//

mijn ervaring met iphone via Ebay/usps

mijn ervaring met iphone via Ebay/usps discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door MellyVille Ja ik vertrouw MyUs ook wel zover, maar ik moest toch nog wachten dus vandaar dat ik het nog even ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #781  
Oud 17-03-08, 17:59
vdvorst's schermafbeelding
vdvorst vdvorst is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MellyVille Bekijk bericht
Ja ik vertrouw MyUs ook wel zover, maar ik moest toch nog wachten dus vandaar dat ik het nog even vroeg...

Hoe zit het trouwens met garantie op de iPhones? Dat vraag ik me als laatste nog af, als ie stuk is, kan je hem dan naar Apple NL sturen?
Op garantie kun je alleen rekenen als je de telefoon in een nederlandse shop/webshop koopt, anders niet..
Apple NL zal ook niets doen, aangezien de iphone niet te koop is hier.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #782  
Oud 17-03-08, 18:15
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MellyVille Bekijk bericht
J
Hoe zit het trouwens met garantie op de iPhones? Dat vraag ik me als laatste nog af, als ie stuk is, kan je hem dan naar Apple NL sturen?
Heel formeel heb je garantie (Apple geeft wereldwijde garantie op portable apparatuur) maar als je unlockt hebt zul je hem eerst in de originele toestand moeten zien te brengen anders kun je fluiten naar garantie. Daarnaast zullen ze bepaald niet meewerken en hem naar de VS terugsturen (op jouw kosten) dus kun je rekenen op een maandenlange reparatie.
  #783  
Oud 17-03-08, 19:42
MellyVille MellyVille is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 73
Standaard

Oke, nouja, dat zien we dan wel weer.. Ik heb er iig een besteld en een order acknowledgement meteen binnen gekregen, dit betekent dat-ie erdoor is?
  #784  
Oud 17-03-08, 19:54
LinQ's schermafbeelding
LinQ LinQ is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 79
Standaard

je bent pas zeker als ze zeggen dat hij verzonden is.
order acknowledgement betekent niets
  #785  
Oud 17-03-08, 19:56
thatonealex thatonealex is offline
• iOS 1.1.4
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 60
Standaard

yay.. die van mij is de tweede keer geaccepteerd door apple. Maar nu heb ik voor een of andere reden drie verschillende tracking nummers gekregen.. Eentje voor elke iphone. Beetje raar, maarja.
  #786  
Oud 17-03-08, 19:56
MellyVille MellyVille is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 73
Standaard

Ow, ik dacht dat order ack.... de real deal was. Hoewel payment hem nu nog kan cancellen begreep ik ook!
  #787  
Oud 17-03-08, 21:51
lekzzz lekzzz is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thatonealex Bekijk bericht
yay.. die van mij is de tweede keer geaccepteerd door apple. Maar nu heb ik voor een of andere reden drie verschillende tracking nummers gekregen.. Eentje voor elke iphone. Beetje raar, maarja.
Nee hoor heb ik ook gehad. En ze volgen beiden gewoon dezelfde route
  #788  
Oud 17-03-08, 21:53
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Lijkt mij logisch hè?
__________________
Are you ready for this!
  #789  
Oud 18-03-08, 00:03
remixed remixed is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 44
Standaard

PFF wat een gedoe, ik vraag me nu af of het nog wel mogelijk is om de iphone te bestellen via de online applestore.

Ik heb het volgende gedaan, eerste keer met shipping adres zelfde als billing adres (nl cc) en het shipping adres was een kennis in de US. Kreeg een mail dat me order nadere aandacht nodig had omdat de cc gegevens niet klopte. Tja.. us billing gegevens terwijl het een nl cc is. Dus heb ik apple gebeld en vertelde ze dat het onmogelijk was voor nl cc een bestelling te plaatsen. Naja bestelling gecanceld en weer geprobeerd.

2e poging: Nieuw e-mail adres, zelfde cc, maar deze keer de cc maatschappij gebeld om secundaire billing adres op te geven namelijk het adres van de kennis. Alles zou goed zijn volgens de cc maatschappij. Dus ik de bestelling plaatsen met billing adress=shipping adress=cc adress, behalve dan dat mijn cc natuurlijk nog wel uit nl kwam (maar secundair mail adres toegevoegd die overeenkwam met billing adres). Weer kreeg ik een mail dat de gegevens van de cc niet goed zaten... dus apple gebeld en gevraagd hoe dat zat. Ze vertelde dat het telefoonnummer ook overeen moest komen, tja... en ze vroegen nog nadrukkelijk of ik geen eu cc gebruikt. Ik bleef volhouden dat het gewoon een us cc was, ja wat moet je anders. Ik heb toen ondertussen de cc maatschappij gebelt, en het nummer van mijn kennis in de us toelaten voegen bij het secundaire adress. Apple daarna weer verteld dat het nummer nu zou moeten kloppen en dat ze het weer moeten proberen.

Ik wacht dus momenteel tot apple opnieuw mijn cc gecontroleerd heeft alles zou moeten kloppen toch? Ik bedoel de shipping adres=billing adres=secundaire cc adres. Die overheen komt tot op het telefoon nummer. Lijkt mij perfect... Behalve dan dat de cc nog steeds uit nl is, kan apple dit zien?

Moet ik het gewoon blijven proberen of heeft apple er nu echt een stokje voor gestoken, want ik hoor van niemand dat apple zo'n cc fout heeft gegeven. Alleen dat de order gecanceld was, maar dat gebeurd dus niet bij mij.

Ik wens iedereen succes die ook probeerd de iphone te bestellen.
Ik hoop dat iemand mij verder nog wat informatie kan geven, hoe ik toch deze iphone kan bestellen via de applestore online in de us. Of is het gewoon nog steeds een kwestie van geluk? Dus gewoon nieuw e-mail adres en dan weer alles invullen en je order plaatsen... ? Maar blokkeerd apple dan niet gewoon je adres of cc, omdat je het al zovaak hebt geprobeerd maar het niet klopt?

Alvast bedankt!
  #790  
Oud 18-03-08, 00:07
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

apart, hier ging het in een keer goed,
Heb Rabo Mastercard en de gegevens van mijn tante ingevuld bij zowel shipping als billing address.
Geen probleem. Ik moet er wel bij zeggen dat de telefoons nog vanuit China (ofzo) verstuurd moeten worden, als het goed is gebeurd dat morgen, misschien dat ze dan pas de CC gegevens controleren? Dit omdat er op de 16gb 5-7 werkdagen levertijd zit

edit:
Als je maar 1 iphone wilt, kun je ook proberen deze via AT-T te bestellen:
http://www.wireless.att.com/cell-phone-service/cell-phone-details/?device=Apple+iPhone+-+16+GB&q_sku=sku1190050

edit2: link wil niet echt meewerken, maar als je op ADD PHONE klikt, kun je de iphone uitzoeken bij PDA SMARTPHONES

Laatst gewijzigd door cypher21; 18-03-08 om 00:11.
  #791  
Oud 18-03-08, 00:08
jemave's schermafbeelding
jemave jemave is offline
• iOS 1.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: De Bilt
Berichten: 86
Standaard

ik heb zelf geen enkel probleem gehad met credit card heb geen 2e adres erop aangemaakt of iets dergelijks gewoon niks gedaan met credit card en billing adres zelfde als shipping adress. maar als ze bij jou zo duidelijk erop letten terwijl jij het veel beter hebt verborgen zou ik tog denken dat het voor een groot deel geluk is. het is zo random of die er door komt of niet. de een doet er 5x over om 1 te bestellen de ander besteld er 5 achter elkaar zonder iets mis gaat.
  #792  
Oud 18-03-08, 00:11
remixed remixed is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 44
Standaard

Ja zo'n vermoede had ik ook al. Je ziet ook bij de bestelling online dat ze de cc gegevens controleren, dus het nummer met de vervaldatum etc... Als die klopt dan kun je eigenlijk al gewoon het product krijgen. En dan willekeurig kijkt apple nog even of die cc gegevens met de adres gegevens kloppen, vaak dus niet dus dan krijg je een mooie mail. En soms heb je geluk en dan checken ze het niet en dan krijg je je iphone. Raar systeem, waarom doen ze zo moeilijk? Ik bedoel in NL kun je die dingen niet eens kopen.... Dus moet je ze wel via een ander land kopen.
  #793  
Oud 18-03-08, 00:16
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

@Remixed:
Ze doen moeilijk omdat het Apple geld kost Op ieder afgesloten abonnement verdienen ze namelijk ook een bepaald %
  #794  
Oud 18-03-08, 00:21
thatonealex thatonealex is offline
• iOS 1.1.4
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 60
Standaard

Snappen mensen nog steeds niet dat ze ze moeilijk doen omdat Apple winst wil maken. Apple krijgt ongeveer $438 per iphone die geregistreerd word. Ongeveer een derde van de iphones word niet geregistreerd bij AT&T dus verliezen zij als ze, met hun target van 10 miljoen iphone aan het eind van 2008, meer dan 1,4 miljard dollar.

Dat wil Apple dus vermeiden. Ze snappen ook wel dat als ze iphones buiten Amerika in een land waar er geen contract is met een provider ze geen geld zullen krijgen.

Laatst gewijzigd door thatonealex; 18-03-08 om 00:23.
  #795  
Oud 18-03-08, 00:28
remixed remixed is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 44
Standaard

Ja fijn, dat begrijp ik. Maar ik zal toch wel de iphone krijgen, al betaal ik er wat meer voor via marktplaats. Ik ga dan toch niet opeens ene AT&T account nemen als ik in NL woon????? Dus de mensen die hem op die manier willen kopen, kopen hem toch wel. Die mensen zullen in iedergeval niet registreren, dat is wel zeker. Ik vind het ook erg raar van apple dat ze er zolang over doen om in elk eu land ff de iphone te hebben, is dat deel van hun strategie? Het hoeft toch geen 2 jaar te duren voordat ze een deal hebben? Ze wisten minstends 1 jaar van te voren dat ze de iphone gingen uitbrengen, dus dan kun je al overleggen met andere landen. 2 jaar later is er dus nog steeds niks in nederland en veel andere landen.

Maarja back on topic dan maar he
  #796  
Oud 18-03-08, 00:39
MellyVille MellyVille is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 73
Standaard

Apple verliest dan geen 1,4mljrd, maar maakt het minder winst, heel verschil in mijn ogen, helaas niet bij hun...

Als ze mij die telefoon niet op deze manier verkopen, missen ze 399 dollar, want dan koop ik hem helemaal niet... dus wat is nu erger? Als ze hem gewoon op deze manier aan ons verkopen, ontvangen ze toch weer geld! (Het had alleen meer KUNNEN zijn)
  #797  
Oud 18-03-08, 00:43
remixed remixed is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 44
Standaard

Dat bedoel ik dus ook te zeggen, ik wil hem kopen, maar alleen op die manier. Anders is het jammer voor hun en missen ze dus dat geld. Tja... Waarschijnlijk is apple wel zo slim dat ze berekend hebben dat als ze ons missen nog altijd meer winst hebben dan dat ze alles open gooien voor ons
  #798  
Oud 18-03-08, 01:24
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remixed Bekijk bericht
Behalve dan dat de cc nog steeds uit nl is, kan apple dit zien?
Ja, op basis van de eerste paar cijfers van de CC.
  #799  
Oud 18-03-08, 08:55
MellyVille MellyVille is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 73
Standaard

Ik ben er door gekomen, mijne is inmiddels onderweg! Thx iedereen alvast voor de hulp hier, en nu maar wachten en wachten tot ie binnen is!
  #800  
Oud 18-03-08, 09:56
Fukijama's schermafbeelding
Fukijama Fukijama is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 95
Standaard

1 van deze dagen zou mijn Iphone geshipt moeten worden.
als hij niet word gecancelled..

wacht nu al een week..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn ervaring met Dynafix dannyhtek Koopinformatie Nederland 25 21-09-12 15:21
Mijn ervaring met tot nu toe met 'van Leliveld Services' - iPhone reparatie snverhallen Koopinformatie Nederland 0 01-10-10 23:20
LCD Screen lens en Ebay ervaring ? mikeytjee iPhone algemeen 4 06-01-09 17:22
Mijn ervaring met de iPhone Swiftly iPhone algemeen 7 24-09-08 10:48
Mijn ervaring met het unlocken van de Iphone 3G Rudy iPhone algemeen 1 03-09-08 01:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:34.