//

Spirit jailbreak voor iPad, iPhone & iPod - Verzameltopic & ervaringen

Spirit jailbreak voor iPad, iPhone & iPod - Verzameltopic & ervaringen discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Is het mogelijk om de jailbreak uit te voeren op een andere computer dan je de iphone gaat gebruiken? BV: Ik ga de iphone op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #661  
Oud 11-05-10, 15:12
ND90 ND90 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Herkenbosch
Berichten: 13
Standaard

Is het mogelijk om de jailbreak uit te voeren op een andere computer dan je de iphone gaat gebruiken?

BV: Ik ga de iphone op de laptop van een kennis laten jailbreaken met spirit, maar ga hem thuis op de computer gebruiken om muziek e.d. er op te zetten.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #662  
Oud 11-05-10, 16:19
maartennij maartennij is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 16
Standaard

Om Spirit te gebruiken bij een reeds gejailbreakte iphone moet je eerst je firmware herstellen staat er. Ik heb een softwarematig geunlockte iPhone met blackra1n jailbreak. Dus nu moet ik eerst de firmware herstellen naar een originele (iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw)?

Gegevens huidige versies:
3.1.2
7D11
05.11.07

Dan zou ik dus iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw erop moeten zetten via herstellen in itunes. Maar wat gebeurt er dan met mijn baseband versie?

Kan ik daarna (na herstel en Spirit jailbreak) gewoon weer unlocken met Blackra1n?

Laatst gewijzigd door iScorpio; 11-05-10 om 16:57.
  #663  
Oud 11-05-10, 16:44
ND90 ND90 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Herkenbosch
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable Bekijk bericht
Kan. Vergeet als hij iTunes heeft geinstalleerd iTunes uit te zetten en via Taakbeheer iTuneshelper.exe uit te zetten
Dus iTunes en iTuneshelper moeten allebij uitstaan als ik ga jailbreake?
  #664  
Oud 11-05-10, 16:44
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maartennij Bekijk bericht
Om Spirit te gebruiken bij een reeds gejailbreakte iphone moet je eerst je firmware herstellen staat er. Ik heb een softwarematig geunlockte iPhone met blackra1n jailbreak. Dus nu moet ik eerst de firmware herstellen naar een originele (iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw)?

Gegevens huidige versies:
3.1.2
7D11
05.11.07

Dan zou ik dus iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw erop moeten zetten via herstellen in itunes. Maar wat gebeurt er dan met mijn baseband versie?

Kan ik daarna (na herstel en Spirit jailbreak) gewoon weer unlocken met Blackra1n?
Je hebt hem al gejailbreakt dus je SHSH is opgeslagen als het goed is. Herstel hem dan met 3.1.2 (VOLGENS DE HANDLEIDING:Downgrade firmware 3.1.3 naar 3.1.2 of eerdere versies - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 3G en iPhone 3GS)
Daarna Spirit eroverheen gooien en via Cydia Blacksn0w halen. Klaar is kees: Untethered jailbreak met unlock en basebandbehouding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ND90 Bekijk bericht
Is het mogelijk om de jailbreak uit te voeren op een andere computer dan je de iphone gaat gebruiken?

BV: Ik ga de iphone op de laptop van een kennis laten jailbreaken met spirit, maar ga hem thuis op de computer gebruiken om muziek e.d. er op te zetten.
Kan. Vergeet als hij iTunes heeft geinstalleerd iTunes uit te zetten en via Taakbeheer iTuneshelper.exe uit te zetten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door error404 Bekijk bericht
Als je nu een locked toestel hebt moet je even wachten totdat er een update uitkomt van blackra1n (of een andere) Het opstarten via de PC is nu nog even de enige oplossing. NIET met spirit iets gaan proberen van dan werkt blackra1n helemaal niet meer en start je telefoon op met het itunes scherm en kan je niets meer. (behalve upgraden naar 3.13 en bellen met de provider waarvan de simlock is)

Ik heb nu bij mijn provider (Tmobile) een unlock code aangevraagd (120 euro) Dan kan je daarna wel upgraden naar 3.13 en spirit uitvoeren.
FOUT FOUT FOUT FOUT! Je kan hem wel Untethered jailbreaken! Niet naar hem luisteren, ik weet er veel van

Je hebt hem al gejailbreakt dus je SHSH is opgeslagen als het goed is. Herstel hem dan met 3.1.2 (VOLGENS DE HANDLEIDING:Downgrade firmware 3.1.3 naar 3.1.2 of eerdere versies - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 3G en iPhone 3GS)
Daarna Spirit eroverheen gooien en via Cydia Blacksn0w halen. Klaar is kees: Untethered jailbreak met unlock en basebandbehouding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t_findhammer Bekijk bericht
Ik heb een korte vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen..

Ik heb een Gejailbreakte iPhone 3GS met firmware 3.1.2. Nu was mijn accu leeggelopen en dus moet ik mijn iphone opnieuw jailbreaken met blackrain. Als blackrain nu wil draaien krijg ik de volgende foutmelding :
[SIZE=3][FONT=Calibri]“Deze toepassing kan niet worden gestart omdat ASL.dll niet kan worden gevonden”[/FONT][/SIZE]

Nu wet ik wel dat ik mijn firmware zou kunnen updaten naar 3.1.3 en mijn iphone kan jailbreaken met spirit, maar dan ben ik al mijn data kwijt. dit is niet de bedoeling aangezien hier hele belangrijke gegevens in staan die ik nog niet gesynct. heb met mijn computer.

Wie o wie kan mij helpen ??
Dat is niet handig. Blackra1n opnieuw gedownload en geinstalleerd? Op een anderen computer gedaan? Al geprobeerd met een Mac?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable Bekijk bericht
Je hebt hem al gejailbreakt dus je SHSH is opgeslagen als het goed is. Herstel hem dan met 3.1.2 (VOLGENS DE HANDLEIDING:Downgrade firmware 3.1.3 naar 3.1.2 of eerdere versies - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 3G en iPhone 3GS)
Daarna Spirit eroverheen gooien en via Cydia Blacksn0w halen. Klaar is kees: Untethered jailbreak met unlock en basebandbehouding
Nu kwam ik in een ander forum tegen dat unlocken nog niet zou kunnen met spirit. Kan bevestigd worden dat bovenstaande gewoon werkt als ik volgens deze instructies aan de slag ga?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maartennij Bekijk bericht
Nu kwam ik in een ander forum tegen dat unlocken nog niet zou kunnen met spirit. Kan bevestigd worden dat bovenstaande gewoon werkt als ik volgens deze instructies aan de slag ga?
Als het goed is werkt het, ik heb ook gedowngrade. Maar misschien kan je beter eventjes wachten totdat iemand het zeker weten heeft gedaan. Je kan ook nog de Custom firmware downloaden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ND90 Bekijk bericht
Dus iTunes en iTuneshelper moeten allebij uitstaan als ik ga jailbreake?
Ja, is wel zo handig

Laatst gewijzigd door iScorpio; 11-05-10 om 16:57. Reden: De volgende keer de edit knop gebruken!
  #665  
Oud 11-05-10, 16:45
maartennij maartennij is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable Bekijk bericht
Dat is niet handig. Blackra1n opnieuw gedownload en geinstalleerd? Op een anderen computer gedaan? Al geprobeerd met een Mac?

Whoops, quatropost!
Je kunt blackra1n plaatsen in de directory waar de ASL.DLL staat (C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support\), dan doet ie het wel. Heb ik ook gehad. Volgens mij is er ook blackbreeze om dat te fixen, maar dat heb ik niet geprobeerd omdat mijn oplossing zo werkt.
  #666  
Oud 11-05-10, 16:46
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maartennij Bekijk bericht
Je kunt blackra1n plaatsen in de directory waar de ASL.DLL staat (C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support\), dan doet ie het wel. Heb ik ook gehad. Volgens mij is er ook blackbreeze om dat te fixen, maar dat heb ik niet geprobeerd omdat mijn oplossing zo werkt.
Ja dat kan ook, niet aan gedacht
  #667  
Oud 11-05-10, 16:48
ND90 ND90 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Herkenbosch
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable Bekijk bericht
Ja, is wel zo handig
Haha allright, dat wist ik niet
Bedankt!
  #668  
Oud 11-05-10, 16:49
maartennij maartennij is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable Bekijk bericht
Dat is niet handig. Blackra1n opnieuw gedownload en geinstalleerd? Op een anderen computer gedaan? Al geprobeerd met een Mac?

Whoops, quatropost!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable Bekijk bericht
Als het goed is werkt het, ik heb ook gedowngrade. Maar misschien kan je beter eventjes wachten totdat iemand het zeker weten heeft gedaan. Je kan ook nog de Custom firmware downloaden
Ondanks dat ik al op 3.1.2. zit noem je het een downgrade?

Met een custom firmware werkt spirit dus ook? Die heb ik met snowbreeze gemaakt, maar dan bevat ie toch al een jailbreak en dan werkt spirit toch weer niet?

Zo helpen we elkaar toch?! (doel op andere reactie)
  #669  
Oud 11-05-10, 16:57
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maartennij Bekijk bericht
Ondanks dat ik al op 3.1.2. zit noem je het een downgrade?

Met een custom firmware werkt spirit dus ook? Die heb ik met snowbreeze gemaakt, maar dan bevat ie toch al een jailbreak en dan werkt spirit toch weer niet?

Zo helpen we elkaar toch?! (doel op andere reactie)
Ach downgrade, ik heb een downgrade gedaan en je kan dus ook gewoon op die manier op 3.1.2 blijven. Met een custom firmware weet ik het niet, ik weet niet of het Blackra1n is of Spirit. Sn0wbreeze heb ik nooit gebruikt, daar weet ik helemaal niets van!
  #670  
Oud 11-05-10, 16:59
iPhoneman iPhoneman is offline
• iOS 8.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: in een huis
Berichten: 33
Standaard

Weet iemand of dat het mogelijkt is om een Custom Firmware op de Iphone te zetten en te Jailen met spirit?
  #671  
Oud 11-05-10, 17:01
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneman Bekijk bericht
Weet iemand of dat het mogelijkt is om een Custom Firmware op de Iphone te zetten en te Jailen met spirit?
Normaal hebben de custom firmwares al een jailbreak aan boord
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #672  
Oud 11-05-10, 17:02
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Normaal hebben de custom firmwares al een jailbreak aan boord
Is dat dan de Spirit of de Blackra1n jailbreak?
  #673  
Oud 11-05-10, 17:03
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable Bekijk bericht
Is dat dan de Spirit of de Blackra1n jailbreak?
Dat zal meestal nog Blackra1n zijn.
  #674  
Oud 11-05-10, 17:04
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Dat zal meestal nog Blackra1n zijn.
Das niet handig Enig idee wanneer het wordt geupdate?
  #675  
Oud 11-05-10, 17:05
maartennij maartennij is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 16
Standaard

Mijn iphone heb ik nog maar 6 weken. De vorige eigenaar heeft de jalbreak en unlock gedaan. Nu gaf Cydia aan dat ik een shsh blob heb voor 3.1.3. Die is dus niet bruikbaar voor jouw instructies van hierboven? Ik heb ook via Umbrella zelf een shsh gegenereerd, maar die is dan waarschijnlijk gelijk aan die op de Saurik server?

Laatst gewijzigd door iScorpio; 11-05-10 om 17:07. Reden: Niet nodig lange stukken tekst aan te halen ;)
  #676  
Oud 11-05-10, 17:07
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maartennij Bekijk bericht
Mijn iphone heb ik nog maar 6 weken. De vorige eigenaar heeft de jalbreak en unlock gedaan. Nu gaf Cydia aan dat ik een shsh blob heb voor 3.1.3. Die is dus niet bruikbaar voor jouw instructies van hierboven? Ik heb ook via Umbrella zelf een shsh gegenereerd, maar die is dan waarschijnlijk gelijk aan die op de Saurik server?
Oef, dan moet je even wachten totdat de Custom Firmwares zijn geupdate met Spirit
  #677  
Oud 11-05-10, 17:40
iPhoneman iPhoneman is offline
• iOS 8.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: in een huis
Berichten: 33
Standaard

Oke, maar wil zelf een custom Firmware 3.1.3 maken en er op zetten,
met een eigen boot logo etc.
Het maken is het probleem niet!!
Het er op zetten wel.
Wie kan me helpen?
  #678  
Oud 11-05-10, 18:06
Jelle Ages's schermafbeelding
Jelle Ages Jelle Ages is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 115
Standaard

Ik heb gisteravond de Spirit-jailbreak uitgevoerd op mijn iPhone 3G. Werkte perfect. Heb een aantal dingen zitten downloaden in Cydia, maar bij het downloaden van een bepaalde app crashte Cydia. Cydia wilde niet opstarten, ook niet na reboot. Vanmiddag heb ik mijn iPhone compleet hersteld naar 3.1.3 en toen opnieuw de Spirit-jailbreak gedaan. Alles verliep goed en had weer een werkende Cydia. Maar zojuist is Cydia weer gecrasht bij het downloaden van een app en start wéér niet op.
Iemand een oplossing hiervoor? Ik hoor het graag.
  #679  
Oud 11-05-10, 20:23
ND90 ND90 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Herkenbosch
Berichten: 13
Standaard

Gelukt! Spirit werkt perfect en is erg makkelijk!

Laatst gewijzigd door iScorpio; 11-05-10 om 20:26. Reden: illegale repo's bespreken we hier niet ;-)
  #680  
Oud 11-05-10, 22:17
iPhoneman iPhoneman is offline
• iOS 8.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: in een huis
Berichten: 33
Exclamation Volume Boost

Heeft er iemand enig idee of ze nog met een Volume boost 3.1.3 gaan komen?
Hoop het wel Het volume is nou nie bepaald hard!

Ik Heb in Cydia gezocht, maar niets werkend gevonden
Er was er zelfs één ( Volume Boost will remove the factory restrictions of your volume,
Dan komt er staan: Notitie: De gevraagde modificaties kunnen niet, vanwege verplichte afhankelijkheden of conflicten en omdat deze niet automatisch hersteld kunnen worden, worden toegepast.)

Beetje Jammer

Laatst gewijzigd door iPhoneman; 11-05-10 om 22:31. Reden: Spelfoutje
Reageren

Labels
jailbreak, spirit



Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Jailbreak voor alle iDevices met iOS 3.1.2 tot 4.0.1 & 3.2.1 [iPad] - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 370 15-02-11 19:39
Alle iDevices: Sn0wbreeze voor FW 3.1.2 & 3.1.3 - Verzameltopic De Generaal Jailbreak 223 27-07-10 13:31
iPhone: 3.1.3 jailbreak spirit & cydia geven errors aan miss_cutie Jailbreak 9 08-06-10 21:51
[1.0] Redsn0w 0.7.2 & 0.8 voor FW 3.0 - Verzameltopic goofke Unlock 596 17-12-09 17:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:06.