Ervaring Pro-assist discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik hoor hier inmiddels al een aantal niet al te slimme conclusies. Ten eerste is het totaal niet iets waarvoor je bij T-Mobile kan klagen, ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#901
|
|||
|
|||
Ik hoor hier inmiddels al een aantal niet al te slimme conclusies. Ten eerste is het totaal niet iets waarvoor je bij T-Mobile kan klagen, omdat zij volledig losstaan van hoe ProAssist dit hele verhaal aanpakt. Als je bij hen gaat klagen zullen zij (net als jij) genoodzaakt zijn met hetzelfde nummer te bellen en dat haalt totaal niets uit.
Verder hoor ik het verhaal dat ProAssist duidelijker moet zijn in haar levertermijn, ook dit is niet de fout (in het geval van de iPhone 4) van ProAssist maar van Apple, dat gewoon enorm traag levert. Daarnaast is vanuit Apple ook totaal geen duidelijkheid wanneer hoeveel toestellen binnen komen. T-Mobile weet dan wel een indicatie te geven van zo'n 8 weken, maar dat is simpelweg een hele ruime slag om de arm om sowieso tijdig te kunnen leveren. Ik vind dat iets meer begrip voor de positie van ProAssist wel op z'n plaats is in deze. Ondanks dit alles hoop ik natuurlijk ook dat ik snel een iPhone geleverd krijg, maar de problemen liggen dus echt voor een deel ook bij Apple zelf, dat de productie blijkbaar totaal niet in de hand heeft. |
Gesponsorde links | |
|
|
|
#902
|
|||
|
|||
Citaat:
En toch vindt ik het raar want bij de T-mobile store en de Phonehouse hebben ze geen Iphones 4. Ook bijna nooit gehad alleen op reservering. Terwijl ze bij de Telefoonkopen.nl (de winkel zelf) tot dusver altijd Iphones 4 hebben gehad hier hebben ze geen reservering. |
#903
|
|||
|
|||
Citaat:
Daarnaast schaf je een dienst aan bij T-Mobile van ProAssist, hetzelfde als dat je een iPhone koopt van Apple bij T-Mobile. Het is dus niet zo simpel dat T-Mobile hetzelfde nummer belt en dan enkel namens jou praat. |
#904
|
|||
|
|||
Citaat:
Echter vindt ik wel dat Pro-assist een optie moet kunnen bieden als het te lang duurt voor het leveren van een Iphone dat ze je T-mobile abonnement afkopen met nummerbehoud. Als ze namelijk de iphone niet kunnen bieden binnen een korte periode dan voldoe ik niet meer aan het abonnement dat gelinkt is. Middels gebreke vanuit Pro-assist is het dan redelijk dat ze je je contract laten ontbinden bij T-mobile. |
#905
|
||||
|
||||
Citaat:
Ik vind contact opnemen met T-mobile juist heel slim, Pro-Assist wilt namelijk dat ik een ander toestel neem (waar een ander abonnement bij hoort) en voor dit soort zaken moet ik ook bij T-mobile aankloppen. Maargoed, ik vind het allemaal maar waardeloos hoor, jemig.. |
#906
|
|||
|
|||
Citaat:
Ten tweede wanneer je bij de Phonehouse een abbo afsluit en zij maken een fout, dan moet je dit met Phonehouse oplossen en niet met T-Mobile. T-Mobile kan en doet dit ook gezien de reactie die ik direct van hen heb gehad. Citaat:
Citaat:
Dit toont wel aan hoeveel ProAssist en T-Mobile met de verzekering aan elkaar verbonden zijn, via ProAssist is mij ook verteld dat T-Mobile ook verantwoordelijk is voor het aanleveren van nieuwe toestellen, maar dat deze een lagere prioriteit hadden als de toestellen die aan verkoop kanalen geleverd werden. Hierdoor is het naar mijn mening belangrijk om bij zowel T-Mobile als ProAssist de verschillende klachten neer te leggen. In mijn mening is het namelijk ook niet netjes van ProAssist dat zij de 'schuld' in mijn geval zo snel bij T-Mobile neer legde. |
#907
|
|||
|
|||
Mijn Iphone 3gs is nu ruim 3 weken geleden opgehaald. Ik heb vandaag nog maar eens gebeld hoe het er mee stond en ik krijg hem aanstaande woensdag terug! Eerst zei ze dat de hele binnenkant was vernieuwd, toen zei ik: dat is mooi, maar één van de problemen was juist de buitenkant (scheur in achterkant en deukjes in de metalenring). Toen zei ze "ja oh ja dat klopt, het is een heel nieuw toestel" Dus ik ben benieuwd wat ik in handen krijgen aanstaande woensdag!
Ik heb nog gevraagd hoe het zit met een nieuw imeinummer, maar dat schijnt proassist zelf te wijzigen. Heeft iemand daar ervaringen mee? |
#908
|
|||
|
|||
ik heb nu 2 weken geleden ingeleverd en heb vandaag even teruggebeld. na lang wachten heb ik eindelijk iemand aan de lij die helaas de standaard riedeltje vermeld van hij is in bestelling en weet niet hoelang het duurt wegens slecht levering.
ik mis mijn iphone. |
#909
|
|||
|
|||
Zo ik heb maar weer eens een boze e-mail naar Pro-assist gestuurd, want ik vindt het niet kunnen hoe ze met hun klanten omgaan. Het duurt 2 weken voordat je een keer antwoordt kijgt van ze. En ze vertellen dubbele verhalen over de telefoon. Ik heb het volgende naar ze gestuurd.
" Beste Pro-assist, Het nu alweer 5 dagen geleden sinds mijn laatste e-mail. Ik ben daarom ook erg teleurgesteld in de manier waarop jullie communiceren met jullie klanten. Het vorige bericht duurde minimaal twee weken voordat ik een reactie kreeg. Tevens werd in deze mail niet antwoord gegeven op al mijn vragen. Zoals ik al in een eerdere e-mail naar jullie toe heb gestuurd komt het dus voor dat mensen die later hun telefoon in leveren eerder een nieuwe Iphone geleverd krijgen. Dit betekend dat jullie duidelijk niet aan de bekende Fifo regeling houden. Terwijl jullie dit wel luidkeels verkondingen. De link van het forum heb ik jullie al gestuurd. Persoonlijk is dit voor mij tegen het zere been, aangezien ik al vanaf 29 augustus wacht op een nieuwe telefoon en deze meneer pas vanaf 9 september wachte. Daarnaast vertellen jullie mij twee verschillende dingen. Toen ik twee weken terug belden vertelde de telefoniste mij dat er een nieuwe lading die week binnen kwam en dat ik de week erop gebeld zou worden om een afspraak te maken wanneer jullie de iphone konden langsbrengen. Een week later heb ik jullie maar gebeld, aangezien jullie mij nooit bellen. Verteld de vrouw aan de telefoon dat mijn telefoon nog steeds in bestelling is en dat ze niet weet wanneer er weer een lading binnen komt. Ik tegen haar verteld over het vorige telefoongesprek. Verteld de dame mij vrolijk dat ze niet begrijpt dat dat is gebeurd. Inmiddels zijn we alweer 5 dagen verder en ik weet nog steeds niks. Ik betaal 45 euro in de maand om mijn Iphone af te betalen, maar ondertussen zit ik al anderhalve maand zonder een Iphone. Zijn jullie van plan om deze kosten ook te vergoeden? Jullie vragen namelijk wel 30 euro eigen risico, maar dat lijkt me niet helemaal realistisch aangezien ik nu al gewoon 20 euro meer betaal per maand voor een telefoon die ik helemaal niet bezit op het moment. Graag hoop ik van jullie spoedig (vandaag of morgen!) te vernemen wanneer ik mijn witte Iphone 3gs 16 gb terug kan verwachten. Als deze niet leverbaar is dan vindt ik een Iphone 4 een gepaste vervanging (helemaal aangezien het voorgaande verhaal). Als ik binnen deze tijd geen duidelijk antwoord heb gekregen van jullie denk ik dat het tijd wordt om maar eens richting kassa of radar te stappen. Want ik vindt dat jullie ronduit slecht communiceren met de klant en dat het leveren van een toestel te lang duurt. Als laatste optie wil ik jullie aanbieden dat jullie mijn contract van T-mobile afkopen zodat ik vrij een nieuw toestel kan uitzoeken met een nieuwe abonnement. Ik hoop dus alsnog op een spoedig antwoordt en dat het alsnog vriendelijk kan worden opgelost. Met vriendelijke groet, Daan Hendriks" Het antwoord laat ik jullie weten. |
#910
|
|||
|
|||
@Dani538
Je hebt ook dezelfde problemen met Proassist, mijn iPhone is al sinds 17 augustus weg. Heb em begin september even 2 dagen terug gekregen, maar was niet goed gerepareerd. Staat een nieuwe in bestelling bij proassist zit al 5 weken te wachten. Webcare heeft mijn dossier in behandeling genomen en ik zou met spoed behandeld worden. Van die spoed merk ik weinig, heb nog steeds geen nieuwe iPhone. Bel/mail minimaal 2 keer per week, krijg steeds te horen dat ze moeilijk aan iPhones kunnen komen en dat ik moet wachten. Maar lees hier wel verhalen van mensen die later een iphone inleveren maar wel eerder een nieuwe ontvangen. Snap dat helen FIFO systeem van hun ook niet Ik wacht nog 1 week, als ik dan nog niks gehoord heb wil ik een manager daar spreken. Zit al bijna 10 weken zonder iPhone en ben het wachten meer dan zat. Tevens de communicatie naar klanten toe is bar slecht, ik zou op de hoogte worden gehouden door webcare van de vorderingen. Maar ik hoor niks moet nog overal zelf achteraan bellen/mailen. Tevens moet ik een week wachten op antwoord via de email. |
#911
|
|||
|
|||
Citaat:
Waarom reageer je wel bij iemand anders en laat je andere mensen links liggen. Ik wil ook graag een telefonisch contact opnemen. Ik heb nu 3 uur geleden een mail gestuurd, en bij een normale communicatie verwacht ik al een mail terug te hebben. |
#912
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik denk dat jij terug moet gaan naar de basisschool om te leren lezen, want in het burgelijk wetboek staat namelijk dat we garantie hebben over een periode dat wij aannemelijk achten dat een product moet mee gaan. Een klein voorbeeld, als de consumentenbond ervanuit gaat dat een wasmachine tenminste 5 jaar moet meegaan dan hebben we gewoon 5 jaar garantie. Echter geeft apple de volgende garantie bepalingen: Apple geeft 1 jaar garantie en 2 jaar technische ondersteuning. Dus mocht je het oneens zijn met apple ga dan lekker even met je advocaat bellen of leren lezen ipv andere mensen beschuldigen dat men niet kan lezen. |
#913
|
|||
|
|||
@Dani
Hoelang ben jij ook alweer in bezit van je iphone?Want wellicht heb ik een antwoord op 1 van je vragen. Gr Tan |
#914
|
||||
|
||||
Citaat:
__________________
2008: iPod Touch 16GB, 2009: iPhone 3GS 32GB, 2011: iPhone 4S 32GB |
#915
|
|||
|
|||
@ Froggle
Ook jij moet leren lezen. Je formuleert mijn antwoord, maar dan in andere woorden. Overigens is het echt helemaal waar wat je daar zegt. Maar om aanspraak te maken op die garantie moeten we dus of naar onze advocaat of bellen met de onbudsman. Het ging er mij om dat de heer midego mensen ervan beschuldigd niet te kunnen lezen, terwijl wat apple bepaald heeft als garantie termijn heel duidelijk is. Daar hoeven wij als europeanen natuurlijk geen genoegen mee te nemen dat was mijn punt. Dus eerst lezen voordat je hier op het forum begint te schreeuwen en herhalen wat ik heb gezegd. Maar aan de andere kant zit je er ook helemaal naast. Wij als consumenten hebben de plicht om ons te voorzien van informatie en aan de hand daarvan een besluit te nemen of we een product kopen ja of nee. Als apple een garantietermijn van 1 jaar in acht neemt weten we dat voor het aanschaffen. Dus Apple zal zich daar op beroepen, dat is ook van de redenen dat pro assist het zo moeilijk heeft met apple. Laatst gewijzigd door Tan_n86; 11-10-10 om 19:04. |
#916
|
||||
|
||||
Citaat:
Wat je als laatste zegt is gewoon klets. Als Apple met een onrealistische garantietermijn aan komt zetten, kun je dat als consument gewoon negeren en daar op beroepen als je buiten dat termijn problemen krijgt met je toestel. Apple heeft dan niets meer te zeggen, gezien ze zich niet aan de Europese norm voldoen. |
#917
|
|||
|
|||
Citaat:
Ben het volkomen met je eens. Wou alleen duidelijk maken dat apple zich daarop gaat gooien Maar dat betekend niet dat wij het eens hoeven te zijn met die gekken uit de VS. |
#918
|
|||
|
|||
Haha, hoe wou je dan meer krijgen dan 2 jaar garantie, puur omdat jij als consument vindt dat er meer jaren garantie op iets zou moeten zitten? Dat is wel een hele arrogante houding. En hoe wou je vaststellen bij welk apparaat je 3 jaar garantie of 20 jaar garantie hoort te hebben?
|
#919
|
|||
|
|||
Aan de ene kant heb je helemaal gelijk Sebas. Daar wordt ook altijd over gezeken door de consument en fabrikant.
Maar aan de andere kant sla jij de plank volledig mis. Dit is helemaal geen arrogante houding dit staat nu eenmaal in de wet. Dus als jij denkt dat de garantietermijn wordt bepaald door een fabrikant ben je gewoon dom. Ook moet jij leren lezen, want er is uitvoerig besproken hierboven dat het gewoon in de wet staat. Maar jij denkt dat apple zich niet aan de wet hoeft te houden zeker De fabrikant heeft zich aan de wet te houden, die in dit geval in ons voordeel werkt. Tevens worden producten uitvoerig getest door de consumentenbond en als hun aangeven dat die minstens 3 zou moeten meegaan hebben wij 3 jaar garantie (wederom voor jou sebas is dit wettelijk bepaald) Dus steek je kop nou niet in het zand. Dit is gewoon de wet..maar daar hoef jij je zeker niet aan te houden want jij bent bijzonder. |
#920
|
||||
|
||||
Ik ben het wel een beetje met Sebas eens. Een telefoon wordt voor max. 1 tot 2 jaar gebruik ontworpen, het zou dus ook raar zijn als deze 3 jaar moet mee gaan. De garantie wordt dus gedeeltelijk wel degelijk bepaald door de fabrikant, in zover dat de fabrikant vaak maar 2 jaar support levert op een een telefoon en alles ontwikkeld voor max. 2 jaar gebruik. Dit zijn onderdelen zoals: Display, Accu, Knopjes, Software, Connectoren, Materiaal keuze etc. Bij Apple krijg je eigenlijk ook maar 1 jaar support, het tweede jaar wordt betaald of afgehandeld door T-mobile. Koop je een iPhone in het buitenland heb je dus maar 1 jaar garantie op je toestel.
__________________
iPhone problemen? Kijk even op www.harent.nl |
Labels |
iphone, proassist, t-mobile |
Er zijn 5 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 5 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Pro Assist Bestellijst? | Ritskeee | iPhone algemeen | 0 | 16-09-10 18:00 |
Alle iDevices: Jailbreak + Pro-assist en garantie | Vuurvoske | Jailbreak | 4 | 24-03-10 19:17 |
2de iPhone Pro Assist?? | david007 | iPhone algemeen | 2 | 22-09-09 11:08 |
Pro Assist | shopaholic | iPhone algemeen | 0 | 17-06-09 16:48 |
|
|