TomTom discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Je hebt gelijk, a naar b kan wel natuurlijk. De rest van mijn kritiek blijft overeind....
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Je hebt gelijk, a naar b kan wel natuurlijk. De rest van mijn kritiek blijft overeind.
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
TomTom iPhone vs Navigon
Ik heb geen ervaring met Sygic, dat vooropgesteld. Ik heb een stukje gereden met beide systemen aan (mbv backgrounder). Wat mij opvalt is:
Voordeel TomTom tov Navigon
Aanvulling op deze vergelijking zijn welkom! |
|
||||
|
||||
Iemand al een waarschuwing voor een flitser gehad?
Ik heb een paar keer de demo gedraaid met locatie's waar al een paar jaar flitsers staan, maar krijg geen melding? |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Mijn eigen ervaringen:
Al met al bevalt het me prima. Tuurlijk is het aan de prijzige kant; maar het werkt in ieder geval. Enigste wat ik wel irritant vind t.o.v. Navigon is het feit dat, wanneer je de iPod aan hebt, je muziek letterlijk onderbroken wordt bij een instructie. Dat heeft Navigon wel netter opgelost, door de muziek in dat geval iets zachter te zetten. Maar wie weet wordt dat wel opgelost. |
|
|||
|
|||
Het voordeel van Navigon, is dat je de kaarten kunt verwijderen uit de West Europa versie.
Toch wel handig met een 8GB iPhone.. Zou bij Tomtom ook wenselijk zijn. In principe kan ik met Benelux en Duitsland prima uit de voeten.. |
|
|||
|
|||
Iemand al gevonden hoe je de korste weg of niet via snelwegen kunt instellen? Hij heeft mij altijd de snelste route
|
|
|||
|
|||
Ok, hier mijn ervaringen met TomTom t.o.v. Navigon.
Ik heb deze morgen TT uitgeprobeerd. Wat me opviel was dat als tijdens de navigatie gesproken navigatiek omt, de muziek volledig uigezet wordt, en je vervolgens dus (als je hard muziek draait) KEIHARD de stem te horen krijgt! Dit vind ik een heel groot minpunt t.o.v. Navigon. Bij Navigon is het zo, dat als er gesproken navigatie komt, de muziek gemute wordt, dus dachter wordt gezet, en de stem vervolgens op datzelfde niveau komt, dus je hoort het door je muziek heen, maar wel op een manier dat het heel duidelijk verstaanbaar is. 1-0 dus voor Navigon. Ten tweede, als je schakeld tussen TT en bijvoorbeeld je iPod, en je start daarna TT weer op, is TT volledig de weg kwijt. Als je op de snelweg rijdt hoef dit nog niet zo'n groot probleem te zijn, maar als je binnen de BB kom rijdt, kan het behoorlijk voor problemen zorgen omdat je snel bij een volgende 'afsleg' kan zijn die je daardoor dus mist. Het duurt ook vrij lang voordat TT weer de weg goed oppikt, zeker 30 sec voordat die weer GOED zit.... Bij Navigon is it eveneens anders. Navigon is de weg niet eens kwijt, lijkt net of die op de achtergrond gewoon doorgaat (wat niet kan, dat weet ik). Maar Navigon stopt pas met navigeren als je zelf op cancel drukt, misschien dat dit bij TT toch iets anders in elkaar zit waardoor hij dus volledig de weg kwijt is als je m opnieuw start. 2-0 dus voor Navigon. Ook herkende TT een adres van 1 van mijn contacten niet! Navigon kent dit adres wel. Verder was TT 2 keer de weg kwijt (zn gps signaal iig) zonder dat ik aan het switchn was tussen apps....Dit heb ik bij Navigon nog niet gehad. Dusja das al 4-0 voor Navigon Maar.... Ik denk dat TT nog een goeie inhaalslag gaat maken hoor, met stempakketten en allemaal andere accessoires..En met een paar goeie fixes kan het zomaar zijn dat TT toch nog een heel groot marktaandeel krijgt binnen de iPhone industrie Mja moeten ze niet een heleboel geld ervoor gaan vragen haha. Voor een stempakket een paar euro hooguit bijvoorbeeld... Denk dat het nog wel goed komt met TT, mja voorlopig hou ik het bij mijn Navigon Ow en de interface van TT vind ik wel mooier dan die van Navigon eigenlijk..Lkkr overzichtelijk en ingezoomd |
|
|||
|
|||
jammer dat er weinig vergeleken wordt met sygic want het is echt erg mooi en lijkt een beetje op TT maar dan mooier en met meer instellingen. Dus als je het niet hebt zou ik het zeker eens proberen het stelt mij in ieder geval zeker niet teleur en de update komt er aan die is al aangekondigd
|
|
||||
|
||||
Ik blijf, voor nu, nog even bij Navigon. Ik vind de prijzen net te hoog om alles even te gaan 'proberen en testen'. Als TomTom in de toekomst met een update komt en duidelijk maakt hoe het zit met kaart updates (ben bang dat we de volle prijs dan weer moeten betalen) ga ik misschien over.
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Heb gisteren voor het eerst rit met TomTom gemaakt. Echter, vind ik Navigon een stuk fijner. Ik mis erg de rijstrookaanduiding en visuele borden op het scherm. Ik zat op gegeven moment bijna op de verkeerde rijbaan, omdat ik bij een knooppunt echt op het kaartje moest kijken om uit te vogelen waar ik er precies af moest.
Halfverwege de rit maar weer Navigon aangezet. Werkt als een trein. |
|
|||
|
|||
Ik ben ook van plan om TT op mijn Iphone te plaatsen maar kan ik het geluid van de TT uitzetten tijdens het navigeren?
En hoe zit het met de GPS werkt die goed? Want ik heb een programma op mijn Iphone MotionX GPS maar dit kan ik dus niet gebruiken om mijn GPS op de TT te versterken? Gr Arjan |
|
|||
|
|||
Citaat:
Gps werkt bij mij heel goed. Op dat laatste kan ik helaas geen antwoord geven. Ik heb zowel sygic,tomtom als navigon en elk heeft zijn goede en minder goede punten maar sygic staat op nr 1 bij mij. Navigon is de traagste van de 3 als het om een snelle fix,correctie en te herberekenen gaat. |
|
|||
|
|||
Weet iemand misschien hoeveel ruimte de TomTom Europe op de iPhone in beslag neemt? Op de pc neemt die 1.44GB in beslag, maar als ik hem dan wil syncen geeft die aan dat ik te weinig ruimte overheb :s Terwijl er 2.7GB vrij is....
|
|
|||
|
|||
Je hebt nooit bv de volle 16 of 32 gb,dat kan de reden zijn waarom je het er niet op kan krijgen,te weinig ruimte is goed mogelijk.
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Ok, thanks. Maar dan zou het toch gewoon moeten passen?
iTunes geeft gewoon aan dat er nog 2.7GB vrij is... |
|
||||
|
||||
Hij kopieert volgens mij de ipa en pakt hem dan uit ofzo. Dus zou gokken dat 1.44 + 1.56 = 3.0GB voldoende moet zijn
Eerst ff een paar mp3's eraf gooien, TomTom installeren en mp3's terugsyncen... |
Labels |
navigatie, navigon |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
TomTom: Tomtom openen vanuit Safari via tomtom:// URI? | Ruud_ | iPhone Navigatie | 0 | 24-11-09 21:08 |
tomtom Benelux geen geluid -> tomtom support wilt niet helpen | jeroenhermans | Archief | 3 | 24-08-09 17:56 |
TomTom: Speculatie: TomTom Navigator 7 aangekondigd, TomTom is klaar voor de iPhone? | iCulture | iPhone Navigatie | 0 | 29-05-09 19:40 |
TomTom: ervaring tomtom i.c.m handsfree bellen via carkit van tomtom | ross | iPhone Navigatie | 3 | 09-10-08 23:33 |
|
|