//

[iPhone 3G] Prepaid in Zwitserland of wachten op simlockvrij

[iPhone 3G] Prepaid in Zwitserland of wachten op simlockvrij discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door olii1507 in principe zou dit dus helpen om een zwitserse iphone te gebruiken in belgië/nederland?? i-SmartPhone - Unlock Attachment for Apple ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #201  
Oud 22-07-08, 18:10
M3 SMGII M3 SMGII is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door olii1507 Bekijk bericht
in principe zou dit dus helpen om een zwitserse iphone te gebruiken in belgië/nederland??

i-SmartPhone - Unlock Attachment for Apple iPhone 3G:
DealExtreme: $16.99 i-SmartPhone Operator Network SIM Card Unlock Attachment for Apple iPhone 3G
dat ziet er interessant uit.
heb net bestelling geplaatst bij Dealextreme. dus net te laat, maar verzend is toch gratis
iemand testpersoon voor dit kaartje?moet met zekerheid weten of het wel werkt op Iphone 3g
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #202  
Oud 23-07-08, 07:14
marco_sire marco_sire is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: zuid-holland
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M3 SMGII Bekijk bericht
dat ziet er interessant uit.
heb net bestelling geplaatst bij Dealextreme. dus net te laat, maar verzend is toch gratis
iemand testpersoon voor dit kaartje?moet met zekerheid weten of het wel werkt op Iphone 3g
hou ons dan even oip de hoogte, ik ben ook wel geinteresseerd......
  #203  
Oud 23-07-08, 09:27
maxschoenmakers maxschoenmakers is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 34
Standaard

heb ik ff geluk ben nog tot 17 augustus in zwitserland en heb daar zelf een huis, ook heb ik de mogelijkheid dus meerdere iphones te kopen. Dus een voor mijn vrouw en een voor mijzelf.

Ook mijn ouders wonen in zwitserland dus kan er eventueel nog wel een aantal meenemen. Dus ga vandaag maar even naar swisscom en ga er een aantal bestellen.

Het unlocken komt wel in een aantal weken / maanden dus dat komt wel goed.

PS je bent don als je in zwitserland een Iphone gaat exporteren en in nederland importeerd de btw in zwitserland is namelijk 7.6 %.

Dus gewoon halen en niet aanmelden zoals in de vorige topics is vermeld.


Groeten Marcel
  #204  
Oud 23-07-08, 10:12
iDennis3G iDennis3G is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 9
Standaard

Kun je er ook één voor mij meenemen?
  #205  
Oud 23-07-08, 13:38
j.visscher j.visscher is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joost91 Bekijk bericht
Vandaag gebeld naar Swisscom in mijn beste Engels (ahum!). Heb gezegd dat ik vanaf 13 augustus een paar maanden naar Zwitersland ga en daar dan prepay wil bellen met de iPhone 3G. De medewerkster heeft in ieder geval een goede training gehad, de antwoorden:
  • wil je zeker zijn van je iPhone 3G: bestellen via internet (bezorging alleen op een adres in Zwitserland) of reserveren in de winkel
  • reserveren kan niet telefonisch
  • na reservering in een Swisscom winkel duurt het 2-3 weken voor de iPhone binnen is in de winkel.
Dat laatste is opvallend als je bedenkt dat de iPhone 3G introductie bijna twee weken geleden is en vanaf dat moment dat het uitverkocht was tegen mensen werd verteld dat er over 4 weken weer nieuwe toestellen binnen zouden komen. Iemand nog andere verhalen in de Swisscom winkel/per telefoon gehoord?
Helder. Heb alleen op de website van swisscom zitten kijken en in de onlineshop zie ik geen mogelijkheid tot het bestellen van een prepaid pakket van de iPhone. Hoe zit dat dan?
  #206  
Oud 23-07-08, 14:57
maxschoenmakers maxschoenmakers is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 34
Standaard

Kom net terug van de stad waar ik een aantal Iphones wilde gaan kopen, de aankomende 6 WEKEN GEEN iphones leverbaar. Ben ik verschillende winkels geweest Orange en Swiscom maar allemaal het zelfde antwoord minimaal 6 en zelfs tot 10 weken levertijd.....
Dus voor mij wordt het de volgende vakantie.


Iedereen die mij heeft gemail , helaas niet via de zwitserland manier Sorry.

Groeten Marcel
  #207  
Oud 23-07-08, 15:01
maxschoenmakers maxschoenmakers is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door j.visscher Bekijk bericht
Helder. Heb alleen op de website van swisscom zitten kijken en in de onlineshop zie ik geen mogelijkheid tot het bestellen van een prepaid pakket van de iPhone. Hoe zit dat dan?
Je moet het abonnement kiezen waar geen maand bedrag staat, in zwitserland MOET je altijd een telefoonnummer registreren en aangezien deze telefoons alleen bij Orange en Swisscom leverbaar zijn worden deze alleen via een soort abonnement afgesloten. Je betaald dan geen maandkosten alleen de verbruikskosten zijn duur. En er zijn dus GEEN prepaid kaarten met telefoon. Ze zijn gewoon allemaal geregistreed en dus met een abonnement


Ik hoop dat het een beetje duidelijker is.

GR marcel
  #208  
Oud 23-07-08, 15:40
j.visscher j.visscher is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard

Ja, dat snap ik. Maar die optie zie ik dus ook niet staan. In de onlineshop zie ik alleen de volgende drie opties:

Model price Subscription period 24 months
NATEL® liberty grande
CHF 99.00
NATEL® liberty mezzo
CHF 199.00
NATEL® liberty piccolo
CHF 249.00

De 'prepaid' optie easy liberty uno kan ik niet vinden.
  #209  
Oud 23-07-08, 18:23
mister x mister x is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 107
Standaard

Is er ondertussen al iemand die via iphone4all heeft besteld?, want ik wil hem ook graag uit Zwitserland halen, maar degene die ik daar ken die reageert totaal niet meer op me:S
  #210  
Oud 23-07-08, 21:54
maxschoenmakers maxschoenmakers is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door j.visscher Bekijk bericht
Ja, dat snap ik. Maar die optie zie ik dus ook niet staan. In de onlineshop zie ik alleen de volgende drie opties:

Model price Subscription period 24 months
NATEL® liberty grande
CHF 99.00
NATEL® liberty mezzo
CHF 199.00
NATEL® liberty piccolo
CHF 249.00

De 'prepaid' optie easy liberty uno kan ik niet vinden.
Moet je kijken bij recidental en dan de liberto uno
Chf 619 .00
  #211  
Oud 23-07-08, 22:09
j.visscher j.visscher is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard

Ja dat heb ik ook wel gezien. Maar ik zoek naar de mogelijkheid om dit pakket ook daadwerkelijk online te bestellen. Volgens Joost91 adviseert de medewerker van Swisscom om het 'prepaid pakket' online te bestellen. Die mogelijkheid zoek ik dus.
  #212  
Oud 24-07-08, 12:35
stultus stultus is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 14
Standaard

en worden ze eig ook verkocht in de partnershops? of enkel in de swisscom shops?
  #213  
Oud 24-07-08, 16:45
Joost91 Joost91 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Zaanstad
Berichten: 97
Standaard

Helaas: iPhone in Zwitserland voortaan niet meer te koop voor buitenlanders > Nieuws > iPhoneclub.nl
  #214  
Oud 24-07-08, 21:34
Woutjuh Woutjuh is offline
• iOS 11.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Chrome OS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 8
Standaard

Ik ken iemand die heeft een zwitsers paspoort, en zijn ouders wonen zelf in zwitserland. Hij gaat aankomende zaterdag voor 3weken naar zwitserland.

Hij wil een Iphone voor me meebrengen.

Als ik het goed begrijp kost de 16GB, ong 385 euro.
Je krijgt er een prepaid kaartje bij 20/30euro.
Hij is simlock (maar dat zou binne kort wel verholpen worden).

True?

Moet je ze reserveren? Zijn ze nog leverbaar? Zo niet, wat is de levertijd?
  #215  
Oud 25-07-08, 17:15
RRPhantom's schermafbeelding
RRPhantom RRPhantom is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Heemstede
Berichten: 75
Standaard

Ik ben van plan een echte simlockvrije iPhone in Zwitserland te gaan kopen, voor CHF 759(8GB) of CHF 899(16GB), dit is bij de Orange en die zijn als je ze koopt niet simlockvrij maar je kan ze kosteloos simlockvrij laten maken bij de Orange, zie hier de reactie die ze hadden op een mail van mij:
You can purchase an iPhone without a contract in an Orangeshop in Switzerland. The iPhone will be SIM-locked but you can let it unlock free of charge with a delay of about 10 working days. You can fill in the requst formular directly at the Orangeshop.
There is no iPhone offer with a prepay card.
Here are the prices (iPhone without postpay contract):
iPhone 8 GB: CHF 759.00
]iPhone 16 GB: CHF 899.00
Please be aware that due to its huge success, the new iPhone 3G is currently not available.

Best regards

Isabelle Oswald

Orange Communications AG

Bij de Swisscom is de iPhone lekker goedkoop maar niet simlockvrij, dit kan wel maar pas 24 maanden na aanschaf:
Thank you very much for your e-mail. We are happy to reply to your query.

At the moment the iPhone is sold out. We get new iPhones during the next few weeks. We couldn't tell you a date exactly.

Swisscom will sell the iPhone just with SIMlock. SIMlock means, that you can just use it with Swisscom SIMcards.
SIMlock is for minimum 24 months on the iPhone. Afterwards you can get the unlock code from Swisscom. There is no way to deblock it before this 24 months.

You can buy one prepaid offer if you have a swiss adress or a permittion B or C.

With our prepaid offer NATEL® easy liberty uno, you have to pay CHF 519.00 for iPhone 8 GB or CHF 619.- for iPhone 16GB.
To buy a prepaid offer in Switzerland, you need to register your personal data with a passport or card identity and your permittion in one of our Swisscom shops.
We are legally obliged to block the access of any prepaid customers who have not registered.

You have informed us that you are currently living abroad. However, the by-lawstates that registration must be carried out in person, at a Swisscom outlet. Please understand that for this reason we are not able to accept a registration by fax or by post.

We take your reservations in any Swisscom shop. A telephone or online booking is not currently possible.
Shipments abroad are also not possible at the moment. As you acquire the iPhone personally in a Swisscom store in order to sign a contract or a registration for prepaid.
Reservations and other exceptions for customers from abroad could not be taken into account. We thank you for your understanding.

Any requests for value added tax will be answered by the customs authority. Swisscom has no forms or applications. This settles handels in Switzerland alone the customs authority.

Do you still have any questions? We would be happy to answer these via e-mail. Or why not make use of our “around-the-clock” service and call the freephone number 0800 55 64 64.
By the way, answers to the most frequently asked questions can also be found on the Internet at
http://www.swisscom-mobile.ch/faq

Kind regards,

Your Swisscom Team

Dus als je een echte simlockvrije wilt, moet je naar Orange wil je er een die je zelf moet unlocken, moet je naar Swisscom, dit verklaart het verschil in prijs.
De Swisscom heeft zoals iedereen op de frontpage heeft kunnen lezen nu een maximum van 1 per klant en je moet een zwitserse ID hebben dus wij hollanders(en belgen) kunnen daar niks meer.
In een andere mail, die ik per ongeluk al heb weggegooid staat dat je alleen kan reserveren als je in de winkel zelf bent en dus niet via mail of telefoon. Als er weer iets meer voorraad komt maken ze wat dat betreft wel een uitzondering denk ik.

Laatst gewijzigd door RRPhantom; 25-07-08 om 17:20.
  #216  
Oud 25-07-08, 18:54
francismi francismi is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 4
Standaard

" You can buy one prepaid offer if you have a swiss adress or a permittion B or C "

Ik heb familie wonen in zwitserland (dus een B permittion), maar die heeft dus zelf al een iphone gekocht (prepaid). Mag hij nog een kopen dan of is het wel deglijk one, maar 1 dus?
Ik lees hier wel 1 per persoon, maar als hij een voor mij koopt is dit later,
maar 'k vraag mij dus af of je 2 prepaids op 1 naam kan/mag hebben...

Laatst gewijzigd door francismi; 25-07-08 om 19:24.
  #217  
Oud 25-07-08, 19:19
RRPhantom's schermafbeelding
RRPhantom RRPhantom is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Heemstede
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door francismi Bekijk bericht
" You can buy one prepaid offer if you have a swiss adress or a permittion B or C "

Ik heb familie wonen in zwitserland (dus een B permittion), maar die heeft dus zelf al een iphone gekocht (prepaid). Mag hij nog een kopen dan of is het wel deglijk one, maar 1 dus?
Ik weet dat niet, ik heb alles verteld wat ik weet, zijn er andere die hier meer over weten?
  #218  
Oud 25-07-08, 20:28
barretje barretje is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: nederland
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door francismi Bekijk bericht
" You can buy one prepaid offer if you have a swiss adress or a permittion B or C "

Ik heb familie wonen in zwitserland (dus een B permittion), maar die heeft dus zelf al een iphone gekocht (prepaid). Mag hij nog een kopen dan of is het wel deglijk one, maar 1 dus?
Ik lees hier wel 1 per persoon, maar als hij een voor mij koopt is dit later,
maar 'k vraag mij dus af of je 2 prepaids op 1 naam kan/mag hebben...

Lijkt mij het meest makkelijk om even je familie te bellen.Dan kunnen hun dat daar even voor je vragen.
  #219  
Oud 25-07-08, 21:41
francismi francismi is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barretje Bekijk bericht
Lijkt mij het meest makkelijk om even je familie te bellen.Dan kunnen hun dat daar even voor je vragen.
Heb hem vandaag nog gezien en hij had er geen idee van...
  #220  
Oud 26-07-08, 18:28
dre007 dre007 is offline
• iOS 6.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iTim Bekijk bericht
Stelling:

Je kan beter een iPhone kopen in Zwitserland dan in Italie!

Reageer....
Yep, ben nu in italie en ze zijn bina nergens te vinden.En als je ze ergens vind vragen ze 550 €!
Je kan ze wel bestellen ...

Dre
Reageren

Labels
iphone 3g switzerland



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone Zwitserland wildsseb Koopinformatie Rest Europa 47 05-12-12 12:13
iphone simlockvrij, prepaid? 3g internet? jasper94 iPhone algemeen 8 13-02-11 08:06
Iphone 4 Kopen in Zwitserland?? Pieter33 Koopinformatie Rest Europa 7 24-08-10 14:11
iPhone in Zwitserland murvinator iPhone algemeen 2 28-07-10 10:47
Iphone in Zwitserland kopen Pascal2900 Koopinformatie Rest Europa 1 16-12-09 19:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:34.