Ervaring Pro-assist discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag Kuijper, Vind het een uitstekend idee/initiatief van je! Alleen moet je wel opassen met aannames en vermoedens bij het maken van klachten. Zorg wel ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1101
|
|||
|
|||
Dag Kuijper,
Vind het een uitstekend idee/initiatief van je! Alleen moet je wel opassen met aannames en vermoedens bij het maken van klachten. Zorg wel dat je aannames gefundeerd zijn anders komt het zo amateuristisch over Vind het nog steeds dubieus hoe pro assist te werk gaat. Ik heb bijvoorbeeld 'maar' 2.5 week hoeven te wachten, terwijl mijn buur jongen al 3 maanden wacht. Ik hoop dat je hier wat mee bereikt, succes! Gr Tan |
Gesponsorde links | |
|
|
|
#1102
|
|||
|
|||
Tevreden.
Hallo allemaal,
Drie weken terug heb ik mijn 22 maanden oude iPhone 3G 16Gb zwart voor reparatie laten ophalen. De telefoon had haarscheuren aan de onderzijde waarvan er één doorgescheurd was in de behuizing. Ik ben verzekerd bij Mahé (onderdeel van Actua verzekeringen) echter kwam ProAssist mijn telefoon ophalen. Ik maakte mij al direct zorgen omdat ik de reacties op dit forum had gelezen. Na 2 weken kon ik bellen met ProAssist betreffende de status van mijn reparatie. Mijn telefoon was vervangen en er zou de week daarop contact met mij opgenomen worden over de levering van het toestel. Inderdaad werd ik dinsdag gebeld of ze de telefoon vrijdag konden komen afleveren. Vanmorgen leverde ProAssist keurig op de afgesproken tijd na precies 3 weken mijn nieuwe toestel af. Een iPhone 3Gs 16Gb zwart i.p.v mijn ingeleverde 3G. Hoe het komt dat mijn telefoon wel binnen een redelijke termijn is vervangen weet ik niet. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat mijn originele verzekering niet bij ProAssist loopt maar bij Mahé en ProAssist daarbij alleen de afhandelende partij is. Ik kan niet anders zeggen dan dat ProAssist mij keurig te woord heeft gestaan en de reparatie snel en naar tevredenheid heeft afgehandeld. Iedereen sterkte me het wachten en het afhandelen van de problemen. Groeten Sjoerd |
#1103
|
|||
|
|||
Mijn behuizing is ook gescheurd aan de achter/onderzijde van mijn (32Gb 3Gs) iPhone. Heb ook een verzekering afgesloten toen ik het toestel kocht.
Toen ik de scheur ontdekte (augustus) ben ik in eerste instantie naar de winkel gegaan waar ik mijn iPhone destijds gekocht had. Die verkoper gaf me de volgende 'tip': Door de komst van de iPhone 4 zijn (alle) 32Gb/3Gs modellen terug geroepen om deze om te downgraden naar 8 (en/of 16)Gb/3Gs modellen om zo de verkoop van de iPhone 4 te promoten. Het idee van de verkoper was derhalve, als je nog even wacht met het opsturen van je iPhone is er straks geen 32Gb/3Gs voorhanden en heb je misschien het geluk dat wellicht in aanmerking komt voor een iPhone 4!?? Kan iemand zich indenken in bovenstaande of is dat allemaal 'gelul' van die verkoper!? Zal hem daarom sowieso moeten opsturen maar als ik hierboven alles lees moet je daar ook niet blij mee zijn ;-) |
#1104
|
|||
|
|||
Gisteren 28 oktober 2010, Na 5 weken wachten werd ik het zat, het nummer 0344-636324 van Pro Assist gebeld. 1 minuut gewacht en werd gelijk geholpen. Status bla bla bla, leverdatum onbekend. Ik vraag kan ik misschien in aanmerking komen voor een financiele vergoeding. Ze zegt even wachten, 1 minuut later komt ze terug en verteld dat ze dit moet aanvragen en ze zou mij gisteren of vandaag (29-10-2010) terugbellen. Ik was blij want er zat schot in de zaak.
Vandaag om 12.00u nog geen Pro Assist gebeld, ik bellen met hetzelfde nummer. Weer binnen 1 minuut iemand aan de lijn. De vrouw die ik nu aan de lijn had vertelde mij dat zij de bevoegdheid heeft om een vergoeding te geven. Ze autoriseerde mijn dossier voor een financiele vergoeding van ad. €729,95. 1 voorwaarden, het geld wordt overgemaakt naar Belcompany, hier heb ik immers mijn telefoon en abonnement afgesloten. Ik was blij, ik zou binnen een tweetal dagen worden gebeld door de vestiging van Belcompany. Ik kan natuurlijk niet wachten en wil zo spoedig mogelijk alles afgerond hebben. Ik bellen met de vestiging waar ik mijn abonnement heb afgesloten. De vriendelijke vrouw vertelde mij dat alle telefoons los zijn te verkrijgen BEHALVE de Iphone. Ik zei dat ik toch alleen de Iphone wil, en al een Tmobile abonnement heb, dus een Simlock Iphone is geen probleem. De vriendelijke vrouw stelde voor dat zij het hoofdkantoor ging bellen om te kijken wat ze konden doen. Ik vond het nu al een service van Belcompany. Binnen een uur belt ze mij terug met het goede nieuws dat Belcompany akkoord gaat en dat ze Pro Assist gaan contacten om zo spoedig mogelijk de transactie te verwerken. Ik krijg nu een Iphone 4G 16GB, de gemiddelde wachttijd is max tot 2 weken bij Belcompany. Ze zei dat het ook voor kan komen dat je binnen 1 week de telefoon kunt ophalen. Ze heeft alvast het reserveringsformulier ingevuld. Ik hoop dus dat de transactie wordt afgerond door Pro Assist en dat ik binnen 2 weken een Iphone 4G heb. Mijn tip is, stel voor dat je een financiele vergoeding wilt hebben, dan kun je een Iphone 4G kopen. Ik had namelijk een Iphone 3g 16 GB, deze was toentertijd 730 EURO. Dit bedrag krijg ik nu gestort via de Belcompany. Good luck |
#1105
|
|||
|
|||
Ik heb op 30 augustus mijn iPhone opgestuurd en ik heb hem (29 oktober) nog steeds niet terug !! Het is werkelijk één groot drama met pro-assist.
Gemaakte fouten: FOUT1) Ik heb een verzekering via actua. Daar moest ik een schadeformulier invullen en opsturen. 2 weken later belde ik met de vraag waarom ik niets meer heb gehoord. of Toen vertelde ze dat pro-assist een retourenvelop had gestuurd naar een oud/verkeerd adres. Pro-assist heeft verzuimd het juiste adres van het schadeformulier van actua over te nemen. Pro-assist gebeld en ze zouden het adres aanpassen. iPhone uiteindelijk aangekomen bij pro-assist. FOUT2). Na 2 maanden wachten heb ik gebeld met pro-assist. Mijn iPhone blijkt al 2 weken geleden gerepareerd en opgestuurd te zijn. Jawel WEER naar het verkeerde adres. Met het track&trace nummer van TNT kan ik zien dat mijn iPhone ligt in een andere stad. FOUT3) afgesproken met pro-assist dat zij TNT gaan verzoeken de iPhone terug te halen. Maar ik zie nu dat de iPhone al bijna 2 weken nog steeds bij de TNT in de verkeerde stad ligt. Pro-assist is haar afspraak dus niet nagekomen FOUT4) Vandaag gebeld met Actua. Die zeggen doodleuk: wij hebben de reparatie uitbesteed en kunnen daar dus niets over zeggen. Actua erkend wel eindverantwoordelijk te zijn maar zeggen dat zij pro-assist niet kunnen dwingen iets te doen. Ik kreeg het nummer om het maar zelf te proberen. FOUT5) Gebeld met pro-assist: er is nog steeds geen opdracht gegeven aan TNT om de iPhone terug te halen. En wat nog erger is: de medewerker zei dat hij kon lezen dat de reparatie aan de back-cover niet was uitgevoerd. Maar dat klopt want dat was ook niet de schade, de schademelding was dat de home knop kapot was!!. Dit staat ook op het schadeformulier waarvan ik gelukkig een copietje heb gemaakt. Moraal van het verhaal: één groot drama met pro-assist en actua. Twee maanden verder en nog geen iPhone, geen uitzicht op wanneer ik het krijg en of de raparatie uberhaupt wel is uitgevoerd. |
#1106
|
|||
|
|||
BRON: Pro Assist zelf
Citaat:
Als verzekerde verwacht je een oplossing voor je probleem, daar betaal je voor, nog steeds. Dat Apple niet goed levert is een probleem tussen pro-assist en zijn leverancier, niet met de betalende klanten! In het slechtste geval, zodra je als verzekeraar niet aan de verwachting kan voldoen van je klanten, heb dan op zijn minst het fatsoen om duidelijk en eerlijk te communiceren, oplossingen te zoeken, de klant tegemoet te komen, mee te denken. En zeker NIET 'in de wacht zetten...' 'doorverbinden' 'kapotte smartphones leveren als leentoestel' en als klap op de vuurpijl 'afspraken maken en niet nakomen'. |
#1107
|
|||
|
|||
Ik heb pro assist 1x nodig gehad (en wellicht nu een 2e keer).
Het verloop van de reparatie ging goed echter was ik zéér ontevreden over het leentoestel. Zoals al eerder werd aangegeven krijg je een HTC, een prehistorische HTC, waar je met je iPhone abonnement helemaal niets aan hebt. Ik heb tot 2 keer toe gebeld voor een nieuw leentoestel omdat o.a. het internet gewoon niet werkte. Hopelijk kan ik nu wel een fatsoenlijk leentoestel krijgen, zit namelijk in het buitenland en dan is het gebruik van Whatsapp wel héél handig... |
#1108
|
|||
|
|||
Nou eindelijk opheldering bij ProAssist! Heb maar weer eens opgebeld, kreeg een aardige mevrouw eraan die zich verontschuldigden voor alles wat mis is gelopen met mijn dossier.Er komt nu hopelijk eindelijk een oplossing
Laatst gewijzigd door Agaron; 02-11-10 om 16:51. |
#1109
|
|||
|
|||
Citaat:
Dit is goed nieuws! Ik ben blij dat ze zelf ook inzien dat dit geen manier is om klanten te behandelen. Nu maar hopen dat ze het snel kunnen oplossen. Laatst gewijzigd door joostlenders; 02-11-10 om 16:58. |
#1110
|
|||
|
|||
Hoi,
Ik heb inmiddels een aangetekende brief verstuurd (afgelopen donderdag), nog steeds niets gehoord. Ik heb gevraagd of ze binnen zeven dagen willen antwoorden. Dus ik geef ze tot donderdag. Nu heb ik de gesprekken met Pro Assist opgenomen, dus ook het gesprek waarin letterlijk wordt gezegd dat ik met de gebakken peren zit en het zelf maar moet uitzoeken. Dat ik maar een klacht moet indienen bij ze. Denken jullie dat ik deze gewoon online mag plaatsen, zonder dat ik hier later problemen mee ga krijgen? Ik denk dat programma's zoals Radar hier wel veel aan hebben. Het gaat hier dus om het feit dat mijn 32GB Iphone kapot was, het was een garantiegeval, dus kreeg ik weer een Iphone terug. Dit was echter een 16GB. Eigenlijk ben ik gewoon opgelicht. Ze zeggen dat ze hem niet meer om willen wisselen omdat ik in de telefoon had gekeken hoeveel GB deze telefoon is. Ik heb de telefoon gekregen zonder doos en het staat er ook niet op. Dus nogmaals mijn vraag: Eventueel online plaatsen als ze mij blijven weigeren te helpen? |
#1111
|
|||
|
|||
Zeker niet online plaatsen zonder toestemming van de andere partij, volgens mij is dat namelijk zelfs strafbaar. Ook het zonder melden opnemen van telefoongesprekken is niet zomaar toegestaan.
Hoewel je met je probleem waarschijnlijk volledig in je recht staat kun je je recht beter op een andere manier gaan halen denk ik... Wat een rare reactie van PA trouwens! Je moet er in alle redelijkheid toch vanuit kunnen gaan dat ze de telefoon omwisselen voor een gelijkwaardig exemplaar (staat ook in de algemene voorwaarden). Vervolgens kom je er op de enige manier die mogelijk is achter dat dit niet zo is en dan gaat PA in moeilijk doen?! Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zou ik die er op zetten, ik schat zo in dat elke rechter hier gehakt van zou maken. Laatst gewijzigd door arjenhiemstra; 01-11-10 om 20:07. |
#1112
|
|||
|
|||
Even deze site kijken, staat ook al een ander gesprek met de t-mobile klantenservice op internet... Ik denk dat ze er bij retecool wel blij mee zijn, dit soort opnames! Planes, Trains and Mobile Phones - The Amazing Retecool - Gods favoriete weblog
|
#1113
|
|||
|
|||
Ik ben inmiddels week 6 ingegaan. Pro-Assist heeft nog steeds leveringsproblemen met de iPhone en kan niet zeggen wanneer deze binnen kan komen. "Ze komen maar mondjesmaat binnen."
Iemand met andere evaringen? |
#1114
|
|||
|
|||
Week 7 voor mij... De highlights uit mijn mail van Bianca (webcare):
Citaat:
Ik heb lof voor de snelheid waarop Bianca gereageerd heeft op mijn klacht (weliswaar na telefonisch aandringen) maar 'geen indicatie' en 'hopend hiermee voldoende te hebben geïnformeerd' gaan toch echt niet samen! |
#1115
|
|||
|
|||
Week 11
Citaat:
Het is zo slecht dat je als bedrijf je klanten geen antwoord kunt geven, en dat noemt zich '' the service company'' Ik las ergens op dit forum ook dat ze laatst goedgekeurd zijn met een ISO 9001 Norm? Pff... Dit probleem moet echt een keer in de media o.i.d. komen. Kassa en Radar kunnen hier toch wel wat mee? Ik zeg het eerlijk, heb zelf de tijd niet om hier het initiatief voor te nemen Als ik dat ding terugkrijg ben ik niet helemaal tevreden, ze moeten met een compensatie komen voor het lange wachten. Leukste is dat ze hun excuses aanbieden en ermee weg komen, those bastards |
#1116
|
|||
|
|||
Ik zit in precies hetzelfde schuitje, ook al bijna 3 maanden, 14 augustus is hij opgehaald. En lees net dat mailtje van de webcare, wat blijkbaar dus ook een standaard mailtje is, kreeg precies hetzelfde. Een tip: als je niet lang in de rij wil wachten aan de telefoon kun je het via een t-mobile shop doen, die hebben geen wachtrij en in ieder geval een bekwaam iemand aan de telefoon.
Hoop niet dat ze het gore lef hebben die 30 euro nog te vragen als ze hem terugbrengen, weet niet of ik dan voor mijzelf in sta. De overheid zou eigenlijk iets moeten doen en dit soort bedrijven gewoon kapot moeten maken, en de oprichters en bedenkers van het idee een heel naar leven moeten geven. Dat iemand op hun geld past en elke keer als ze iets willen kopen ze een callservice moeten bellen die ze ook een behoorlijke tijd laten wachten. |
#1117
|
|||
|
|||
Citaat:
T-Mobile doet er ook niet zoveel aan. het is het bekende probleem waar mener van 't Hek ook tegen aan is gelopen. Je wordt letterlijk met een kluitje het riet in gestuurd. Ik had ook een madam aan de lijn die zei dat ik een 100% korting kreeg en dat als ik het toestel terug had, mijn contract kon laten ontbinden tegen inlevering van het toestel. Vervolgens bel ik later om dit schriftelijk te laten bevestingen. Kon ik de dame al niet meer aan de lijn krijgen en waren die afspraken niet gemaakt. De beste meneer ging persoonlijk met proassist regelen dat ik een toestel zou krijgen. Hij zou mij dezelfde dag nog bellen. Inmiddels 2 weken later en nog geen telefoontje gehad (als ik bel vragen ze elke keer weer naar het probleem en weten ze niet wie mij terug zou bellen). Ze beloven erg veel, maar doen uiteindelijk ook erg weinig. |
#1118
|
|||
|
|||
Misschien offtopic, misschien niet.
Het sluit in elk geval wel aan bij het onderwerp; toestel verzekeren. Ik heb dus ook sinds kort een iPhone 4 en vraag me af of wanneer het toestel kapot gaat je dit ook kan melden bij je inboedelverzekering? Ik heb zo'n vermoeden dat een verzekering voor dit uiterst gewilde en kwetsbare toestel geen overbodige luxe is, maar na 50+ pagina's vol voornamelijk negatieve reacties over Pro Assist weet ik wel dat ik hem daar níet wil verzekeren. Alvast bedankt voor de reactie's. |
#1119
|
|||
|
|||
Citaat:
Als wat buiten je huis gebeurd geldt niet voor je inboedel verzekering. Als ik mijn tv naar mijn buurjongen neem en daar is waterschade. heb ik niks aan mijn inboedelverzekering. Het probleem is alleen dat bijna alle verzekeringen die iPhone's verzekering uiteindelijk allemaal bij ProAssist terecht komen. gr. |
#1120
|
|||
|
|||
Even puur hypothetisch;
Mijn iPhone ligt bij mijn vriendin thuis op tafel, de (motorisch gestoorde) kat van mijn vriendin springt op tafel en kickt m'n iPhone op de grond. De inboedelverzekering van mijn vriendin dekt dit...? |
Labels |
iphone, proassist, t-mobile |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Pro Assist Bestellijst? | Ritskeee | iPhone algemeen | 0 | 16-09-10 18:00 |
Alle iDevices: Jailbreak + Pro-assist en garantie | Vuurvoske | Jailbreak | 4 | 24-03-10 19:17 |
2de iPhone Pro Assist?? | david007 | iPhone algemeen | 2 | 22-09-09 11:08 |
Pro Assist | shopaholic | iPhone algemeen | 0 | 17-06-09 16:48 |
|
|