//

iPhone 3G/3GS: Blacksn0w voor firmware 3.1.2 - Verzameltopic

iPhone 3G/3GS: Blacksn0w voor firmware 3.1.2 - Verzameltopic discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kan de iPhone ruilen: voor een wat oudere met deze specs: Versie 3.1 (7C144) T-Mobile 5.0 8839SCMXXX Model MC141DN modemfirmware 05.11.07 Het lijkt er ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #201  
Oud 18-12-09, 13:46
hansch hansch is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 6
Standaard Andere iPhone?

Ik kan de iPhone ruilen: voor een wat oudere met deze specs:

Versie 3.1 (7C144)
T-Mobile 5.0
8839SCMXXX
Model MC141DN
modemfirmware 05.11.07

Het lijkt er dus op dat daar de oudere bootrom nog in zit die een untethered unlock jailbreak mogelijk maakt. Is de jailbreak/unlockprocedure dan hetzelfde?
En: kan ik beter naar 3.1.2 of nog even niet?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #202  
Oud 18-12-09, 14:47
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansch Bekijk bericht
Ik kan de iPhone ruilen: voor een wat oudere met deze specs:

Versie 3.1 (7C144)
T-Mobile 5.0
8839SCMXXX
Model MC141DN
modemfirmware 05.11.07

Het lijkt er dus op dat daar de oudere bootrom nog in zit die een untethered unlock jailbreak mogelijk maakt. Is de jailbreak/unlockprocedure dan hetzelfde?
En: kan ik beter naar 3.1.2 of nog even niet?
Week 39 bevat in 9/10 gevallen de oude bootroom, maar ik ben ze ook al tegenkomen met de nieuwe bootroom, dus 100% zeker zou ik niet zijn. Toch kan je daar denk ik wel van uit gaan. De jailbreak/unlock procedure is altijd hetzelfde, of dit nu voor fw 3.1 of 3.1.2. is. Als je al op 3.1 zit kan je inderdaad wel updaten naar 3.1.2. Niet omdat er een groot verschil tussen zit, maar als je toch kan updaten, dan kan je dat net zo goed doen.
__________________
Voor vragen, zie allereerst onze handige zoekfunctie!
Wiki:
Begrippen Wiki: Handleidingen
  #203  
Oud 18-12-09, 15:21
hansch hansch is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 6
Standaard Gelukt

Het is gelukt, ik kan ook na een herstart bellen met het Vodafone kaartje (week 39 iPhone).

Gek genoeg heeft de T-mobile sim altijd al Geen Service gegeven, zou daar nog iets moeten worden ingesteld? Heel vreemd. De T-mobile sim zal in een HTC gebruikt gaan worden.

Ook vreemd is het volgende:
- Met de Vodafone sim kan ik bellen, maar geen Wi-Fi of data via 3G gebruiken
- Met de T-mobile sim kan ik wel Wi-Fi gebruiken maar zoals gezegd niet bellen.

Geen Wi-Fi betekent dat er geen netwerken worden gevonden.

Vreemd, toch? Ik denk wel dat voor Vodafone 3G de APN ingesteld moet worden (via http://www.unlockit.co.nz/unlockit/) maarWi-Fi zou toch gewoon moeten werken?

Laatst gewijzigd door hansch; 18-12-09 om 15:26.
  #204  
Oud 18-12-09, 15:23
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansch Bekijk bericht
Het is gelukt, ik kan ook na een herstart bellen met het Vodafone kaartje (week 39 iPhone).

Gek genoeg heeft de T-mobile sim altijd al Geen Service gegeven, zou daar nog iets moeten worden ingesteld? Heel vreemd. De T-mobile sim zal in een HTC gebruikt gaan worden.

Ook vreemd is het volgende:
- Met de Vodafone sim kan ik bellen, maar geen Wi-Fi of data via 3G gebruiken
- Met de T-mobile sim kan ik wel Wi-Fi gebruiken maar zoals gezegd niet bellen.

Geen Wi-Fi betekent dat er geen netwerken worden gevonden.

Vreemd, toch? Ik denk wel dat voor Vodafone 3G de APN ingesteld moet worden (dat moet ik nog uitzoeken, hoe, en waar) maar Wi-Fi zou toch gewoon moeten werken?
Bedoel je dat Wi-Fi geen netwerken kan vinden, of dat je het Wi-Fi menu niet inkomt (grijs gekleurd?) en zodoende geen netwerken kan zoeken? Wi-Fi problemen door Blacksn0w kunnen worden opgelost, door Push Fix & Youtube uit Cydia te downloaden. De Vodafone instellingen vind je hier.
  #205  
Oud 18-12-09, 17:25
hansch hansch is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 6
Standaard

Wi-Fi werkt nu ook (weer) na de instellingen voor de APN erin gezet te hebben met unlockit.
Overigens waren de APN instellingen vóór het gebruik van die webtool niet beschikbaar, nu wel.

Laatst gewijzigd door hansch; 18-12-09 om 18:33.
  #206  
Oud 18-12-09, 19:09
martijn332 martijn332 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: gelderland
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fsfikke Bekijk bericht
Maar zijn er mogelijk nadelen in de toekomst voor het unlocken van nieuwe FW's als je de nieuwe baseband erop hebt staan? Wat zijn eigenlijk de voordelen van de nieuwe baseband?

misschien wel ik weet het niet:S
voordelen? haha voor zover ik weet maakt het niks uit dus kun je in principe net zo goed de oude houden maar de nieuwe is makkelijker aangezien je dan geen custom fw hoeft te downloaden
ik heb zelf wel de nieuwe maar heb er spijt van dat ik dat gedaan heb want hij deed het heel lang niet maar nu doet die het alleen heb ik geen internet...
maar wat je uiteindelijk doet moet je natuurlijk zelf weten
  #207  
Oud 19-12-09, 00:06
hansch hansch is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal Bekijk bericht
Bedoel je dat Wi-Fi geen netwerken kan vinden, of dat je het Wi-Fi menu niet inkomt (grijs gekleurd?) en zodoende geen netwerken kan zoeken? Wi-Fi problemen door Blacksn0w kunnen worden opgelost, door Push Fix & Youtube uit Cydia te downloaden. De Vodafone instellingen vind je hier.
Nu werkt het toch weer niet. Vindt geen netwerken. Misschien dat een reboot helpt, of de Push Fix. Dit dus:
http://www.ihackintosh.com/2009/11/f...a1n-jailbreak/

Broken Wi-Fi Fix : There is an easy fix for all of this. All you have to do is to go to Settings>General>Reset> and hit Reset Network Settings. After resetting the network settings. Then reboot your phone and you should be fine

Inmiddels toch die week 39 iPhone weer omgeruild (heeft o.a. een iets minder "fel" scherm, minder wit en de persoon van wie die was wil zelf ook een untethered jailbreak). Dus terug naar de week 44 iPhone, tethered jailbreak. Voor bellen in noodgevallen heb ik altijd nog een Nokia N82...)

Laatst gewijzigd door hansch; 21-12-09 om 11:16.
  #208  
Oud 19-12-09, 00:13
Arnold-phone Arnold-phone is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 1
Standaard

Dag allemaal, ik heb voor mijn 3gs met blackrain een unlock en jailbreak uitgevoerd. Daarna bij pushfix.info nieuwe certificaten besteld en geïnstalleerd. Wi-Fi, Youtube, push alles werkt. Beter nog, alles blijft ook werken bij het opnieuw opstarten van de iphone.
  #209  
Oud 19-12-09, 12:40
Dave2 Dave2 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 1
Standaard

Sorry voor de domme vraag, maar door de vele versies van iPhone en unlock software is het me allemaal niet meer duidelijk. Ik heb een iPhone 3.1.2 en wil die gebruiken met telfort-simkaart. Is 3.1.2 nou te unlocken of alleen te jailbreaken?
Thnx!
  #210  
Oud 19-12-09, 13:15
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave2 Bekijk bericht
Sorry voor de domme vraag, maar door de vele versies van iPhone en unlock software is het me allemaal niet meer duidelijk. Ik heb een iPhone 3.1.2 en wil die gebruiken met telfort-simkaart. Is 3.1.2 nou te unlocken of alleen te jailbreaken?
Thnx!
Beide, in onze Wiki vindt je hier de handleidingen voor .
  #211  
Oud 21-12-09, 01:14
boukich boukich is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 2
Standaard

Hoiiii Allemaal,
Ik zit met het volgende probleem;
Ik heb mijn iphone 2g uit US geupdate naar 3.2.1 omdat ik netwerk problemen had en heb vervolgens mijn iphone ook gejailbreakt met blackrain.
Daarna kon ik mijn iphone niet meer unlocken en zoals hierboven al staat moet ik het doen met bootneuter... Mijn vraag aan jullie is dus hoe kom k aan een unlock programma zonder dat ik cydia of utrasnow nodig heb, want die kan ik namelijk niet gebruiken.

Help me aub!!! Want ik zit nu al bijna een week zonder een iPhone,,,
BvD
  #212  
Oud 23-12-09, 21:04
arashrsf's schermafbeelding
arashrsf arashrsf is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 71
Standaard 3g 8gb simkaart niet ondersteund 3.1.2

hoi, ik heb voor een maatje van me die een 3G 8gb heeft 3.1.2 erop gezet door middel van BlackRain. Is allemaal gelukt en geslaagd, alleen itunes zegt dat de simkaart niet ondersteund wordt. Ik heb em oom unlocked via blackrain --> snow

weet iemand waarom itunes zegt dat de simkaart niet wordt ondersteund?

Terwijl bij mijn eigen 3GS het gewoon gelukt is

greetz
  #213  
Oud 23-12-09, 23:20
jarco jarco is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik zit met het volgende probleem.

De Iphone 3G (US 8Gb) is voorzien met 3.1.2 jailbreak. Ik kan gewoon alles doen met de Iphone. Is dus simlock vrij voor gebruik op het Vodafoon netwerk. Kan bellen, SMS-en, Wi-Fi, 3G enz.

Maar als ik de Iphone via de computer op Itunes koppelt geeft hij aan dat de SIM gelockt is en niet van de goed aanbieder is. Hoe kan ik dit verhelpen?
  #214  
Oud 23-12-09, 23:25
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

@boukich , als het geen custom FW is dan werkt blacksnow .

@jarco , denk dat dit komt omdat hij volgens iTunes nog steeds gelockt ( moet zijn ) op AT&T , kan je wel gewoon iTunes gebruiken ¿
__________________
IF YOU CAN'T HACK IT , IT AIN'T FUN......

Laatst gewijzigd door ThaBudz; 23-12-09 om 23:26. Reden: zag pas later dat het een us iphone was .
  #215  
Oud 24-12-09, 16:04
jarco jarco is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz Bekijk bericht
@jarco , denk dat dit komt omdat hij volgens iTunes nog steeds gelockt ( moet zijn ) op AT&T , kan je wel gewoon iTunes gebruiken ¿
iTunes kan ik in principe wel gewoon gebruiken. Kan er downloaden met mijn account. Alleen ik kan dus niet de iPhone synchroniseren.

Hoe zou dit probleem opgelost kunnen worden? Als je enig idee heb. Maak mijn kerstdagen goed zou ik zeggen

Kan overigens wel gewoon via de iPhone van de appstore downloaden. Dat is ook geen probleem. Daar wordt ook gewoon de Nederlandse iTunes "winkel" gevonden.
  #216  
Oud 24-12-09, 16:07
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jarco Bekijk bericht
iTunes kan ik in principe wel gewoon gebruiken. Kan er downloaden met mijn account. Alleen ik kan dus niet de iPhone synchroniseren.

Hoe zou dit probleem opgelost kunnen worden? Als je enig idee heb. Maak mijn kerstdagen goed zou ik zeggen

Kan overigens wel gewoon via de iPhone van de appstore downloaden. Dat is ook geen probleem. Daar wordt ook gewoon de Nederlandse iTunes "winkel" gevonden.
Ik kan uit je verhaal niet helemaal opmaken, of je nu wel of niet geunlocked hebt met Blacksn0w.. Heb je overigens gejailbreakt met Blackra1n?
  #217  
Oud 24-12-09, 16:24
jarco jarco is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 3
Standaard

Inderdaad geunlocked met Blacksn0w en gejailbreakt met Blackra1n.
  #218  
Oud 25-12-09, 15:49
boukich boukich is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz Bekijk bericht
@boukich , als het geen custom FW is dan werkt blacksnow .

@jarco , denk dat dit komt omdat hij volgens iTunes nog steeds gelockt ( moet zijn ) op AT&T , kan je wel gewoon iTunes gebruiken ¿
Bedankt voor je reactie gooss!!!
Alleen heb ik mijn iphone al gefixt door gwn lekker weer te downgrade naar 3.0 ,,, DUS VOOR DE GENE DIE WILLEN UPDATE NAAR 3.2.1 EN EEN US iphone hebben,,, don't do it if you don't have the right sim to activate you'r iphone...
  #219  
Oud 27-12-09, 14:16
chrisheer chrisheer is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 2
Stuur een bericht via MSN naar chrisheer
Standaard iphone reageert helemaal nergens meer op

Ik heb een redelijke uitdaging met de Iphone van mijn vriendin. Ik heb hem geunlocked met blackra1n, daarna wat van Cydia gehaald. Toen vroeg hij om een reboot. Daarna start hij niet meer op. Hij doet echt helemaal niks meer. Alleen het apple logo en daarna weer uit.
Wie o wie kan mij hiermee helpen?

Laatst gewijzigd door chrisheer; 27-12-09 om 14:18.
  #220  
Oud 27-12-09, 14:25
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chrisheer Bekijk bericht
Ik heb een redelijke uitdaging met de Iphone van mijn vriendin. Ik heb hem geunlocked met blackra1n, daarna wat van Cydia gehaald. Toen vroeg hij om een reboot. Daarna start hij niet meer op. Hij doet echt helemaal niks meer. Alleen het apple logo en daarna weer uit.
Wie o wie kan mij hiermee helpen?
Je hebt waarschijnlijk een [wiki]tethered-jailbreak[/wiki]
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Unlock Ultrasn0w voor iPhone 4, 3GS en 3G is er! - Verzameltopic WDS001 Unlock 183 26-08-13 17:26
iPhone: Jailbreak voor iPhone 3G, iPhone 3GS en iTouch 2 met iOS4.1 [Windows] - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 213 13-11-10 12:32
Wi-Fi-problemen na Blacksn0w - Verzameltopic RuttieBARCA Unlock 66 23-04-10 01:06
Unlock - iPhone 3G/3GS - FW 3.1.2 - Blacksn0w via Blackra1n - [Windows/Mac OS X] Destiny Unlock 0 20-12-09 22:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:19.