//

Signaalsterkte GPS

Signaalsterkte GPS discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) mijn ervaringen met GPS ontvangst op de iphone: op firmware 3.0 was de ontvangst echt gewoon willekeurig. Op weg naar werk/thuis ging het soms perfect ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #101  
Oud 16-10-09, 12:28
Shake3000 Shake3000 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 78
Standaard

mijn ervaringen met GPS ontvangst op de iphone:
op firmware 3.0 was de ontvangst echt gewoon willekeurig. Op weg naar werk/thuis ging het soms perfect en soms werd het signaal heel onnauwkeurig of viel het zelfs weg, ook op plekken waar ontvangst voorheen perfect was. Alsof het aan het weer lag ofzo.

Nu met 3.1.2 heb ik tot nu toe nog geen signaaluitval gehad met de 3 testritten die ik heb gedaan. Zegt nog niet zo veel dus over de betrouwbaarheid helaas, maar op het eerste gezicht heeft 3.1.2 een verbetering gebracht.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 16-10-09, 13:21
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Ik hoor altijd iedereen klagen over het GPS signaal, maar ik heb geen enkele keer problemen ondervonden in geen enkele upgrade van firmware met mijn 3G. Waar ik wel gefrustreerd van wordt is het mindere Wi-Fi signaal dat ik heb.
  #103  
Oud 16-10-09, 14:15
damnet damnet is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huibregt Bekijk bericht
Wat 3G aan en roaming met Navigon te maken heeft begrijp ik niet goed....

Ik denk dat Navigon wel degelijk gebruik maakt van de GSM-masten om een eerste snellere fix te krijgen. Voor het echte navigeren zijn GSM masten veel te onnauwkeurig (zie de grote blauwe onnauwkeurigheids cirkel in Maps bij geen GPS-signaal).
Het kompas is betrekkelijk nieuw, dus dat zit er nog niet in. De iPhone versie van Navigon is namelijk een iets aangepaste versie van andere mobile phones versies zonder kompas. Wellicht dat het in een latere update er wel in zit, maar ik ben geen Navigon medewerker o.i.d. dus weet het niet zeker.
Met ik snap er niks van, doel ik op de slechte ervaringen die gepost worden. Dat ik dat dus absoluut niet had.
En dat mijn 3G aanstond en dat ik in Duitsland geen gebruik maakte van internet (mij te duur) was alleen maar een mededeling.
  #104  
Oud 17-10-09, 23:25
iMC iMC is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 33
Standaard

Ik heb m'n Iphone 1 maand. Toen ik hem kreeg zat er versie 3.0.1 op. De Kompas werkte niet. Ik heb besloten hem toch maar bij te werken naar 3.1.2. Kompas werkt nu prima en snel. In huis is hij niet zo accuraat, maar buiten wel.
  #105  
Oud 18-10-09, 11:58
3Gjoker 3Gjoker is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 33
Standaard

Ik dacht dat Kompas alleen werkt met Iphone 3GS?
  #106  
Oud 01-11-09, 13:04
Sterke-Jerke Sterke-Jerke is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Verwegistan
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shake3000 Bekijk bericht
Dat is een bestand ergens op je iphone, je moet echter wel jailbreaken voor je je bestandssysteem in kunt. anyway, cache.plist staat in \var\root\library\caches\locationd\cache.plist, kopieër naar je pc (met iphonebrowser bv), maak nog een kopie als backup, maak het bestand leeg met notepad, daarna terugkopieren (overwrite).

edit: het non-jailbreak alternatief hiervoor is een restore als nieuwe phone...

Ik moet dus echt regelmatig mijn cache.plist legen om een goede fix te krijgen. (met name voor runkeeper). Is het niet mogelijk hiervoor een Cydia prgrammatje te maken? Of een optie in Sbsettings? Misschien in combinatie met het aan of uitzetten van locatie bepaling?

2de vraag: Hoe zit het sommige bescherm hoesjes die het GPS signaal zouden beinvloeden?

Laatst gewijzigd door Sterke-Jerke; 01-11-09 om 13:28.
  #107  
Oud 01-11-09, 20:10
Shake3000 Shake3000 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterke-Jerke Bekijk bericht
Ik moet dus echt regelmatig mijn cache.plist legen om een goede fix te krijgen. (met name voor runkeeper). Is het niet mogelijk hiervoor een Cydia prgrammatje te maken? Of een optie in Sbsettings? Misschien in combinatie met het aan of uitzetten van locatie bepaling?

2de vraag: Hoe zit het sommige bescherm hoesjes die het GPS signaal zouden beinvloeden?
ik zou zeggen upgrade naar 3.1.2, misschien lost dat je gps probleem op.
  #108  
Oud 01-11-09, 22:54
Sterke-Jerke Sterke-Jerke is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Verwegistan
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shake3000 Bekijk bericht
ik zou zeggen upgrade naar 3.1.2, misschien lost dat je gps probleem op.
Nee, helaas, zelfde laken een pak.
  #109  
Oud 08-11-09, 20:44
coelho coelho is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 24
Standaard

Ik ben met versie 3.0 + jb op en neer naar Sicilie gereden zonder ook maar een keer uitval van signaal. Nu heb ik afgelopen week de upgrade naar 3.1.2 + jb gedaan en is mijn ontvangst waardeloos. Op een rit van 100km heb ik misschien 5 minuten ontvangst in totaal, 3x1.5 min. of zo en voor de rest staat er Slechte GPS-ontvangst.

Heeft 3.1.2 wellicht iets met de algoritmes van GPS gedaan, of is dat niet bekend?
  #110  
Oud 08-11-09, 20:52
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coelho Bekijk bericht
Ik ben met versie 3.0 + jb op en neer naar Sicilie gereden zonder ook maar een keer uitval van signaal. Nu heb ik afgelopen week de upgrade naar 3.1.2 + jb gedaan en is mijn ontvangst waardeloos. Op een rit van 100km heb ik misschien 5 minuten ontvangst in totaal, 3x1.5 min. of zo en voor de rest staat er Slechte GPS-ontvangst.

Heeft 3.1.2 wellicht iets met de algoritmes van GPS gedaan, of is dat niet bekend?
Ik kan met 3.1.2 probleemloos navigeren met een Ndrive navigatiepakket, ook andere GPS app's doen het heel goed bij mijn 3G. Ik heb gisteren nog 100km heen en 100km terug van Antwerpen naar Eindhoven genavigeerd en ik heb geen enkele keer signaaluitval gehad. Ik heb geen jailbreak op mijn toestel staan, dus volledig standaard en simlockvrij toestel.
  #111  
Oud 28-11-09, 00:54
eggie eggie is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eggie Bekijk bericht
ik ook.. ik heb ook nog niet veel reacties gehoord van mensen die een reradiating antenne hebben.. daarom zit ik zelf heel erg sterk te twijfelen om het te proberen... dan heb ik niet alleen het geld van de navigatieapp weggegooid, maar zit ik ook nog eens met een antenne waar ik niks aan heb..

mijn gps ontvangst is nu zo belabberd dat ik het niet kan gebruiken voor navigatie iig..
na lang twijfelen toch maar die reradiating antenne gekocht.. alles werkt nu perfect!! je hebt nu ook wel die tomtom houder, maar ik had al een carcommholder en geen behoefte om weer een andere houder te kopen.

en ik heb nu perfect gps ontvangst terwijl m'n iphone niet ergens ver weg onder de voorruit hoeft te hangen..
  #112  
Oud 01-12-09, 14:13
aroma aroma is offline
• iOS 7.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Almere
Berichten: 2
Standaard Onbegrijpelijk probleem GPS

Ik gebruik Navigon, werkte 2 weken absoluut probleemloos en ziedaar: nu al 4 dagen geen enkel signaal meer! Begrijp er dus geen snars van.
  #113  
Oud 01-12-09, 20:19
eggie eggie is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 4
Standaard

bij mij was het ook wisselend.. de ene keer ging het aardig en de andere keer had ik echt totaal geen ontvangst.. heb nog een paar keer gekeken wat het verschil was als ik de reradiating antenne uitzette en je merkt meteen verschil.. als je de antenne uitzet is de snelheidsaanduiding meteen een stuk minder accuraat en als je van richting veranderd vliegt de navigatie meteen uit de bocht met gpsverlies tot gevolg..

nou moet ik er wel bij zeggen dat ik wel nog 1 keer een zwak gps signaal heb gehad in een drukke stad met heel erg slecht weer, maar tot nu toe ben ik erg enthousiast..

ik gebruik trouwens ook navigon, maar het ligt zeker niet aan navigon.. ook de kaarten app was altijd heel erg wisselvallig..
  #114  
Oud 08-12-09, 00:01
Carlos02 Carlos02 is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 100
Standaard

Misschien een hele domme vraag hoe zet ik gps aan op mijn 3G?
  #115  
Oud 08-12-09, 00:07
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eggie Bekijk bericht
bij mij was het ook wisselend.. de ene keer ging het aardig en de andere keer had ik echt totaal geen ontvangst.. heb nog een paar keer gekeken wat het verschil was als ik de reradiating antenne uitzette en je merkt meteen verschil.. als je de antenne uitzet is de snelheidsaanduiding meteen een stuk minder accuraat en als je van richting veranderd vliegt de navigatie meteen uit de bocht met gpsverlies tot gevolg..

nou moet ik er wel bij zeggen dat ik wel nog 1 keer een zwak gps signaal heb gehad in een drukke stad met heel erg slecht weer, maar tot nu toe ben ik erg enthousiast..

ik gebruik trouwens ook navigon, maar het ligt zeker niet aan navigon.. ook de kaarten app was altijd heel erg wisselvallig..
Goed spul hé, die re-radiating!!!!
Mijn antennetje zit vlak achter men iphone (paar mm) en dat maakt een enorm verschil!!
Apple heeft hier de bal toch enorm misgeslaan. Maar ja, mits een beetje creativiteit kom je er wel.
  #116  
Oud 08-12-09, 10:55
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carlos02 Bekijk bericht
Misschien een hele domme vraag hoe zet ik gps aan op mijn 3G?
Onder 'instellingen>algemeen' "locatievoorzieningen" op 1 schuiven.
  #117  
Oud 08-12-09, 11:03
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RudydG Bekijk bericht
Apple heeft hier de bal toch enorm misgeslaan. Maar ja, mits een beetje creativiteit kom je er wel.
Volgens mij is er gewoon te weinig plaats in de iPhone voor een goede GPS-antenne. Het probleem is dat het ontwerpteam van zo'n gecompliceerde phone steeds maar weer compromissen moet sluiten, b.v. totale afmetingen van de iPhone versus kwaliteit (grootte) van alle antennes, etc.,etc. Dan komen bepaalde functies onvermijdelijk wat in de knel.
  #118  
Oud 08-12-09, 13:55
Carlos02 Carlos02 is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huibregt Bekijk bericht
Onder 'instellingen>algemeen' "locatievoorzieningen" op 1 schuiven.
Maar als ik Nav4all op start etc. En naar een adres wil navigeren dan staat er geen gps. locatievoorzieningen staat wel aan
  #119  
Oud 08-12-09, 14:12
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

O.K., als dat aanstaat dan is dat goed. Het kan dan zijn dat je geen GPS signaal hebt omdat je binnenshuis bent, of als je in een auto bent, dat die een voorruit heeft met een metalige coating. De iPhone moet 'vrij zicht' op de hemel hebben voor een goede GPS.
Ook kan het zijn dat je niet lang genoeg wacht. Vooral als je de eerste keer een bepaalde nav app gebruikt kan het vele minuten duren voordat je een goed GPS signaal hebt.
  #120  
Oud 11-12-09, 02:22
starbbs starbbs is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 11
Standaard

Ik ben overigens al aan mijn derde toestel. Mijn GPS heeft nog nooit een echte lock gehad. je weet wel.... een pulserend cirkel in maps.......

Heb net weer een refurbished terug gekregen.wat denk je? ook deze doet het niet. wat ik ook doe, geen fix. alleen via de zendmasten wat weer een enorme afwijking geeft.

Ga maar weer!!! terug naar belcomapy. die hufters van solid vision testen niet eens.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
indicatie signaalsterkte altijd 1 streepje bmonninkhof iPhone algemeen 5 27-05-11 22:33
iPhone: Aanbieder signaalsterkte ikkeg Jailbreak 6 24-05-11 13:19
GPS signaalsterkte weergeven Timber01 iPhone Navigatie 0 04-03-11 10:10
3G signaalsterkte app? Schroef iPhone Apps 1 12-12-09 15:31
signaalsterkte-icoon waardeloos / 3G-probleem ? omikron777 Odido (T-Mobile) 13 19-11-08 21:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:13.