooral de 3G toch te kunnen jailbreaken:
YouTube - How to Fix Blackra1n Jailbreak Problem iphone 3G/iPouch Touch (No Boot Logo)(Windows)

veel plezier ....


Het jailbraken lukt wel, het installeren van Cydia ook, maar zodra ik Cydia aanklik, wordt deze gelijk weer gesloten.... please help
  #593  
Oud 18-10-09, 16:20
coelho coelho is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 24
Standaard

Bij mij was een restart en herinstallatie van Cydia de oplossing.
  #594  
Oud 18-10-09, 16:21
Silhouette Silhouette is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Venray
Berichten: 3
Stuur een bericht via MSN naar Silhouette
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oudbrood Bekijk bericht
Goedemorgen allemaal,

Ook hier eindelijk gelukt met me 3G 8Gb (orginele met t-mobile simlock) en firmware 3.1.2 om te jailbreaken met blackra1n. Dit na vele pogingen met verschillende manieren. De laatst geslaagde manier was:
- iphone geupdate naar 3.1.2
- reserve kopie gemaakt (je weet maar nooit)
- iphone uitzetten en losgekoppeld van PC
- i-tunes 9 opstarten
- blackra1n opstarten en aanklikken make it rain
- iphone aan PC gekoppeld terwijl deze nog uit staat en i-tunes nog steeds open
- en eindelijk de poto van geohot......
- Cydia en Winterboard geinstalleerd.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik dit niet zelf heb bedacht maar ook weer ergens op een forum heb gevonden.

Suc6 allemaal

Hoe kan je in godsnaam een foto op je iphone-scherm krijgen terwijl deze uitstaat?? Met alle respect...
  #595  
Oud 18-10-09, 16:42
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silhouette Bekijk bericht
Hoe kan je in godsnaam een foto op je iphone-scherm krijgen terwijl deze uitstaat?? Met alle respect...

Dat is een bootlogo
  #596  
Oud 18-10-09, 17:36
macron macron is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Gronsveld
Berichten: 326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silhouette Bekijk bericht
Hoe kan je in godsnaam een foto op je iphone-scherm krijgen terwijl deze uitstaat?? Met alle respect...
leuke binnenkomer.... welkom op dit forum en we proberen allemaal aardig voor elkaar te zijn. Veel plezier en oplossingen voor je problemen gewenst.
  #597  
Oud 18-10-09, 17:39
Kremx Kremx is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Ik heb een vraag:
Als ik mijn Iphone 3GS 16GB jailbrake met blackrain, en ik zou ooit terugwillen OTB staat.
Dan moet ik een restore uitvoeren in DFU mode.
Als ik dan een backup terugzet, zet hij dan ook een aantal dingen van de jailbrake terug of alleen dingen die er OTB ook op zaten zoals contacten, sms berichten en instellingen?
En is het altijd mogelijk om een backup terug te zetten die gemaakt is toen hij gejailbraked was op een non-jailbroken iphone? Of heb je kans dat dit problemen oplevert? Want ik wil hoe dan ook niet mijn smsjes en contacten verliezen.
  #598  
Oud 18-10-09, 17:52
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sub-zer0 Bekijk bericht
Het jailbraken lukt wel, het installeren van Cydia ook, maar zodra ik Cydia aanklik, wordt deze gelijk weer gesloten.... please help
Flush de databases van Cydia
  #599  
Oud 18-10-09, 18:51
bramn bramn is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 1
Standaard

Na talloze pogingen, waarbij ik geprobeerd om steeds zo min mogelijk Apple software/drivers (denk aan AppleMobileService.exe, iTunesHelper.exe etc.) geladen te hebben, probeerde ik het, na een post hier op het forum, juist eens met iTunes opgestart en warempel, dat werkte wel!
Met andere woorden, vergeet ook niet eens te proberen om BlackRain op te starten, vervolgens iTunes (dat was mijn volgorde) en dan een poging te wagen
  #600  
Oud 18-10-09, 20:07
hugo.veenendaal hugo.veenendaal is offline
• iOS 10.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Velp (Gld.)
Berichten: 15
Standaard Iphone 3GS 16G succesvol Jailbroken!

ThnX!! Ik heb nog nooit zo makkelijk m'n iPhone ge-jailbraked (slecht engels Nederlands hè?!)

Helemaal top!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nanana Bekijk bericht
Quick-guide Blackra1n jailbreakmethode



Deze handleiding is bedoeld voor:
  • iPhone 3G/3GS
  • iTunes 9
  • Windows/Mac OS X met Parallels Desktop/Windows-partitie
  • Firmware 3.1/3.1.2 (OTB ook)
Mededeling: Heb je geen Windows PC maar wel Parallels Desktop of een Windows partitie op je Mac OS X, start dan je Windows via Parallels/je Windows partitie.

Stap 1.

Ga naar de website van Blackra1n en download Blackra1n door op het Windows-icoontje te klikken.

Stap 2.

Zet eventueel je virusscanner/firewall uit. Start Blackra1n vóórdat je je iPhone aansluit.



Zodra Blackra1n is gestart druk je op Make it Ra1n waarna je je iPhone aansluit. Als er iets van iTunes start, sluit het direct af.


Als je problemen hebt met het openen/gebruiken van Blackra1n, probeer dan "Run as administrator".
Windows 7 gebruikers kunnen het volgende proberen:
- Sluit al je Antivirus en Firewall applicaties af
- Zet de Blackra1n.exe in de XP SP3 compatibiteits modus
- Start Blackra1n op
- Klik op Make It Ra1n
(met dank aan mbuskens)

Stap 3.

Je iPhone wordt nu in Recovery Mode gezet en op je iPhone verschijnt een plaatje van Geohot. Nu worden de jailbreak processen uitgevoerd, waarna je iPhone wordt gereboot. Als het "running" gedeelte langer dan 30secs-1minuut duurt, herhaal dan stap 2 en 3.

Stap 4.

Op je iPhone staat nu een icoontje van Blackra1n.



Druk hierop, je krijgt nu de beschikbare installers te zien. Je kunt kiezen uit Cydia, Rock en Icy. Cydia is de meestgebruikte en is aan te raden voor beginners. Eventueel kun je het Blackra1n icoon laten verwijderen door op het knopje naast Uninstall Blackrain te drukken.




Druk nu op Install en je gekozen Installers worden geïnstalleerd. Gefeliciteerd, je iPhone is nu jailbroken en klaar voor gebruik.

FAQ - Frequently asked questions over Blackra1n


Q- Is het ook mogelijk om blackra1n te gebruiken icm firmware 3.0 ?
A- Ik persoonlijk raad dan aan om de Pwnagetool van het Dev-Team te gebruiken omdat Blackra1n eigenlijk voor 3.1 en 3.1.2 is gemaakt. Wel moet je dan de SHSH-gegevens van je 3.0 installatie hebben. Dev-Team Blog

Q- Wat moet ik doen als ik al een bestaande JB heb met apps uit Cydia?
A- Installeer AptBackup uit Cydia en druk op Backup(terwijl je aangesloten bent op je PC/Mac). Installeer daarna 3.1.2 en voer Blackra1n uit. Installeer daarna weer AptBackup en druk op Restore.

Modbreak:
Deze handleiding is gemaakt door leontjuh1 Succes met Jailbeaken! King1987

Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Blackra1n RC3 voor FW 3.1.2 - Verzameltopic Destiny Jailbreak 676 27-11-10 02:43
[1.0] Pwnage 3.0 voor FW 3.0 - Verzameltopic PieJi Unlock 594 08-12-09 21:38
Blackra1n RC2 voor FW 3.1(.*) - Verzameltopic iScorpio Jailbreak 159 03-11-09 19:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:03.