//

iPhone 5s kopen in Duitsland, wie gaat er mee?

iPhone 5s kopen in Duitsland, wie gaat er mee? discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kan 7:20 op Breda zijn, 7:40 op Den Bosch of 8:00 op Eindhoven. Of zou je langs Den Haag kunnen rijden? Vanaf daar is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1461  
Oud 27-09-13, 00:36
robloo93 robloo93 is offline
• iOS 6.1
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 12
Standaard

Ik kan 7:20 op Breda zijn, 7:40 op Den Bosch of 8:00 op Eindhoven. Of zou je langs Den Haag kunnen rijden? Vanaf daar is het ongeveer 2,5 uur.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1462  
Oud 27-09-13, 00:57
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

Bon heb 2 mensen een pm gestuurd om samen te rijden.
Blijkbaar negeren de mensen die berichten. Weet hiermee genoeg.
  #1463  
Oud 27-09-13, 01:30
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Urbanfoto Bekijk bericht
Bon heb 2 mensen een pm gestuurd om samen te rijden.
Blijkbaar negeren de mensen die berichten. Weet hiermee genoeg.
Als je het op mij hebt? Ik reageer altijd terug als mensen een pm sturen, tis nu niet zo ik hier of elders iedere 10min zit na te gaan .

En een andere hier die is al aant slapen, die moet straks opstaan om te gaan werken.
  #1464  
Oud 27-09-13, 01:32
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Als je het op mij hebt? Ik reageer altijd terug als mensen een pm sturen, tis nu niet zo ik hier of elders iedere 10min zit na te gaan .

En een andere hier die is al aant slapen, die moet straks opstaan om te gaan werken.
Nee heb het niet op jou .

Wel op mensen die nog op het forum deze topic aan het lezen waren en zelfs nog reageerde.
Heb geen zin om in men eentje richting Duitsland te tenen dus zal het simpel worden wat mij betreft wacht ik wel als hij hier ooit zal komen.

Nu ga ik ook slapen .
  #1465  
Oud 27-09-13, 01:35
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Urbanfoto Bekijk bericht
Nee heb het niet op jou .

Wel op mensen die nog op het forum deze topic aan het lezen waren en zelfs nog reageerde.
Heb geen zin om in men eentje richting Duitsland te tenen dus zal het simpel worden wat mij betreft wacht ik wel als hij hier ooit zal komen.

Nu ga ik ook slapen .
Naar Oberhausen gaan ben je alleen je naft kwijt he. Ik zou gerust alleen naar toe durven rijden maar zoals ik al zei; ik heb geen geld meer nu nadat ik vorige week de 5C had gekocht. Mss alsk euromillions win ofzo morgen ;-).
Naar Parijs waren we veel veel meer kwijt; nafte + dure parking + metro + tolgeld.
  #1466  
Oud 27-09-13, 05:55
boy1308 boy1308 is offline
 
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Sint-Truiden
Berichten: 173
Standaard

Wij vertrekken nu oberhausen... Wens ons succes!
  #1467  
Oud 27-09-13, 06:36
Linneke1986 Linneke1986 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 36
Standaard

Hou ons allemaal up to date eh
  #1468  
Oud 27-09-13, 06:59
ikkeonline ikkeonline is offline
 
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Locatie: Tilburg
Berichten: 11
Standaard

Ik ga zo naar oberhausen vertrekken. Hopelijk kom ik gauw terug met een iphone en ben ik niet te laat xD
  #1469  
Oud 27-09-13, 07:20
Nik84 Nik84 is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 8
Standaard

My Story:

Woensdag (25/9) om 15:00 gestopt met werken en gebeld naar de Apple Store Keulen (deze mensen spreken dus verschrikkelijk slecht Engels!) om te vragen of er stock was van de iphone 5S, dit bevestigde hij. Hij zei zelfs dat er een levering was geweest die dag. Toen ik meer specifiek vroeg achter de iphone 5s silver/white 16gb kon hij niet zeggen of dit model voorradig was (wat ik bullshit vind - kunnen ze toch onmiddelijk zien in het systeem...).

Kheb dan besloten om het er op te wagen en ben recht naar ginder gereden (200km). Om 18:00 ben ik de winkel binnen gewandeld (beetje file gehad en vond het winkelcentrum niet onmiddelijk). Er stond veel volk in de winkel maar vooral veel toevallige passanten (de store ligt in een overdekt winkelcentrum).

Een verkoper aangesproken en gezegd dat ik een iphone 5s wil kopen waarop hij prompt antwoord dat er enkel nog space grey voorradig was (dus geen silver/white zoals ik wou). Kheb dan een tijdje de space grey & silver white vergeleken (toonzaalmodellen). Ik vonde witte echt wel mooier maar de space grey mocht ook er ook wel zijn dus besloten om deze dan maar mee te nemen.

Verkoper geeft de bestelling in in zijn draagbare systeem. In afwachting van het toestel wat gebabbeld met de verkoper en ik vroeg hem of er bij de leveringen silver white iphones zaten en hij zei dat er aantal bijzaten maar die waren vrij snel al weer verkocht.. Enkele minuten later komt er iemand het toestel brengen. So far so good. Ik vertel hem terloops wel dat het gaat over een verkoop aan mijn vennootschap dus dat ik een factuur met BTW nummer nodig heb. Dit was geen probleem zei hij. Ik geef hem het adres van mijn vennootschap en mijn BTW nummer zodat hij kan verifieren dat het een bestaande firma is. "Ok, dat is dan 699€" zegt hij. Ik vertel hem dat de BTW er nog af moet (19% - dus 587€) maar dat wilde hij niet doen. Ik heb dan mijn boekhouder gebeld en hij zei dat ik moest blijven aandringen en dat je moet verklaren dat je de iphone meeneemt naar Belgie en dan moet je geen BTW betalen (intracommunautaire levering = 0% BTW). Nog steeds wilde hij dit niet doen. Ik heb dan gevraagd achter de store manager, maar hij vertelde mij hetzelfde. Ik zou volgens hun de BTW moeten terugvorderen bij de Duitse belastingsdienst. Ik vertelde hen dat ik al hardware gekocht heb in nederland en dat ik daar zonder problemen een factuur gekregen heb met 0% BTW (enige verschil was dat dit via een webshop besteld was en thuis werd geleverd - maar daarom moet ik dus ter plaatse verklaren dat ik de iphone exporteer naar Belgie). Maar zij wilde beweren dat de duitse en nederlandse wetgeving anders (wat volgens mij dikke bullshit is)

En aangezien ik geen zin had om achter de BTW te lopen bij de Duitste instanties (wie weet hoe lang duurt dat en wat voor administratie brengt dat met zich mee... dit was mij de moeite niet waard) heb ik gezegd dat ze hun iphone mogen houden en was mijn trip dus voor niets...

Achteraf in de auto nog wat aan het nazinderen en eigenlijk was ik wel blij dat ik hem niet gekocht had omdat ik de silver white eigelijk wel veel mooier vond, dus ik ga deze kopen zodra deze in Belgie uitkomt.

Dus mijn ervaring:
- ga op een dag dat er een levering is geweest, de dag nadien is de kans klein dat je jouw model nog kan kopen (tenzij space grey jouw voorkeur draag, die zijn precies vlot(ter) leverbaar). Ik heb +350km gereden voor niets (1/3de van een tank dus dat is ook al snel 30€ voor niets en mijn tijd kost ook geld )
- maak er een shopping dag van met je vrouw/vriendin (beiden content dan ), Apple Store Keulen is gelegen in een groot overdekt shopping center...
- mensen die een factuur nodig hebben om de BTW terug te kunen vorderen wacht tot de iphone beschikbaar is in Belgie/nederland (hopelijk 14 dagen na de release in de eerste reeks landen zoals andere jaren, dus dat zou 5 oktober zijn? Hoewel dit volgens mij dit jaar later gaat zijn omdat ze nog niets aangekondigd hebben...)
- Beste tip die ik je misschien nog kan geven, wacht gewoon een paar weken tot hij vlot beschikbaar is in je eigen land en loop dan gewoon een winkel binnen en wandel buiten met je gewenste iphone. Tot dan, geniet van je huidige iphone!

Greetz
Nik
  #1470  
Oud 27-09-13, 08:17
boy1308 boy1308 is offline
 
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Sint-Truiden
Berichten: 173
Standaard

Staan binnen en 9 man voor ons.. In totaal nu 12 mensen... Duimen maar en wachten als winkel deuren opent...
Ik denk wel voorraad is aangezien er afspanning staat voor ingang en security... Hopelijk geen schijn. Ik hou jullie op de hoogte. Als ik iets moet vragen of doen...shoot!

Mvg ne sympathieke Belg
  #1471  
Oud 27-09-13, 08:19
RayH94 RayH94 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 35
Standaard

Goedemorgen!

Ik wil zometeen ook naar oberhausen vertrekken. Kan iemand daar aanwezig mij op de hoogte houden?
  #1472  
Oud 27-09-13, 08:21
Linneke1986 Linneke1986 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 36
Standaard

Wil je vragen of er silver wit is?
  #1473  
Oud 27-09-13, 08:24
Racingboy Racingboy is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mregeling Bekijk bericht
Oberhausen?
Zouden ze nog voor morgen hebben?
Ja Oberhausen. Volgens mij moeten ze er nog hebben als je vroeg gaat.
  #1474  
Oud 27-09-13, 08:27
boy1308 boy1308 is offline
 
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Sint-Truiden
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linneke1986 Bekijk bericht
Wil je vragen of er silver wit is?
Ik zal volledige stock eens vragen
  #1475  
Oud 27-09-13, 08:36
svenrobeyns svenrobeyns is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Zoersel
Berichten: 31
Standaard

@boy1308 check pm
  #1476  
Oud 27-09-13, 08:38
Linneke1986 Linneke1986 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 36
Standaard

Ik kan er pas tegen 18u zijn. Hoop zo hard dat er nog een silver is dan
  #1477  
Oud 27-09-13, 08:39
boy1308 boy1308 is offline
 
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Sint-Truiden
Berichten: 173
Standaard

9u weten we meer... Ook ivm stick en denkelijk 1pp

Keep u updated
  #1478  
Oud 27-09-13, 08:42
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Citaat:
Toen ik meer specifiek vroeg achter de iphone 5s silver/white 16gb kon hij niet zeggen of dit model voorradig was (wat ik bullshit vind - kunnen ze toch onmiddelijk zien in het systeem..
Nee, natuurlijk niet: ze delen buiten kaartjes uit, dus er staat nog een hoop volk in de rij die er 1 gaan kopen.
__________________
iPhone 6 iOS9 // iPad Air iOS8.4 //Apple Watch
  #1479  
Oud 27-09-13, 08:46
mregeling mregeling is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 43
Standaard

20 man nu in rij Oberhausen
  #1480  
Oud 27-09-13, 08:46
RayH94 RayH94 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 35
Standaard

Ik ben op weg naar oberhausen! Half 11 arriveer ik
Reageren

Labels
aanwezig, garantiebeleid, iphone 5s, justin bieber, oberhausen, te koop, wereldwijd uitverkocht



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie gaat er morgenochtend mee naar Parijs? spiekry Koopinformatie Rest Europa 50 18-10-13 19:31
Iphone 5s halen in parijs.. Wie wil/kan mee? Gloeuille iPhone algemeen 6 18-09-13 00:17
Wie gaat mee de wachtrij in? borgqueenx iPad algemeen 32 14-03-12 10:05
Spore Origins - Wie gaat hem kopen? iMario iPhone Apps 46 11-09-08 08:57
iphone kopen in duitsland relax-kerris Archief 1 26-05-08 21:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:16.