//

iPhone UK

iPhone UK discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door radicaal_ maar op de site staat dat er nog instock is.. en dat ze em binne 2 dage binnekrijgen moest je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #701  
Oud 24-04-08, 19:41
tb158 tb158 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal_ Bekijk bericht
maar op de site staat dat er nog instock is..
en dat ze em binne 2 dage binnekrijgen moest je er nog een willen(moesten ze op zijn) dus..:S
Ze zijn niet meer in Stock op de site!!!

Maar kan je nog eens uitleggen? Ze krijgen dus over 2 dagen een nieuwe lading iphones binnen?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #702  
Oud 24-04-08, 19:48
swoek swoek is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 18
Standaard

Ik heb een vriend die nu in Londen is en voor mij een iPhone 8Gb wilde kopen gisteren. Hij is toen langs 3 winkels geweest (O2 en Carphone Warehouse) en daar waren ze ook uitverkocht. Ze zeiden dat ze vrijdag weer een nieuwe lading iPhones zouden krijgen. Ik hoop dat het idd nog voor de actieprijs van GBP 169,- is, maar als er op de website staat dat de actie tot 1 juni duurt... dan zijn ze toch bijna verplicht om de actieperiode te handhaven als ze nieuwe lading verwachten ook al is het op=op, want blijkbaar hebben ze nog genoeg voorraad elders? Fingers crossed
  #703  
Oud 24-04-08, 19:51
radicaal_ radicaal_ is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JamFish Bekijk bericht
Vreemd hoor... ik ga volgende week, hopen dat er dan nog voorraad is. Ik heb een hele dag de tijd en een metro-dagkaart voor alle zones, dus ik kan alle winkels in Londen proberen.
hmm, hy is nochtans paar winkels afgegaan.. ze zeide 269 euro, vind het echt zo raar.. misschien lult mijn oom ook gewoon en zijn ze toch 169.. maar hy zei dat hij een boekje had meegenomen, zo dom is hij niet.. hy kwam wel een getalletje afleze snapje.. vind het echt jammer, zoek zon iphone al 3 weke lang
  #704  
Oud 24-04-08, 19:53
radicaal_ radicaal_ is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tb158 Bekijk bericht
Ze zijn niet meer in Stock op de site!!!

Maar kan je nog eens uitleggen? Ze krijgen dus over 2 dagen een nieuwe lading iphones binnen?
dat weet ik niet, ze zeiden als je er eentje wilt.. heb je die over 2 dagen
  #705  
Oud 24-04-08, 20:55
radicaal_ radicaal_ is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door swoek Bekijk bericht
Ik heb een vriend die nu in Londen is en voor mij een iPhone 8Gb wilde kopen gisteren. Hij is toen langs 3 winkels geweest (O2 en Carphone Warehouse) en daar waren ze ook uitverkocht. Ze zeiden dat ze vrijdag weer een nieuwe lading iPhones zouden krijgen. Ik hoop dat het idd nog voor de actieprijs van GBP 169,- is, maar als er op de website staat dat de actie tot 1 juni duurt... dan zijn ze toch bijna verplicht om de actieperiode te handhaven als ze nieuwe lading verwachten ook al is het op=op, want blijkbaar hebben ze nog genoeg voorraad elders? Fingers crossed
hou je mij op de hoogte swoek?

thx
  #706  
Oud 24-04-08, 21:15
Eric Cartman Eric Cartman is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 24
Standaard

Maar op de site staat die nog steeds voor 169, dus als je hem daar besteld krijg je hem goedkoper. Dus lijkt me nogal vaag als ze hem in de winkels voor 269 verkopen... En de actie is tot 1 juni...
Weet je zeker dat die niet in de apple store was?
  #707  
Oud 24-04-08, 21:16
radicaal_ radicaal_ is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eric Cartman Bekijk bericht
Maar op de site staat die nog steeds voor 169, dus als je hem daar besteld krijg je hem goedkoper. Dus lijkt me nogal vaag als ze hem in de winkels voor 269 verkopen... En de actie is tot 1 juni...
Weet je zeker dat die niet in de apple store was?
nee, hij zei duidlijk Carphone Warehouse..
hy had zelfs een boekje meegekregen waarop stond 269 pond..
ik vind het echt raar, hij gaat morgen nog eens kijken..
  #708  
Oud 24-04-08, 23:58
Downburstx Downburstx is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Ams
Berichten: 61
Standaard

He iedereen,

Ik heb dit topic al redelijk doorgespit. Een hoop geleerd, maar toch nog wat vragen. Ik zal mijn situatie even uitleggen:

Ik heb voor maandag 12 mei voor 24euro een retourtje naar Londen geboekt via RyanAir. Ik heb van de week een (studenten) postbank creditcard aangevraagd, dus die zou optijd binnne moeten komen. Vervolgens wil ik in Londen 1 of 2 8GB Iphone(s) kopen. Vervolgens vlieg ik 's nachts weer terug naar Eindhoven en unlocken die handel.
Omdat de kans aanwezig is dat of de Iphone op=op is, of tijdelijk uitverkocht is, of ik niet kan betalen om een of andere reden,bijvoorbeeld omdat ik Nederlander ben, heb ik ook gekeken of er alternatieve aanschaf routes waren.

Zoals ik in voorgaande berichten las in dit topic, laten NLers famielie of bekenden in de UK de Iphone bestellen op een UK adres&bank en deze vervolgens naar NL transporteren. Nu kan ik misschien via via een UKer de Iphone(s) laten bestellen bij O2 of CarPhone Warehouse.

Maar wat ik hier nog niet tegen ben gekomen. Hoe zit het met de garantie? Ik weet dat het unlocken je garantie om zeept helpt, maar (meestal) je Iphone wel naar orginele stand kan recoveren. Als dat gelukt is, WAAR stuur je die Iphone dan heen? Kan je gewoon als je de aankoopbon (digitaal) hebt hem onder je eigen naam naar de Apple World Wide garantie sturen, of moet dit via de Creditcard naam houder? Misschien een smoesje dat ik hem van de UKer heb gekregen als cadeau en in engeland stage loop/ werk?

Gr. DBX

Laatst gewijzigd door Downburstx; 25-04-08 om 00:03.
  #709  
Oud 24-04-08, 23:59
digital8 digital8 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 9
Standaard

Heb er vandaag nog een paar opgehaald bij Carphone Warehouse in cabot square. Anders kan hij naar de o2 stores gaan, bij carphone wharehouse willen ze ook een adres hebben enzo en bij o2 stores niet. Actie loopt t/m 1 juni.
  #710  
Oud 25-04-08, 00:02
digital8 digital8 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Downburstx Bekijk bericht
.

Maar wat ik hier nog niet tegen ben gekomen. Hoe zit het met de garantie? Ik weet dat het unlocken je garantie om zeept helpt, maar (meestal) je Iphone wel naar orginele stand kan recoveren. Als dat gelukt is, WAAR stuur je die Iphone dan heen? Kan je gewoon als je de aankoopbon (digitaal) hebt hem onder je eigen naam naar de Apple World Wide garantie sturen, of moet dit via de Creditcard naam houder? Iemand hier ervaring mee? Dit geldt denk ik zowel als je hem door een UKer laat bestellen en zelf als (grijs/illegale) NLer hem aanschaft.
Ik heb tot op heden 1 iPhone teruggekregen voor garantie. Deze worden gewoon naar Ierland gestuurd, het maakt niet uit wie de telefoon heeft aangeschaft, ze kijken alleen naar het serie nummer en wanneer dat serie nummer verkocht is (ivm met de 1 jaar garantie periode). Wel raad ik aan de iPhone weer in orginele stand te zetten aangezien apple daar nog wel eens moeilijk over doet.

Apple doet er trouwens niet moeilijk over om de telefoon terug te sturen naar een Nederlands adres.
  #711  
Oud 25-04-08, 00:16
Downburstx Downburstx is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Ams
Berichten: 61
Standaard

Oke, super bedankt voor de (snelle) info. Trouwens 1 jaar....
In de gehele EU gelden de 2 jarige garantie regels op de meeste consumenten electronica, waaronder de Iphone volgens mij ook gewoon valt.
  #712  
Oud 25-04-08, 00:22
digital8 digital8 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 9
Standaard

Vertel dat maar tegen Apple, ze geven toch echt maar 1 jaar garantie (http://manuals.info.apple.com/en/iPh...o_Guide-UK.pdf pagina 16).

Kan jij mij vertellen in welk regelement/besluit staat dat in de EU 2 jaar garantie zou moeten worden gegeven? Ben ik wel nieuwschierig naar.
  #713  
Oud 25-04-08, 00:34
Downburstx Downburstx is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Ams
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digital8 Bekijk bericht
Vertel dat maar tegen Apple, ze geven toch echt maar 1 jaar garantie (http://manuals.info.apple.com/en/iPh...o_Guide-UK.pdf pagina 16).

Kan jij mij vertellen in welk regelement/besluit staat dat in de EU 2 jaar garantie zou moeten worden gegeven? Ben ik wel nieuwschierig naar.
Ik zal de EU wetgeving nog wel even nakijken, maar zo ver ik nu simpel kan zeggen: De meeste fabrikanten geven maar 1 jaar garantie op hun producten. Stel jij koopt een TV bij Expert of Mediamarkt en je tv gaat na 1 jaar kapot, dan ga je terug naar de winkel. Daar zeggen ze meestal 'Ja daaag, je garantie is verlopen!'. De meeste consumenten lopen teleurgesteld naar buiten, MAAR...
De 1 jarige garantie is FABRIEKS garantie. Volgens de EU wetgeving moeten de winkels minimaal 2 jaar garantie geven. Als de fabrieksgarantie 1 jaar is, dan is dat het probleem van de winkel. Die moeten zorgen dat ze geen slechte/cheap artikelen kopen.

Ik koop normaal alles via internet, maar ik kreeg een Expert tegoedbon, dus daar maar een TV gekocht. Deze is 2x in het 1e jaar kapot gegaan, vervolgens 2x 2maanden voor garantie weggeweest. Daarna ging hij de 3e keer net buiten het 1e jaar WEER kapot. Eenmaal bij de Expert wilden ze hem voor me opsturen, maar ik moest het onbekende bedrag gaan bepalen. Dat vond ik onzin, want dit was de 3e keer dat de TV voeding stuk was gegaan en ben het gaan uitzoeken. Eenmaal uitgezocht bleek dat ik gewoon nog recht op garantie had.
Ik houd niet zo van stoerdoenerij en de macho uithangen, maar toen heb ik ze even piekfijn de EU regeltjes uitgelegd. Toen werden ze een beetje pissed. Een dag later werdt ik door de Expert opgebeld dat zij toch de garantie kosten opzich namen.

Het enige minpunt was wel dat de tv 3 maanden weg is geweest. Daarna had ik hem 2 maanden en nu is hij weer kapot.....buiten de 2 jaar...

Ik durf bijna te wedden dat er zoiets gelijks tussen Apple en consument hier in de EU moet zijn.
  #714  
Oud 25-04-08, 08:23
Stijn Stijn is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: België
Berichten: 30
Standaard

Ik ben gisteren in Londen geweest. Er waren nog genoeg iPhones op voorraad, maar ...

Je bent VERPLICHT om direct bij hen je abonnement van 2 jaar te activeren, anders krijg je de iPhone niet mee tegen de promoprijs van 169 pond!!
  #715  
Oud 25-04-08, 08:33
swoek swoek is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Ik ben gisteren in Londen geweest. Er waren nog genoeg iPhones op voorraad, maar ...

Je bent VERPLICHT om direct bij hen je abonnement van 2 jaar te activeren, anders krijg je de iPhone niet mee tegen de promoprijs van 169 pond!!
Ai, dat zuigt! Bij welke winkels ben je langs geweest?
  #716  
Oud 25-04-08, 08:35
emperorra emperorra is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk bericht
Ik ben gisteren in Londen geweest. Er waren nog genoeg iPhones op voorraad, maar ...

Je bent VERPLICHT om direct bij hen je abonnement van 2 jaar te activeren, anders krijg je de iPhone niet mee tegen de promoprijs van 169 pond!!
en heb je nou een iphone gekocht of niet?

welke winkels ben je geweest? dan hoef ik daar niet meer te kijken.
  #717  
Oud 25-04-08, 13:52
Downburstx Downburstx is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Ams
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk bericht
Ik ben gisteren in Londen geweest. Er waren nog genoeg iPhones op voorraad, maar ...

Je bent VERPLICHT om direct bij hen je abonnement van 2 jaar te activeren, anders krijg je de iPhone niet mee tegen de promoprijs van 169 pond!!
In hoeverre ben je hier zeker van? Misschien was het net een verkoper die je NIET tegen moet komen en hij bijvoorbeeld al doorhad dat je een Nederlander was.
  #718  
Oud 25-04-08, 14:49
davy199171 davy199171 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Roosendaal
Berichten: 1
Standaard

Het is wel raar dat hij een abonnement in de winkel moet afsluiten terwijl de meeste hier een iPhone zonder problemen hebben mee gekregen, misschien lag het aan de verkoper of hij is bij een O2 store geweest, daar doen ze soms wel moelijker.
  #719  
Oud 25-04-08, 15:27
emperorra emperorra is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 16
Standaard

Carphone Warehouse cleared out of 8GB iPhones | Register Hardware

check dit!

not cool!!
  #720  
Oud 25-04-08, 15:29
JANJANNEMANS JANJANNEMANS is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 5
Standaard

heb net te horen gekregen dat ze in engeland op zijn, maar nog het ergste is:
ze gaan geen nieuwe bestellen, dus je kan ze alleen nog maar bij de apple winkel halen binnekort
maar wat misschien nog interessanter is is dat ze eol zijn
eol = end of life
dus de 3g komt zeer binnekort?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:10.