//

iPhone 4 in België

iPhone 4 in België discussie in Koopinformatie België forum; ( verdwijnt na registratie ) mij werd verteld dat mobistar een grote vrd zou hebben van iphones. ik hoef maar binnen te komen en zou er een kunnen kopen mits ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #921  
Oud 23-07-10, 21:02
dave1968 dave1968 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 27
Standaard

mij werd verteld dat mobistar een grote vrd zou hebben van iphones. ik hoef maar binnen te komen en zou er een kunnen kopen mits mobistar klant??...
men geloofde ook niet dat andere winkels wel reservatie of inschrijving had.
mobi turnhout
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #922  
Oud 23-07-10, 21:05
dave1968 dave1968 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 27
Standaard

hebben franse apple stores voldoende voorraad.
ga volgende weekend toevallg toch al naar paris.
kan indien iemand interesse heeft wel enkele meenemen voor overige iphonelovers.
  #923  
Oud 23-07-10, 21:12
fonzy fonzy is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Leuven
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave1968 Bekijk bericht
hebben franse apple stores voldoende voorraad.
ga volgende weekend toevallg toch al naar paris.
kan indien iemand interesse heeft wel enkele meenemen voor overige iphonelovers.
neen, gemiddelde wachttijd is op dit moment 2 weken in de 2 stores in parijs. De mensen die in de eerste week van juli gereserveerd hadden mogen de laatste dagen richting parijs om hun exemplaar op te halen.

In montpelier is de derde en laatste applestore in frankrijk. Over de wachttijd daar is minder bekend omdat er nu minder belgen en nederlanders daar hun exemplaar gaan oppikken.

Belangrijk detail als je de phone in fr reserveert: eenmaal hij er ligt, krijg je een email en je heb tot sluitingsdag de dag erna de tijd om hem te aan oppikken. Je moet dus kort op de bal kunnen spelen
  #924  
Oud 23-07-10, 21:15
tommie's schermafbeelding
tommie tommie is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 69
Standaard

Nou morgen dan maar mijn Frans beproeven in een uitje naar Luik, meteen met het gezelschap afgesproken dat ik toch wel even alle mobistar winkels langs wil gaan om te checken voor reserveringen, wachtrijen en beschikbaarheid
  #925  
Oud 23-07-10, 21:17
lolsmurf's schermafbeelding
lolsmurf lolsmurf is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: België
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nootje16g Bekijk bericht
Mobistar in Mortsel.
Kan je enkel reserveren als je een abo hebt bij Mobistar, herlaadkaart van Mobi telt niet.
  #926  
Oud 23-07-10, 22:16
Geronimo85 Geronimo85 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave1968 Bekijk bericht
mij werd verteld dat mobistar een grote vrd zou hebben van iphones. ik hoef maar binnen te komen en zou er een kunnen kopen mits mobistar klant??...
men geloofde ook niet dat andere winkels wel reservatie of inschrijving had.
mobi turnhout
Ten eerste, ze mogen niet op basis van het feit of je al dan niet klant bent bepalen of je er een mag kopen (voor zover ik weet).

Ten tweede, er zijn heel wat winkels met inschrijving, en de winkels die dit niet aanvaarden zullen al heel wat vragen hierover gehad hebben. Ik kan me niet voorstellen dat jij de eerste bent in Turnhout die dit vraagt.
  #927  
Oud 23-07-10, 22:17
beele beele is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nootje16g Bekijk bericht
Mobistar in Mortsel.
Die ********ken zeiden deze morgen nochtans dat ge niet kon reserveren ze.
  #928  
Oud 23-07-10, 23:28
STIPHONE STIPHONE is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: v
Berichten: 17
Standaard

Ik ga toch nog een beetje wachten om hem aan te schaffen (testverslag Testaankoop)

iPhone 4: onze tests bevestigen het antenneprobleem




Enkele weken geleden dook het "antenneprobleem" van de iPhone 4 op in de media. De ontvangst zou verschillen afhankelijk van de manier waarop u het toestel vasthoudt. De geruchtenstroom zwol aan, en wij wilden er het fijne van weten.



Problemen met de ontvangst

De antenne van de eerste gsm’s stak uit het toestel om het signaal zo goed mogelijk op te kunnen vangen. Mettertijd is de elektronica geëvolueerd en hebben de fabrikanten de antenne ingebouwd.

Apple heeft de nieuwe iPhone 4 dunner gemaakt, door de metalen antenne aan de buitenkant te plaatsen. De metalen rand van de iPhone 4 is dus in feite een antenne. Maar heel wat gebruikers stellen vast dat die antenne minder goed werkt als ze hun toestel op een bepaalde manier vasthouden. Hoe meer de hand de rand van de iPhone 4 - en dus de antenne - bedekt, hoe slechter de ontvangstkwaliteit en hoe minder het aantal op het scherm weergegeven netwerkstreepjes.

Ook al komt dit probleem bij alle gsm’s voor, het lijkt toch veel groter te zijn bij de iPhone 4. Het is zelfs zo erg dat onze Amerikaanse vakgenoten hebben aanbevolen om dit product niet te kopen.


Onze metingen in het labo




Wij hebben het vermogen gemeten dat door de antenne van de iPhone 4 wordt uitgezonden en ontvangen, voor de verschillende gebruiksfrequenties, dat wil zeggen gsm (900 en 1800 Mhz) en 3G (2100 Mhz).

Als we de antenne niet aanraken, is er geen enkel probleem. Maar het is uiteraard zo goed als onmogelijk om een iPhone 4 in de hand te houden zonder de rand aan te raken.

Zodra we de antenne aanraken, meten we een forse daling van het uitgezonden signaal, in sommige gevallen met meer dan 90%. In stedelijke gebieden, met een goede netwerkdekking, gaat de gesprekskwaliteit erop achteruit, in gebieden met een mider goede dekking wordt het gesprek zelfs voortijdig afgebroken. Uiteraard is dit onaanvaardbaar voor een telefoon.

We herhaalden de test met kleefband op de antenne, om aanraking door de hand te vermijden. Dit leverde echter niets op.

Dezelfde test deden we met een Nokia smartphone en met de iPhone 3GS. In beide gevallen daalde het ontvangstsignaal met ongeveer 25%. Dus een stuk minder dan bij de iPhone 4.



De reactie van Apple: onvoldoende

Om de geruchtenmolen te stoppen, kwam Apple met het advies om de iPhone 4 op een bepaalde manier vast te houden. Bovendien hadden alle gsm's dit probleem, zo klonk het. Deze uitleg was natuurlijk ruim onvoldoende, onaanvaardbaar en lachwekkend. Vooral gezien de resultaten uit onze test.

Vervolgens kwam Apple met een softwareprobleem op de proppen: de daling van het aantal netwerkstreepjes zou te wijten zijn aan een foutieve programmering van het toestel, niet aan een reële daling van de ontvangst van de antenne. Een update van de software van de iPhone 4 zou dit probleem verhelpen door de streepjes op het scherm te vergroten. Deze uitleg is volkomen absurd en misleidend voor de gebruiker. Het gaat wel degelijk om een productiefout.

Daarna stelde Apple voor om een rubberen bescherming rond de antenne aan te brengen, zodat de gebruiker ze niet meer kon aanraken. M.a.w.: Apple geeft toe dat het probleem wel degelijk bij de antenne ligt en niet (enkel) bij de software. Maar het blijft een noodoplossing.

Ten slotte kunnen gebruikers van de iPhone 4 die niet tevreden zijn hun toestel binnen 30 dagen inruilen.


Af te raden als beterschap uitblijft

De iPhone 4 is nog steeds niet te verkrijgen in België en de officiële lanceringsdatum is nog niet bekend. We sluiten dan ook niet uit dat er uiteindelijk een nieuwe versie, zonder de huidige problemen, op de markt zal worden gebracht.

Hoe dan ook zullen we het toestel tot in de kleinste details testen van zodra het in ons land in de rekken ligt. Als de problemen er dan nog steeds zijn, raden wij de aankoop van de iPhone 4 uiteraard af: ook al heeft hij zoveel andere opties, hij is in de eerste plaats gemaakt om te telefoneren.
  #929  
Oud 23-07-10, 23:42
Bibi2205 Bibi2205 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Brasschaat, Antwerpen
Berichten: 331
Standaard

Ik hoop dat veel mensen hem nu niet gaan kopen, dan ben ik zeker van mijn exemplaar
  #930  
Oud 23-07-10, 23:48
TMSTT TMSTT is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 288
Standaard

haha, niet kopen mensen, iPhone 4 is echt het geld niet waard yes, mijn toestel is zeker nu
  #931  
Oud 23-07-10, 23:56
Tyr Tyr is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 80
Standaard

Wat een waardeloos artikel. Geen cijfers, geen details over de set-up, etc. Ik had van Test Aankoop wel wat meer verwacht. Voor betere verslaggeving over het probleem zie Anandtech en Erica Sadun.
  #932  
Oud 24-07-10, 00:59
proXify proXify is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Oostende
Berichten: 145
Standaard

Ik koop hem toch zoiezo. Zal er genoeg voorraad zijn? Ik zal 's ochtendsvroeg aan m'n mobistar winkel staan.
  #933  
Oud 24-07-10, 01:48
JungleJoker JungleJoker is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 41
Standaard

Ik was sowieso van plan om een InvisibleShield over m'n iPhone te plakken en volgens hun is het probleem dan ook opgelost: ZAGG | Save your Signal! ZAGG offers simple, stylish solutions for iPhone 4 antenna concerns.
  #934  
Oud 24-07-10, 02:32
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JungleJoker Bekijk bericht
Ik was sowieso van plan om een InvisibleShield over m'n iPhone te plakken en volgens hun is het probleem dan ook opgelost: ZAGG | Save your Signal! ZAGG offers simple, stylish solutions for iPhone 4 antenna concerns.
Ik zie geen filmpje op met bewijs?
  #935  
Oud 24-07-10, 08:47
STIPHONE STIPHONE is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: v
Berichten: 17
Standaard

Voor mij in ieder geval voldoende reden om te wachten op de tweede editie van de nieuwe...kost toch een beetje veel om licht over te gaan.
  #936  
Oud 24-07-10, 10:21
devosf's schermafbeelding
devosf devosf is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Ninove
Berichten: 130
Standaard

Ik ga vrijdag gewoon 1ne kopen, en koop mij direct een hoesje bij. Dan raak ik sowieso de antenne niet en is het probleem verminderd of niet meer. Maar dit moet ik dan testen als ik mijn iPhone 4 heb.
__________________
Mac Mini - 2GHz  iMac 27" - 2,8GHz i5  MacBook Air 13" - 1,8GHz i7  iPad 2 - 64GB  www.applepedia.be
  #937  
Oud 24-07-10, 11:39
svenska87 svenska87 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Kontich [BE]
Berichten: 26
Standaard

Net naar Mobistar Mortsel (Antwerpen) geweest.
Pre-orderen was voor mij niet mogelijk, gezien ik geen Mobistar klant ben.
Mensen die met een prepaid kaart komen aandraven zijn er ook aan voor de moeite, want enkel abonnees mogen pre-orderen.
Momenteel staan er 10 op de lijst, ze gaan niet werken met first come, first serve en de winkel gaat vrijdag 30 juli ook niet vroeger open (dus gewoon 9.30u).
Die 10 op de lijst zijn natuurlijk ook niet allemaal zeker van een toestel, want voor hetzelfde geld krijgt die winkel er maar 5 binnen die dag.

De verkoper wou me dan nog tevergeefs een abbo van Mobistar aansmeren zodat ik toch kon pre-orderen, maar geen enkel abonnement komt zo goedkoop uit als dat ik nu heb (Base 10 met Base Data 500MB = 20 euro maand). Dus daar heb ik vriendelijk voor bedankt...
  #938  
Oud 24-07-10, 11:41
tommie's schermafbeelding
tommie tommie is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 69
Standaard

Nou, een vriend van me vertelt net dat hij een aantal mobistar winkels heeft gebeld, bij iedere winkel was hij verplicht een accesoirepakket erbij te nemen van zo'n 50-60 euro...

Erg jammer... maargoed daar verdienen ze natuurlijk het meeste op.

Ik ben nu naar Luik, mijn geluk daar beproeven
  #939  
Oud 24-07-10, 11:55
Jasn Jasn is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door svenska87 Bekijk bericht
Net naar Mobistar Mortsel (Antwerpen) geweest.
Pre-orderen was voor mij niet mogelijk, gezien ik geen Mobistar klant ben.
Mensen die met een prepaid kaart komen aandraven zijn er ook aan voor de moeite, want enkel abonnees mogen pre-orderen.
Momenteel staan er 10 op de lijst, ze gaan niet werken met first come, first serve en de winkel gaat vrijdag 30 juli ook niet vroeger open (dus gewoon 9.30u).
Die 10 op de lijst zijn natuurlijk ook niet allemaal zeker van een toestel, want voor hetzelfde geld krijgt die winkel er maar 5 binnen die dag.

De verkoper wou me dan nog tevergeefs een abbo van Mobistar aansmeren zodat ik toch kon pre-orderen, maar geen enkel abonnement komt zo goedkoop uit als dat ik nu heb (Base 10 met Base Data 500MB = 20 euro maand). Dus daar heb ik vriendelijk voor bedankt...
Ik ben ook van die kanten. Ik ben in Mechelen & Lier gaan horen. Deze shops doen NIET mee aan pre order lijsten. Ze zeggen dat je er vroeg moet staan. In mechelen wisten ze me al te vertellen dat ze er 15 zouden binnenkrijgen, hy had me ook gezegd hoeveel 32GB maar ben ik effe vergeten.

We kunnen in Lier of mechelen vroeg gaan aanschuiven?
Hoe vroeg zou je er moeten staan denk je?
  #940  
Oud 24-07-10, 11:55
abacab81 abacab81 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: aalst
Berichten: 38
Standaard

Ik denk dat die iPhone 4 echt een nachtmerrie aan het worden is en dat ze bij Apple aftellen naar juni 2011, wanneer ze een nieuwe versie kunnen uitbrengen.

Hier is de laatste test van Test-Aankoop:
iPhone 4: onze tests bevestigen het antenneprobleem - Nieuwsflash - Test-Aankoop

Die iPhone 4 is dus echt géén goed toestel :-(
Reageren



Er zijn 5 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 5 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone Belgie FreezyFreeze Koopinformatie België 3 26-10-10 15:09
iPhone 4 in België Dems Koopinformatie België 1 05-07-10 20:35
iPhone in België pspklant Orange 711 19-07-09 14:11
iPhone in België Sergoke Archief 4 04-12-07 14:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:50.