//

Het grote iPhone Whatsapp topic

Het grote iPhone Whatsapp topic discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) JA zou heel Mooi zijn net als bij een Blackberry Messenger!! Deze kan je wel vervangen door je eigen contactfoto's!!...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1601  
Oud 13-09-12, 14:19
come2branco come2branco is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 2
Standaard

JA zou heel Mooi zijn net als bij een Blackberry Messenger!!
Deze kan je wel vervangen door je eigen contactfoto's!!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1602  
Oud 13-09-12, 18:34
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Gewoon foto in je 'contacten' zetten. Deze pakt whatsapp over
Eigenlijk alleen als je in je contacten geen foto hebt gekopeld, pakt whatsapp de foto die de persoon zelf heeft ingesteld...
  #1603  
Oud 14-09-12, 10:35
gtabak gtabak is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 31
Angry Vodafone gebruikt DPI om Whatsapp in rekening te brengen.

Sinds juli 2012 brengt Vodafone bij mijn zoons abonnement (SO Bel + SMS + Web-2 135) kosten in rekening voor het gebruik van Whatsapp. Onder bepaalde condities (geen Wi-Fi) berekenen ze voor elk Whatsapp bericht SMS kosten (0,252 euro), terwijl er nog genoeg data in z'n bundel zit.

Volgens mij mogen ze dat helemaal niet, omdat Whatsapp niet als SMSoIP app wordt beschouwd en controle op het gebruik hiervan middels DPI (Deep Packet Inspection) in Nederland niet toegestaan is.

Ik roep daarom iedereen die hetzelfde ervaart (bij Vodafone of één van de andere providers) op om op internet een actie tegen deze kwalijke praktijken op te zetten.

Ben zelf bezig met diverse partijen om te kijken of eventueel juridische stappen mogelijk zijn. In de tussentijd in discussie met Vodafone, maar die doen net of ze van niets weten.

Wie o wie doet mee?
  #1604  
Oud 15-09-12, 12:23
lgxmkl1 lgxmkl1 is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 78
Standaard

Dit lijkt me erg sterk. Zoals je zelf al stelt mag Vodafone dit helemaal niet doen. Het lijkt erop dat uw zoons gebruik maken van sms terwijl ze in de veronderstelling zijn dat ze een bericht versturen via mobiel internet. De meest voor de hand liggende boosdoener is iMessage. Zodra er een bericht verstuurd wordt naar een ander IOS-apparaat gaat dit standaard via (mobiel) internet. Echter, wanneer een van beide partijen geen werkende internetverbinding heeft, wordt het bericht alsnog via sms verstuurd. Dit valt ook te controleren: berichten in de chatgeschiedenis verstuurd via sms zijn groen gekleurd, terwijl iMessage berichten blauw van kleur zijn.
  #1605  
Oud 15-09-12, 14:15
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bapekawss Bekijk bericht
wat is het voordeel van een jailbreak dan
Voordeel van een jailbreak zijn met name de groot aantal tweaks die te verkrijgen zijn. Zowel gratis als betaald. Daarnaast gebruiken veel mensen illegaal software, waar ik zelf geen voorstander van ben. Hier ga ik dan verder ook niet op in.
  #1606  
Oud 17-09-12, 18:05
Flex90 Flex90 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 3
Standaard Whatsapp verliest verbinding.

Hallo allemaal!

Sinds een tijdje heb ik een probleem met whatsapp.
Ik open whatsapp(waarbij whatsapp dus eerst uitstond), typ een berichtje naar iemand, klik op ''stuur'' en lock mijn iphone vervolgens weer met de lockknop. Dit werkt allemaal prima.

Maar dan..... Ik krijg een melding van een whatsapp bericht van iemand. Het bericht kan ik dan gedeeltelijk lezen op mijn beginscherm. Vervolgens unlock ik mijn iphone en ga ik naar whatsapp(stond nu dus nog aan). Het bericht is nu nergens te vinden in een chat met iemand. Whatsapp geeft bij instellingen dan aan ''niet verbonden''
Ik kan de chat wel openen en iets typen, maar aangezien ik niet verbonden ben kan ik ook niet op''stuur'' klikken. Het stuur icoontje blijft er hetzelfde uitzien als er geen tekst in het veld staat, terwijl de letters wit moeten zijn.

Om weer te verbinden moet ik dus eerst naar het beginscherm gaan, dubbelklikken op de home button, dan whatsapp afsluiten en weer opnieuw opstarten. Dan zie ik tenminste weer verbinden staan bovenaan mijn scherm.
En dan geeft de status ook weer ''verbonden'' aan.

Maar dit is toch wel erg vervelend om telkens te moeten herhalen als ik berichten wil lezen en sturen.

Ik heb op google gezocht maar het blijkt dus dat er veel problemen zijn met whatsapp alleen zag ik mijn probleem er niet echt bijstaan. Heeft iemand advies/tips of oplossingen voor mij om dit op te lossen?

Alvast heeeeeel erg bedankt!
  #1607  
Oud 17-09-12, 18:48
bapekawss bapekawss is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 61
Standaard

kutprogramma dat whatsapp, ik krijg niet eens meer een melding als ik een bericht van iemand krijg
  #1608  
Oud 18-09-12, 00:34
danielmor danielmor is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 12
Standaard

ik ben geholpen thanks.. gewoon eentje hernoemd en knippen en plakken. en klaar
  #1609  
Oud 18-09-12, 03:45
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Het probleem van Flex90 herken ik. Maar ik gebruik dezelfde work-around om whatsapp weer aan de praat te krijgen.

Ik heb wel de indruk dat whatsapp dit doet als de iPhone wisselt van soort netwerk, bijvoorbeeld tussen Wi-Fi en 3G. Als de Wi-Fi-verbinding slecht is gaat de iPhone over op 3G, en whatsapp heeft daar moeite mee.

Ik heb het trouwens ook als mijn iPhone een slechte 3G-verbinding heeft en overgaat op EDGE of GPRS. Whatsapp doet dan niet leuk mee, jammer genoeg.

Een soort van oplossing is Wi-Fi uitzetten, of mobiele data uitzetten. Dan switcht de iPhone niet meer. Of 3G uitzetten als je het probleem hebt bij 3G en GPRS/EDGE.
Verdient geen schoonheidsprijs, het werkt wel bij mijn iPhone en whatsapp.
  #1610  
Oud 20-09-12, 02:25
Poblaw Poblaw is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 2
Standaard whatsapp profiel

na het update van mijn iPhone naar versie 6 werkt de profiel van mijn contact personen niet meer.. iemand een idee hoe dat komt?
  #1611  
Oud 20-09-12, 02:49
BramW BramW is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 40
Standaard Whatsapp contacten kwijt op iOS 6

Zojuist geupdated naar iOS 6, hierna verdwijnen al mijn contact uit whatsapp.
Ik zie dus nu de telefoonnummers ipv de namen zoals ze in mijn contacten staan.
Whatsapp vraagt wel om toestemming tot toegang in mijn contacten maar crasht even later waarna de namen dus weg zijn.
Ondertussen al 2x oude kopie terug gezet en zelfs al naar fabrieksinstellingen en daarna reservekopie.

Iemand tips? Ik wil graag mijn gespreksgeschiedenis wel behouden...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 september 2012 om 01:52 ----------

Deze mag dicht, namen zijn er weer
  #1612  
Oud 20-09-12, 03:19
blackiphone blackiphone is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 53
Standaard Geen profielfoto's Whatsapp iOS6

Na de update naar IOS6 zie ik op Whatsapp geen profielfoto's meer van anderen.
Anderen hiermee bekend? Of eventueel een oplossing om dit te herstellen?
  #1613  
Oud 20-09-12, 03:21
Wiebstar Wiebstar is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 27
Standaard

Dit heeft naar mijn weten niks met ios 6 te maken. Ik had hier ook al last van de afgelopen dagen en toen stond 5.1.1 er nog op.
  #1614  
Oud 20-09-12, 03:35
blackiphone blackiphone is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 53
Standaard

Ow hm. Ik dacht echt dat het door de update kwam aangezien ik daarvoor wel gewoon profielfoto's had...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiebstar Bekijk bericht
Dit heeft naar mijn weten niks met ios 6 te maken. Ik had hier ook al last van de afgelopen dagen en toen stond 5.1.1 er nog op.
  #1615  
Oud 20-09-12, 10:06
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackiphone Bekijk bericht
Na de update naar IOS6 zie ik op Whatsapp geen profielfoto's meer van anderen.
Anderen hiermee bekend? Of eventueel een oplossing om dit te herstellen?
Heb je de iPhone als een nieuwe iPhone geconfigureerd, of gebruik gemaakt van een back-up? Indien het om 't eerste gaat, is het logisch. Je zult dan weer profielfoto's gaan zien wanneer een contact zijn/haar foto bijwerkt.
  #1616  
Oud 20-09-12, 10:40
roya0205 roya0205 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 1
Question Whatsapp foto

Ik kreeg gisteren een foto van een topless vrouw via whatsapp, in het kleine voorbeeld zag je de foto van de vrouw, maar zodra je de foto opent is het een oude man in onderbroek.
Foto wordt in de gallerij ook opgeslagen als man in onderbroek.

Als je de foto door wil sturen moet je dit middels stuur door doen, vanuit gallerij heb je alleen de afbeelding van de oude man.

Hoe kan dit?
  #1617  
Oud 20-09-12, 11:49
Wiebstar Wiebstar is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 27
Standaard

@ dannyhtek

Dank je voor de informatie. Dan zal dat wel de reden zijn want ik heb hem laatst terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Nooit geweten
  #1618  
Oud 20-09-12, 14:27
Anointed Anointed is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 4
Standaard Whatsapp profielfoto

Gister IOS 6 erop gezet, nu worden de profielfotos in mijn contacten getoond in whatsapp en niet de profielfotos die mensen in whatsapp zelf inbrengen.
best jammer.

anderen dit ook opgevallen?
  #1619  
Oud 20-09-12, 14:28
SjonnieKroket SjonnieKroket is offline
• iOS 12.0
• 6.1.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 37
Standaard

Klopt, handig toch? Kun je zelf bepalen wat hij toont En anders haal je de foto gewoon weg uit je contacten
  #1620  
Oud 20-09-12, 15:04
Anointed Anointed is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 4
Standaard

nee eigenlijk niet handig. Ik vond het juist leuk om nieuwe profielfoto's te zien in whatsapp. Spoorde mij weer aan om een oud profielfoto in mijn contacten te vernieuwen. Nu merk je het niet meer. En alle fotos uit mijn contacten weghalen vind ik zonde, want daar heb ik juist zoveel werk mee gehad...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 september 2012 om 14:52 ----------

ah ik snap het nu. Na de update zie je geen profielfotos vanuit Whatsapp meer, maar alleen de fotos in je contacten. Pas wanneer iemand zijn/haar profielfoto wijzigt in whatsapp zal je deze weer zien ipv contact foto. Okaaay dan handigggg
Reageren

Labels
afbeeldingen, app, apple account, appstore, berichten, berichtgeving, beveiliging, contact, contacten, crash, downloaden, error, foto, geluiden, gevey, help!, herstel, historie, ineens, ios7, iphone, iphone 4, iphone whatsapp status, iphone4s, iphone5, itunes, jailbreak, kosten, mail, meldingen, mobile me, niet, onveilig, probleem, push, pushberichtgeving, search, simonly, sms, sms backup, sms omzetten, trilfuncti, trillen, unlock, veiligheid, verwijderd, vodafone, wachtwoord, werkt, werkt niet, whats app, whatsapp, windows xp


« opdrachten | - »

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het grote iPhone 3G hardware unlock topic kansloos Unlock 1828 17-12-09 12:30
Het Grote Goedemorgen topic sossienl Chat en geruchten 805 10-03-09 10:33
Het Grote Payback Topic totalition iPhone Apps 21 09-03-09 17:19
Het grote iPhone 3G HARDWARE unlock topic groentjie Archief 2 12-12-08 14:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:28.