//

iPhone UK

iPhone UK discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door brederode Ik heb een week geleden 2x2 iphones gekocht bi CW bij Victoria Station (328 Vauxhall bridge) tel 08701682 012 2 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #741  
Oud 26-04-08, 11:23
radicaal_ radicaal_ is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brederode Bekijk bericht
Ik heb een week geleden 2x2 iphones gekocht bi CW bij Victoria Station (328 Vauxhall bridge) tel 08701682 012

2 hele leuke Hindu st. jongens, behulpzaam, alles uitgelegd. met cc VISA betaald.
Dit is een klein winkeltje dat een beetje verstopt zit. Ze wilden toen voor mij nog extra iphones bestellen maar (stom) heb ik dat niet gedaan.Je kan van te voren bellen dus misschien de moeite waard. succes
wat is de prijs daar? gewoon 169 pond of?
thx
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #742  
Oud 26-04-08, 11:48
WillyWortel WillyWortel is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 4
Standaard

Stel nu dat er volgende week toch een nieuwe voorraad is toegekomen.
En je koopt daar 10 Iphones die je meeneemt naar België terug, kan je daar dan geen problemen oplopen met de douane?
  #743  
Oud 26-04-08, 11:56
Downburstx Downburstx is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Ams
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WillyWortel Bekijk bericht
Stel nu dat er volgende week toch een nieuwe voorraad is toegekomen.
En je koopt daar 10 Iphones die je meeneemt naar België terug, kan je daar dan geen problemen oplopen met de douane?
Ik neem aan van niet, want binnen de EU geld de 'vrij verkeer van goederen' regel.
  #744  
Oud 26-04-08, 12:22
Quarre Quarre is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Antwerpen (België)
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Downburstx Bekijk bericht
Ik neem aan van niet, want binnen de EU geld de 'vrij verkeer van goederen' regel.

Dit is niet waar... UK heeft het Schengen akkoord (geen identiteitscontrole en vrij verkeer van goederen etc) niet ondertekend.. Er is dus wel degelijk controle.. Vriend van me heeft aangeraden om niet met 10 telefoons de grens over te steken, omdat ze er nogal snel jonge studenten uithalen.. Trein zou een stuk "zekerder" zijn..

Volges mij kan het wel het proberen waard zijn, maar de vraag is natuurlijk: is het nog de moeite om te gaan als ze op zijn
  #745  
Oud 26-04-08, 13:01
sanderP sanderP is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 9
Standaard

ik ben van 1 to 4 mei in Londen en wil daar 2 iPhones 16G kopen. Ik heb echter nog wel wat vragen...
-Maakt het nog verschil qua prijs tussen de verschillende winkels of geld dat alleen als je het abbo van o2 ook daadwerkelijk activeert?
-En wat voor papieren moet je ondertekenen en heb je ook echt een adres nodig?
-Zijn er ook geen problemen bij de douane van het vliegveld als ik in mijn handbagage 2 iPhones incl. doos meeneem? of kan dat alleen als het in je koffer zit...
Groeten Sander
  #746  
Oud 26-04-08, 13:27
barb00sa barb00sa is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: knokke
Berichten: 13
Standaard

Beste Sander,
In Londen naar Apple Store gaan tot max. 5 Iphones met 1 cckaart kopen.
Gewwon in valies steken en nooit geen probleem aan de grens.
Ook in de Apple Store moet je niets tekenen, geen gezever geen abbo niets van dat alles.
prijs in apple store voor 16 gig 329 Pound, heb de rekening hier liggen heb er daar 10 gekocht met 2 cckaarten. Doen ze absolut niet moeilijk over.
Groeten,
Barb00sa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanderP Bekijk bericht
ik ben van 1 to 4 mei in Londen en wil daar 2 iPhones 16G kopen. Ik heb echter nog wel wat vragen...
-Maakt het nog verschil qua prijs tussen de verschillende winkels of geld dat alleen als je het abbo van o2 ook daadwerkelijk activeert?
-En wat voor papieren moet je ondertekenen en heb je ook echt een adres nodig?
-Zijn er ook geen problemen bij de douane van het vliegveld als ik in mijn handbagage 2 iPhones incl. doos meeneem? of kan dat alleen als het in je koffer zit...
Groeten Sander
  #747  
Oud 26-04-08, 14:37
sanderP sanderP is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 9
Standaard

bedankt maar wat bedoel je met valies
maar moet ik de dozen daar laten ? of kan ik gewoon een iphone in m'n binnenzak doen en de doos in m'n koffer en mijn broer hetzelfde laten doen...?

sander
  #748  
Oud 26-04-08, 14:54
barb00sa barb00sa is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: knokke
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanderP Bekijk bericht
bedankt maar wat bedoel je met valies
maar moet ik de dozen daar laten ? of kan ik gewoon een iphone in m'n binnenzak doen en de doos in m'n koffer en mijn broer hetzelfde laten doen...?

sander
LOL valies is je bagage. Een rugzak af een reistas.
Als ze door de scanner gaan zeggen ze daar niets over is vrij verkeer van handelsgoederen in Europa.
Enkel vanaf 100 stuks moet je een faktuur kunnen voorleggen omdat je dan handel drijft.
Groeten
Barb00sa
  #749  
Oud 26-04-08, 14:59
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barb00sa Bekijk bericht
Enkel vanaf 100 stuks moet je een faktuur kunnen voorleggen omdat je dan handel drijft.
Veel en veel eerder. Schat dat je bij 10 al ruim en breed in het handelaarscircuit wordt geplaatst.
  #750  
Oud 26-04-08, 15:15
barb00sa barb00sa is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: knokke
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Veel en veel eerder. Schat dat je bij 10 al ruim en breed in het handelaarscircuit wordt geplaatst.

Absoluut niet had 4 weken geleden een Pilot case mee met 20 stuks en een rugzak met 15 stuks in 1 keer door de scanner zonder probleem hoor.
en dat is nietde eerste keer dat ik dat doe. Wel bij je aankopen zien dat je genoeg cc kaarten van vrienden en kenissen meehebt.
Dat foefje dat je met 1 kaart maar 1 keer kunt aankopen klopt maar enkel op de dag zelf de volgende dag kan je herbeginnen.
Ook niet vergeten je limiet van je kaart in de bank naar boven te laten brengen.
Groeten
Barb00sa
  #751  
Oud 26-04-08, 15:19
sanderP sanderP is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 9
Standaard

oke erg bedankt als ik nog andere vragen weet ik waar ik terecht kan!
sander
  #752  
Oud 26-04-08, 15:22
sanderP sanderP is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 9
Standaard

dus even voor de duidelijkheid:
- iPhone kopen niks te tekenen en met CC betalen
- Geen problemen met vliegveld douane je kan het gewoon in de doos laten zitten en meenemen
- Unlocken met Ziphone 3.0

klopt dit?
en koop je de iPhone met versie 1.1.4?
nogmaals bedankt Sander
  #753  
Oud 26-04-08, 15:30
onurk800i onurk800i is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 25
Standaard

ja het is zekr 1.1.4 en gewoon unlocken met ziphone de makkelijkste
  #754  
Oud 26-04-08, 15:33
barb00sa barb00sa is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: knokke
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanderP Bekijk bericht
dus even voor de duidelijkheid:
- iPhone kopen niks te tekenen en met CC betalen
- Geen problemen met vliegveld douane je kan het gewoon in de doos laten zitten en meenemen
- Unlocken met Ziphone 3.0

klopt dit?
en koop je de iPhone met versie 1.1.4?
nogmaals bedankt Sander

Whaaaawwww Sander zeg, effe het forrum lezen he.
Ja dat klopt allemaal.
De Iphones in de Appel store zijn 1.1.4 ( 16 gig)
de 8 gig in de carphone warehouse zijn 1.1.3 deze via Itunes hesrtellen en updaten naar 1.1.4 ZONDER TE ACTIVEREREN VIA ITUNES
Maar als je ze hebt en je hebt hulp nodig laat je het maar weten.
Groeten
Barb00sa
misschien dan eens een PM message sturen naar mij zo belatsen we dit forrum niet teveel.
  #755  
Oud 26-04-08, 18:31
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barb00sa Bekijk bericht
Absoluut niet had 4 weken geleden een Pilot case mee met 20 stuks en een rugzak met 15 stuks in 1 keer door de scanner zonder probleem hoor.
Scanners zijn niet relevant want die controleren op heel ander soort zaken en vrijwel alleen bij vertrek wanneer het niemand iets interesseert.

Het gaat om de terugkomst en de NL douane.


Citaat:
en dat is nietde eerste keer dat ik dat doe. a
Dat zegt natuurlijk helemaal niets (en is een heel slechts excuus). Ik ken volop mensen die regelmatig een of andere overtreding begaan.
  #756  
Oud 26-04-08, 19:24
barb00sa barb00sa is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: knokke
Berichten: 13
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Scanners zijn niet relevant want die controleren op heel ander soort zaken en vrijwel alleen bij vertrek wanneer het niemand iets interesseert.

Het gaat om de terugkomst en de NL douane.

De Nederlandse douane geeft daar niets mee te maken wat betreft wat de trein te maken geeft. er wordt altijd in Londen gecontroleerd en verder kom ik niemand tegen. De scanners die gebruikt worden zien wel degelijk de Iphones in je valies zitten maar daar wordt niets over gezegd zoals ik al citeerde in andere berichten. Er is vrij verkeer van handelsgoederen in Europa, enkel vanaf grote hoeveelheden en dat zijn meer dan 100 stuks moet je een faktuur kunnen voorleggen waar geen BTW is op berekend deze moet dan voldaan worden in het land waar je woont en probeer daar niet tussenuit te komen want deze gegevens worden doorgegeven van land naar land.
Barb00sa


Dat zegt natuurlijk helemaal niets (en is een heel slechts excuus). Ik ken volop mensen die regelmatig een of andere overtreding begaan.
Wat dat slecht excuus wilt zeggen versta ik je zeker niet. Als ik samen met mijn vriendin vertrek naar Londen en ik en zij hebben beiden 2 cc kaarten op onze naam mogen wij LEGAAL op elke kaart 5 ipkones kopen, dat zijn 20 stuks enkel en alleen al in de Iphone store als ik er daarna nog in andere winkels koop doe ik niet illigaals. Waarom zou ik dan een overtreding begaan. Als ik ze dan nog eens verkoop BV. op Ebay doe ik nog niets illigaals. Als de mensen ze dan thuis zelf unlocken heb ik daar verder niets mee te maken. Ik probeer hier gewoon duidelijk te maken dat naar Londen gaan en iphones kopen NIET ILLIGAAL is. Dat de persoon die ze gaat halen een reis moet betalen de ganse dag in Londen moet rondlopen van de ene naar de andere winkel dan een extra vraagt als hij zijn gsm's verkoopt vind ik meer dan normaal, en doet hij nog steeds niets iligaals. Wil gewoon de mensen duidelijk maken dat het absoluut niet moeilijk is om aan Iphones te komen in Londen, wel wordt het moeilijker als je de goedkope 8 gig wilt in de Carphone warehousse of O2 winkels.
Maar er zijn er die natuurlijk dit bericht niet graag zullen lezen omdat hun handeltje eronder zal leiden als iedereen zichzelf zal bevooraden.
Barb00sa
  #757  
Oud 26-04-08, 19:51
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barb00sa Bekijk bericht
Wat dat slecht excuus wilt zeggen versta ik je zeker niet. Als ik s .......... Maar er zijn er die natuurlijk dit bericht niet graag zullen lezen omdat hun handeltje eronder zal leiden als iedereen zichzelf zal bevooraden.
Barb00sa
Maak je niet zo druk, man!

Het is gewoon heel simpel jij bent (althans zo doe je het voorkomen) gewoon een handelaar. Moet je natuurlijk zelf weten maar doe je dan niet anders voor. En handelaar betekent dat je moet aangeven, BTW in rekening brengen, afdragen en meer, kortom je naar de feitelijke situatie moet gedragen. En dat er hier tig andere ook zo rondlopen doet daar allemaal niets aan af. Marges van 100 euro (en vaak zelfs meer) is gewoon misbruik maken van de situatie. En als je niet "verstaat" dan is dat wellicht een kwestie van niet goed (willen) luisteren.

En (zoals ik al eerder schrijf) al die would-be handelaren zijn het soort mensen dat het verpest voor anderen die gewoon een toestel voor zichzelf en evt. een familielid willen hebben. Dus je laatste zin zal eerder op jou slaan maar zeker niet op mij.

Voor de laatste maal: die scanners bij vertrek hebben weinig tot geheel niets met de douane te maken maar met zaken zoals explosieven, drugs, en soortgelijk.
  #758  
Oud 26-04-08, 19:52
radicaal_ radicaal_ is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 27
Standaard

is de iphone nou nog te krijgen in london of niet? want niemand beantwoord die antwoord fatsoendlijk.. dan ga ik er maandag meteen heen om eentje te kopen..
  #759  
Oud 26-04-08, 20:19
asambasamba asambasamba is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Berkel-Enschot
Berichten: 25
Standaard

ja ik wil dat ook heel graag weten, ik heb het artikel gelezen...
mijn kennis gaat 21 mei naar UK maar ik vrees dat ze dan al uitverkocht zullen zij overal.
Hij heeft ook een UK adres, zou ik ze nog via de webwinkel van O2 of carphone kunnen bestellen?
  #760  
Oud 26-04-08, 20:54
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door asambasamba Bekijk bericht
Hij heeft ook een UK adres, zou ik ze nog via de webwinkel van O2 of carphone kunnen bestellen?
Wat let jullie dan om er gewoon 2 via Internet te bestellen?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:16.