//

Blackra1n 1.0 voor FW 3.1(.*) - Verzameltopic (+handleiding)

Blackra1n 1.0 voor FW 3.1(.*) - Verzameltopic (+handleiding) discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Nog even een woordje van waarschuwing... als je kiest voor Cydia (na installatie Blackra1n) daarna NOOIT MEER de Icy app toevoegen!!! Die helpt de hele ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #541  
Oud 16-10-09, 10:25
HCHybrid's schermafbeelding
HCHybrid HCHybrid is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: NH
Berichten: 16
Standaard

Nog even een woordje van waarschuwing... als je kiest voor Cydia (na installatie Blackra1n) daarna NOOIT MEER de Icy app toevoegen!!!
Die helpt de hele boel om zeep waardoor je vanuit Cydia sommige apps niet meer kan installeren. Cydia denkt dan dat je op een lagere firmware dan 3.0 zit! De bekende BigBoss probeert Geohot al zover te krijgen om Icy uit Blackra1n te halen want hij wordt er GEK van om diverse mensen het slechte nieuws te moeten brengen dat ze een restore moeten doen, dan weer blackra1n installeren en daarna ALLEEN CYDIA om de boel weer werkend te krijgen.
Voor degene die Engels kunnen, dit is wat bigboss erover schrijft:

Citaat:
The icy bundle is completely ****ed up. It installs a bad firmware.sh file causing any depends on firmware version to fail. It overwrites dpkg with an old version that does not support extrainst files causing mobilesubstrate, winterboard, etc not to install or work. These two problems mess up cydia or rock since icy installs last. The other issue is that icy doesn't even have right permissions and cannot install any software (which is an icy only problem). The icy bundle should be removed as it is causing massive users to have to restore and jailbreak all over again.
't is maar dat je het even weet ;-)

Was dit al eerder gepost? Sorry... geen zin om 30 pagina's door te spitten...
Beter 2x gewaarschuwd dan 1x te weinig.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #542  
Oud 16-10-09, 11:57
avankan avankan is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

als ik de iphone probeer te jailbreaken met blackrain lukt het niet krijg een usb stekkerin beeld en itunes logo wat doe ik verkeerd
  #543  
Oud 16-10-09, 11:58
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door avankan Bekijk bericht
als ik de iphone probeer te jailbreaken met blackrain lukt het niet krijg een usb stekkerin beeld en itunes logo wat doe ik verkeerd

3G wil wel eens wat problemen opleveren, als je tot een paar pagina's terugbladert in dit topic zie je genoeg oplosssingen die wellicht voor jou ook gaan werken.
__________________

  #544  
Oud 16-10-09, 12:03
avankan avankan is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

er staat zoveel geschreven eerst gebruikte ik redsnow iphone upgedate naar 3.1.2 en ben nu al 2 dagen bezig om hem gejailbreak te krijgen ik heb even geen idee meer wat ik moet doen
  #545  
Oud 16-10-09, 12:29
lumikiller lumikiller is offline
• iOS 7.0.4
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 204
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door avankan Bekijk bericht
er staat zoveel geschreven eerst gebruikte ik redsnow iphone upgedate naar 3.1.2 en ben nu al 2 dagen bezig om hem gejailbreak te krijgen ik heb even geen idee meer wat ik moet doen
Voor de meeste van ons ( 3G gebruikers ) geldt dat het bij iedereen net even iets anders moest . Klinkt afgezaagd maar blijven proberen is het moto . Elke keer een andere volgorde kiezen . Wat bij mij werkte lukt bij jou misschien niet en andersom .
Succes
  #546  
Oud 16-10-09, 12:31
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door avankan Bekijk bericht
er staat zoveel geschreven eerst gebruikte ik redsnow iphone upgedate naar 3.1.2 en ben nu al 2 dagen bezig om hem gejailbreak te krijgen ik heb even geen idee meer wat ik moet doen
als jij een 3G hebt kun je altijd weer 3.0 erop zetten en dan redsnow

of je pakt de 3.1.2 custom fw van dit forum
  #547  
Oud 16-10-09, 12:56
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

Ik heb nog nooit zo gemakkelijk een JB kunnen uitvoeren. Werkelijk super en een aanrader.
In een keer zonder hikken de JB op een 3GS welke default op 3.1 was uitgeleverd zonder providerlock.
  #548  
Oud 16-10-09, 13:00
avankan avankan is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

allemaal bedankt het is eindelijk gelukt
  #549  
Oud 16-10-09, 14:13
lookie lookie is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 5
Standaard

Nog nooit zoveel moeite gehad om een jb op mijn 3g te krijgen. Ik heb de hele thread doorzocht en alle opties (en nog meer geprobeerd). Geen beweging in te krijgen en al 4 x alles opnieuw moeten installeren. Om hopeloos van te worden.
  #550  
Oud 16-10-09, 14:22
azamc azamc is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Barendrecht
Berichten: 56
Standaard

@Lookie

Lees mijn opmerking #547 ff. Je hoeft niet alles opnieuw te installeren als je iPhone in recovery modus staat. Druk je Home en Powerknop tegelijk in en wacht totdat de iPhone uitgaat en opnieuw opstart (Apple logo zichtbaar). Hierna kun je beide knoppen loslaten. De iPhone zal zich zelf opnieuw opstarten en je komt meteen in je lockscreen waarna je na het sliden weer in je Springboard terecht komt. Succes.
  #551  
Oud 16-10-09, 14:24
dj-j dj-j is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 25
Standaard

Vraagje. Ik heb een 3G met fw 3.1.2 maar jailbreaken krijg ik niet voor elkaar met blackra1n. Wat kan ik het beste doen? Gewoon herstellen met custom firmware? En dan is die gejailbreakt? Of klinkt dat makkelijker dan het is?
  #552  
Oud 16-10-09, 14:39
kakarot kakarot is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 8
Standaard

Hier ook gelukt.

Mijn Telefoon Iphone 3Gs Firmware 3.1 OTB. Gebruik Windows XP SP3 Pro
  • Eerst mijn OTB 1.5 firmware geupdate naar 3.1.2 via Itunes
  • Itunes afgesloten
  • Iphone ontkoppeld van de USB
  • Blackrain app gedraait en op "make it Rain" geklikt
  • Iphone aangesloten via USB
  • ITunes weggeklikt (ITunes geeft trouwens aan dat de Iphone bezet is)
  • Geohod verscheen keurig op mijn scherm van de Iphone
  • Iphone reboot automatisch
  • Na de reboot de applicatie afgesloten en Iphone app cydia geinstalleerd.
Gr

Kakarot
  #553  
Oud 16-10-09, 15:22
avankan avankan is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lookie Bekijk bericht
Nog nooit zoveel moeite gehad om een jb op mijn 3g te krijgen. Ik heb de hele thread doorzocht en alle opties (en nog meer geprobeerd). Geen beweging in te krijgen en al 4 x alles opnieuw moeten installeren. Om hopeloos van te worden.

bekijk het filmpje hierboven werkte bij mij ook
  #554  
Oud 16-10-09, 15:37
IllSkillz IllSkillz is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azamc Bekijk bericht
@Lookie

Lees mijn opmerking #547 ff. Je hoeft niet alles opnieuw te installeren als je iPhone in recovery modus staat. Druk je Home en Powerknop tegelijk in en wacht totdat de iPhone uitgaat en opnieuw opstart (Apple logo zichtbaar). Hierna kun je beide knoppen loslaten. De iPhone zal zich zelf opnieuw opstarten en je komt meteen in je lockscreen waarna je na het sliden weer in je Springboard terecht komt. Succes.
Dit is niet altijd waar, als je iPhone is bijvoorbeeld blijven haken bij de recovery modus. Bij mij bleef het icoon van het iTunes logo en USB kabeltje namelijk op mijn iPhone verschijnen, ook al hield ik de home en powerknop vast totdat ik Apple logo zag.
Ik moest gewoon al die keren dat het fout ging mijn iPhone herstellen via iTunes.

Voor de mensen bij wie het nog niet werkt, probeer anders mijn manier eens (op de vorige pagina, bericht #545). Misschien dat dat wel werkt.

Laatst gewijzigd door IllSkillz; 17-10-09 om 00:53.
  #555  
Oud 16-10-09, 15:57
lookie lookie is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 5
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IllSkillz Bekijk bericht
Dit is niet altijd waar, als je iPhone is bijvoorbeeld blijven haken bij de recovery modus. Bij mij bleef het icoon van het iTunes logo en USB kabeltje namelijk op mijn iPhone verschijnen, ook al hield ik de home en powerknop vast totdat ik Apple logo zag.
Ik moest gewoon al die keren dat het fout ging mijn iPone herstellen via iTunes.

Voor de mensen bij wie het nog niet werkt, probeer anders mijn manier eens (op de vorige pagina, bericht #545). Misschien dat dat wel werkt.
Klopt helemaal. Als ik alles laat restoren kan ik dat bij de volgende poging opnieuw doen. De truc werkt dan niet. Als ik alleen de firmware restore zonder sync doe, dan werkt dat wel een aantal keren.

Ik heb de oplossing in bericht #545 ook geprobeerd. Helaas. Niets schijnt te werken.

Ik heb net de video bekeken van #542 en precies nagespeeld. Hij komt gewoon niet terug uit de recovery mode.

Laatst gewijzigd door lookie; 16-10-09 om 16:31.
  #556  
Oud 16-10-09, 17:46
Seksendokuz's schermafbeelding
Seksendokuz Seksendokuz is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Den haag
Berichten: 61
Standaard

EINDELIJK,
Na zo ongeveer 50 x proberen is het gelukt,
Gewoon een mix gedaan van azamc & IllSkillz.
Bedankt jongens, ( op de 3G S ging het veel makkelijker )
Maar goed.

Gr Peri.
  #557  
Oud 16-10-09, 19:34
PearLRoX's schermafbeelding
PearLRoX PearLRoX is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: België
Berichten: 219
Standaard

mijn iPhone 3GS 3.1.2 wil geen reboot doen na de regen .. (hij heeft hier na de 'regen' na 2min nog steeds zwart scherm) en kan hem enkel weer aan de praat krijgen via herstellen in itunes :'(

heeft iemand dit ook voorgehad en een tip ofzo ? (tis een nieuwe van vandaag)
  #558  
Oud 16-10-09, 19:46
kakarot kakarot is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PearLRoX Bekijk bericht
mijn iPhone 3GS 3.1.2 wil geen reboot doen na de regen .. (hij heeft hier na de 'regen' na 2min nog steeds zwart scherm) en kan hem enkel weer aan de praat krijgen via herstellen in itunes :'(

heeft iemand dit ook voorgehad en een tip ofzo ? (tis een nieuwe van vandaag)
herstellen opnieuw starten en nog eens proberen denk ik dan


su6 kakarot
  #559  
Oud 16-10-09, 20:48
coelho coelho is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door impulse Bekijk bericht
Ik ben eruit!. Mijn iPhone3G kreeg dus steeds de melding ' geen service' . Dit kwam na het herinstalleren van AptBackup in Cydia. Nadat ik geupdate had en gejailbreakt met blackra1n. Na het terug zetten van de backups van de cydia applicaties via Aptbackup zette hij dus ook ultrasnow er weer op. Ik had de iPhone unlocked met dit supersimpel en prachtig programmaatje. Maar aangezien ik nu een update heb gedaan naar 3.1.2 werkt die ultrasnow natuurlijk niet meer.

Ik heb ultrasn0w gedeinstalleerd en nu werkt de iPhone weer helemaal top.
Man man... ik zweette al peentjes. Dit was dus precies wat er bij mij ook gebeurde, was even bang dat ik alles verkloot had... Nu werkt alles weer perfect op 3.1.2
  #560  
Oud 16-10-09, 21:34
voetbalsterke__ voetbalsterke__ is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Neerpelt
Berichten: 130
Standaard

ik heb fw 3.1.2 heb eerst de legale software erop gezet
daarna via blackrain gejailbreaked..
maar mijn scherm blijft nu zwart staan en er blijft staan done, wait for reboot..

ik krijg wel een scherm dat de jailbreak gebeurd is..

wat nu?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voetbalsterke__ Bekijk bericht
ik heb fw 3.1.2 heb eerst de legale software erop gezet
daarna via blackrain gejailbreaked..
maar mijn scherm blijft nu zwart staan en er blijft staan done, wait for reboot..

ik krijg wel een scherm dat de jailbreak gebeurd is..

wat nu?
"Je iPhone wordt nu in Recovery Mode gezet en op je iPhone verschijnt een plaatje van Geohot. Nu worden de jailbreak processen uitgevoerd, waarna je iPhone wordt gereboot. Als het "running" gedeelte langer dan 30secs-1minuut duurt, herhaal dan stap 2 en 3."

de recovery mode dat doet hij.. maar er komt geen plaatje van GeoHot te voorschijn.. wel krijg ik ineens een kaderke dat de jailbreak is uitgevoerd en daarna blijft hij gewoon hangen op het zwart scherm en op blackra1n blijft staan done, wait for reboot..

kan iemand mij aub dringend helpen!!

Laatst gewijzigd door iScorpio; 17-10-09 om 16:42. Reden: samenvoegen
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Blackra1n RC3 voor FW 3.1.2 - Verzameltopic Destiny Jailbreak 676 27-11-10 01:43
[1.0] Pwnage 3.0 voor FW 3.0 - Verzameltopic PieJi Unlock 594 08-12-09 20:38
Blackra1n RC2 voor FW 3.1(.*) - Verzameltopic iScorpio Jailbreak 159 03-11-09 18:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:55.