//

iPhone 3G/3GS: Blacksn0w voor firmware 3.1.2 - Verzameltopic

iPhone 3G/3GS: Blacksn0w voor firmware 3.1.2 - Verzameltopic discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) oke, wat is het? Zo'n jail-break? Heb hem inmiddels wel weer aan de praat. DFU wonder. Groetjes Chris...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #221  
Oud 28-12-09, 19:50
chrisheer chrisheer is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 2
Stuur een bericht via MSN naar chrisheer
Standaard

oke, wat is het? Zo'n jail-break? Heb hem inmiddels wel weer aan de praat. DFU wonder.

Groetjes Chris
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #222  
Oud 28-12-09, 19:54
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chrisheer Bekijk bericht
oke, wat is het? Zo'n jail-break? Heb hem inmiddels wel weer aan de praat. DFU wonder.

Groetjes Chris
Daarvoor verwijs ik je door naar onze Wiki
__________________
Voor vragen, zie allereerst onze handige zoekfunctie!
Wiki:
Begrippen Wiki: Handleidingen
  #223  
Oud 28-12-09, 21:19
Haas_NL Haas_NL is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 15
Stuur een bericht via ICQ naar Haas_NL
Question 3G met Ultrasn0w, wat doen om naar 3.1.2. te updaten?

Hoi ik wordt tureluurs van alle vragen hier...het lijkt wel of er te veel variabelen zijn ontstaan, de een heeft dit met dat en de ander weer versie zus met zo....

Kan iemand mij vertellen wat IK moet doen met mijn 3G 3.0/04.26.08 (uit Zwitserland) gejailbraked met RedSn0w en geactiveerd/unlocked met Ultrasn0w. Ik wil natuurlijk graag naar 3.1.2 updaten en er nog steeds kunnen werken na die tijd
  #224  
Oud 28-12-09, 21:26
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

updaten via itunes en dan blackrain en blacksnow , easy and simple maar heb je nu een 3G of 3GS , want anders moet je ook ff naar het 4 en 5 de nummer van je serienummer kijken en als deze lager is als 40 is er niks aan de hand anders kan je een tethered JB krijgen maar dit geld alleen voor de 3GS
__________________
IF YOU CAN'T HACK IT , IT AIN'T FUN......
  #225  
Oud 29-12-09, 13:39
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Sta op het punt om mijn 3gs te updaten naar 3.1.2 mbv blackrain en blacksnow. Nu heb ik alvast apt backup geinstaleerd om straks eenvoudig mijn cydia apps terug te zetten. Maar, in deze lijst van cydia apps zit ook het programma ultrasnow voor de unlock van mijn (nu nog) huidige FW versie 3.0.1.

Nu lees ik in dit topic dat mensen problemen hebben met de blacksnow unlock wat mogelijk verstoord kan zijn na de herinstallatie van ultrasnow via apt backup.

Mijn vragen zijn:
1 Is het aan te raden apt backup te gebruiken na de 3.1.2 update, ja of nee?
2 Is het mogelijk ultrasnow uit de apt backup lijst te verwijderen voordat je alles terug zet?
3 Of ben ik me nu druk aan het maken voor niets en heeft ultrasnow geen effect op het mislukken van de unlock?
  #226  
Oud 29-12-09, 14:31
bukkie bukkie is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Huizen
Berichten: 32
Standaard

Ik heb Blackrain geinstalleerd op een 3 G versie 3.1.2 en firmware 05-11-07.
Kan Blackra1n wel openen maar zie enkel een optie over dat in de juiste Internetaansluiting moet instellen . Heb verder geen andere keuzemogelijkheden dan Uninstall Blackra1n waar de phone ook niet op reageerd. Please wie kan en wil mij helpen. Ben al een hele dag zoet. O overigens ik heb geen T-mobile sim. Weet niet of dat het probleem kan zijn
  #227  
Oud 29-12-09, 17:26
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omehar Bekijk bericht
Sta op het punt om mijn 3gs te updaten naar 3.1.2 mbv blackrain en blacksnow. Nu heb ik alvast apt backup geinstaleerd om straks eenvoudig mijn cydia apps terug te zetten. Maar, in deze lijst van cydia apps zit ook het programma ultrasnow voor de unlock van mijn (nu nog) huidige FW versie 3.0.1.

Nu lees ik in dit topic dat mensen problemen hebben met de blacksnow unlock wat mogelijk verstoord kan zijn na de herinstallatie van ultrasnow via apt backup.

Mijn vragen zijn:
1 Is het aan te raden apt backup te gebruiken na de 3.1.2 update, ja of nee?
2 Is het mogelijk ultrasnow uit de apt backup lijst te verwijderen voordat je alles terug zet?
3 Of ben ik me nu druk aan het maken voor niets en heeft ultrasnow geen effect op het mislukken van de unlock?
Als je via de officiele weg update naar 3.1.2., dan wordt ook je baseband geupdate en zul je dus moeten unlocken met Blacksn0w (althans, als je wilt unlocken). Je neemt je Ultrasn0w unlock dus niet mee, als je update, want met Ultrasn0w kan je de baseband 05.11.07 (die wordt geïnstalleerd met de 3.1.2 update) niet unlocken.

Kijk, sommigen hebben problemen met Blacksn0w, net zoals sommigen problemen hebben met het jailbreaken. Nu zijn er wat fixes uitgebracht voor de problemen die kunnen ontstaan na Blacksn0w en daarnaast kan je altijd weer herstellen en het opnieuw proberen.

Er is echter ook een andere oplossing, als je echt niet wilt unlocken met Blacksn0w. Door te updaten via een Custom Firmware, update je je firmware, maar blijft je baseband en dus je unlock ongemoeid. Oftewel, je iPhone blijft unlocked met Ultrasn0w maar je zit wel op firmware 3.1.2.

De keus is aan jou, als ik het in cijfers moet uitdrukken, dan zou ik zeggen dat 1-2 vd 10 mensen blijvende problemen hebben met Blacksn0w. Je hoeft er dus echt niet zo bang voor te zijn. Zie overigens onze uitgebreide handleiding, voor hulp bij het unlocken .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bukkie Bekijk bericht
Ik heb Blackrain geinstalleerd op een 3 G versie 3.1.2 en firmware 05-11-07.
Kan Blackra1n wel openen maar zie enkel een optie over dat in de juiste Internetaansluiting moet instellen . Heb verder geen andere keuzemogelijkheden dan Uninstall Blackra1n waar de phone ook niet op reageerd. Please wie kan en wil mij helpen. Ben al een hele dag zoet. O overigens ik heb geen T-mobile sim. Weet niet of dat het probleem kan zijn
Je hebt internet nodig om Cydia te installeren. Probeer dus even op Wi-Fi te gaan bijvoorbeeld en dan zou je de app gewoon kunnen openen en Cydia kunnen installeren.

Laatst gewijzigd door De Generaal; 29-12-09 om 17:31. Reden: Link toegevoegd
  #228  
Oud 29-12-09, 19:12
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Generaal bedankt voor je antwoord.
1-2 van de 10 mensen die een probleem heeft met blacksn0w vind ik eerlijk gezegd toch wat minder overtuigend...

Om nog wat meer terug te komen op mijn vraag, deze was namelijk vooral gericht op de ongewenste herinstallatie van ultrasn0w via de apt backup. Dus nadat je je iphone jailbroken/unlocked hebt met respectievelijk blackrain/blacksn0w.

Immers; apt backup zet je cydia apps terug en daarbij zit ook ultrasn0w.
Gaat dit geen problemen geven in combinatie met blacksn0w?
  #229  
Oud 29-12-09, 19:23
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omehar Bekijk bericht
Generaal bedankt voor je antwoord.
1-2 van de 10 mensen die een probleem heeft met blacksn0w vind ik eerlijk gezegd toch wat minder overtuigend...

Om nog wat meer terug te komen op mijn vraag, deze was namelijk vooral gericht op de ongewenste herinstallatie van ultrasn0w via de apt backup. Dus nadat je je iphone jailbroken/unlocked hebt met respectievelijk blackrain/blacksn0w.

Immers; apt backup zet je cydia apps terug en daarbij zit ook ultrasn0w.
Gaat dit geen problemen geven in combinatie met blacksn0w?
Via ApptBackup kun je zelf kiezen welke apps je backupt. Update je via de officiele weg dan hoef deze dus niet mee te nemen in je backup. Ultrasn0w installeer je overigens via de Repo (als package), voor zover ik weet, en wordt dus niet meegenomen in de backup. Kan geen kwaad..
  #230  
Oud 03-01-10, 20:07
martijn332 martijn332 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: gelderland
Berichten: 118
Standaard

ff een vraagje hè,

ik heb het forum al afgezocht maar kan niks vinden dat me verder helpt...
ik had eerder al veel ge*** om me iphone aan de praat te krijgen na de unlock met blacksn0w maar nu doet me 3G het nog steeds niet...

ik kan gewoon bellen en smsen maar er staat boven in me scherm geen 3G en ook niet zo'n stipje het is gewoon leeg (behalve|||KPN)
ik heb alle instellingen van telfort erin staan maar hij vind gewoon niks en ik kan ook niet internetten...

het ligt ook niet aan me abb want ik heb altijd 3G gehad thuis(vol bereik) maar nu ineens niet meer en hij vind het ook op andere plekken nergens...

iemand die toevallig weet hoe ik dit fix?:S
  #231  
Oud 05-01-10, 21:43
MisunderstoodMastermind MisunderstoodMastermind is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 1
Standaard Unlocken werkt niet (onbekend probleem)

Ik heb het volgende probleem met mijn iPhone:

Allereerst:
De iPhone heeft de volgende specificaties:
iPhone 3GS 16gb
Firmware: 3.1.2 (7D11)
Aanbieder: Carrier 5.0
Modemfirmware: 05.11.07

Telefoonaanbieder: Vodafone

De telefoon is gekocht in Dubai, en heeft altijd gewerkt (weliswaar op oudere firmware en door middel van een unlock en jailbreak).

Nu heb ik na de release van Blacksn0w 3rc de telefoon geupdate naar bovenstaande specificaties, via de nieuwste versie van iTunes.
Hierna heb ik de telefoon door middel van Blackra1n gejailbreaked en hierna Blacksn0w geïnstalleerd.

Sindsdien heb ik het volgende probleem:
De telefoon maakt geen verbinding meer met het netwerk. Ik kan niet dus niet bellen, smsen etc. Linksboven staat "geen service".

Ik heb al vanalles geprobeerd:
Hele proces herhaald (van herstellen via iTunes tot het unlocken)
Unlocken via Cydia
Diverse opties aan en uit zetten (3G/Vliegtuigmodus etc)

Niets schijnt te helpen, af en toe kan ik wel de providerlijst zien, inclusief vodafone nl, ik kan deze ook aanvinken, maar dan nog steeds "geen service".

Heeft iemand enig idee of dit probleem op dit moment op te lossen is en zo ja..HOE.

Ik heb al diverse google searches gedaan, en heb één forum gevonden waar het probleem "uitgebreid" beschreven wordt.

  #232  
Oud 05-01-10, 22:35
chappielewis chappielewis is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 1
Standaard

Hoi heb net mijn iphone met dfu mode teruggezet en daarna blackrain geinstalleerd. Heb te snel blackrain van phone afgegooid namelijk voor het installeren van blacksnow. Kan blacksnow nergens vinden op cydia kan iemand helpen?
  #233  
Oud 05-01-10, 23:59
martijn332 martijn332 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: gelderland
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chappielewis Bekijk bericht
Hoi heb net mijn iphone met dfu mode teruggezet en daarna blackrain geinstalleerd. Heb te snel blackrain van phone afgegooid namelijk voor het installeren van blacksnow. Kan blacksnow nergens vinden op cydia kan iemand helpen?
cydia-sources-edit-add-http://blackra1n.com-add-blacksn0w-instal-confirm
  #234  
Oud 06-01-10, 00:03
martijn332 martijn332 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: gelderland
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martijn332 Bekijk bericht
ff een vraagje hè,

ik heb het forum al afgezocht maar kan niks vinden dat me verder helpt...
ik had eerder al veel ge*** om me iphone aan de praat te krijgen na de unlock met blacksn0w maar nu doet me 3G het nog steeds niet...

ik kan gewoon bellen en smsen maar er staat boven in me scherm geen 3G en ook niet zo'n stipje het is gewoon leeg (behalve|||KPN)
ik heb alle instellingen van telfort erin staan maar hij vind gewoon niks en ik kan ook niet internetten...

het ligt ook niet aan me abb want ik heb altijd 3G gehad thuis(vol bereik) maar nu ineens niet meer en hij vind het ook op andere plekken nergens...

iemand die toevallig weet hoe ik dit fix?:S
had ondertussen gisteren wel 3G (ineens stond het er?) en kon ik dus wel internetten maar toen installeerde ik winterboard en toen moest ik een reboot doen en sindsdien doet die eigenlijk niks meer dan "geen service" zeggen en me batterij leegzuigen...

het zal wel aan mij liggen maar bij mij werkt blacksn0w voor geen donder...
heb het ondertussen wel tig keer geprobeerd en als die het dan eindelijk doet stopt die er een dag later net zo makkelijk weer mee...

een deze dagen zou toch eindelijk zon andere unlock uitkomen?

iemand?
  #235  
Oud 06-01-10, 00:16
volkarnhem volkarnhem is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 22
Standaard (gejailbreakde) Iphone herstellen na reboot?!?!

Beste beter wetenden..

ik heb een iphone van een maat moeten jailbreaken, dit lukt gewoon, blackra1n.exe, aansluiten.. cydia erop etc.. dit werkt allemaal keurig en netjes.. zodra ik de tel uit zet, dan kan zijn herstel netwerk of gewoon helemaal uit.. en dan restart natuurlijk, krijg ik een kabeltje met itunes erop, en zodra ik hem aansluit aan mijn laptop krijg ik een melding om het toestel te herstellen..

ik heb op de forum rond gekeken en heb hierover niets kunnen vinden (of niet juist gezocht) mijn excuses ervoor, kan iemand mij of helpen met een oplossing of de juiste pad wijzen..

ik heb trouwens zelf ook een iphone 3gs met firmware 3.1.2, heb er ook een jailbreak op zitten van blackra1n, dit werkt perfect..

mvg Tony
  #236  
Oud 06-01-10, 00:18
martijn332 martijn332 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: gelderland
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volkarnhem Bekijk bericht
Beste beter wetenden..

ik heb een iphone van een maat moeten jailbreaken, dit lukt gewoon, blackra1n.exe, aansluiten.. cydia erop etc.. dit werkt allemaal keurig en netjes.. zodra ik de tel uit zet, dan kan zijn herstel netwerk of gewoon helemaal uit.. en dan restart natuurlijk, krijg ik een kabeltje met itunes erop, en zodra ik hem aansluit aan mijn laptop krijg ik een melding om het toestel te herstellen..

ik heb op de forum rond gekeken en heb hierover niets kunnen vinden (of niet juist gezocht) mijn excuses ervoor, kan iemand mij of helpen met een oplossing of de juiste pad wijzen..

ik heb trouwens zelf ook een iphone 3gs met firmware 3.1.2, heb er ook een jailbreak op zitten van blackra1n, dit werkt perfect..

mvg Tony
ik weet niet veel van de 3G[S] maar ik kan je wel vertellen dat dat dat tethered jailbreak is en dat je dus elke keer als je hem opnieuw opstart opnieuw blackra1n eroverheen moet gooien
  #237  
Oud 06-01-10, 00:21
martijn332 martijn332 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: gelderland
Berichten: 118
Standaard

maar mijn ervaring is met de unlocks van tegenwoordig, als je iphone het eenmaal doet, zet hem NOOIT meer uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  #238  
Oud 06-01-10, 00:24
volkarnhem volkarnhem is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 22
Standaard

maar is er geen mogelijkheid dat ik geen tethered jailbreak heb maar een normale?! want het is toch wel gewoonlijk dat je tel uit gaat, kan zijn bat leeg, kan zijn herstel netwerk instellingen..
  #239  
Oud 06-01-10, 00:25
martijn332 martijn332 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: gelderland
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volkarnhem Bekijk bericht
maar is er geen mogelijkheid dat ik geen tethered jailbreak heb maar een normale?! want het is toch wel gewoonlijk dat je tel uit gaat, kan zijn bat leeg, kan zijn herstel netwerk instellingen..
zoals ik al zei, ik heb geen ervaring met de 3G[S] maar ik begreep van wat ik hier gelezen heb dat pas als die kerol zon wedstrijd had gewonnen dat die een untethered jailbreak zou maken voor de 3G[S] maar die wedstrijd won die niet...
  #240  
Oud 06-01-10, 08:31
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volkarnhem Bekijk bericht
maar is er geen mogelijkheid dat ik geen tethered jailbreak heb maar een normale?! want het is toch wel gewoonlijk dat je tel uit gaat, kan zijn bat leeg, kan zijn herstel netwerk instellingen..
Zoals al aangegeven, je hebt een tethered jailbreak. En nee, daar is nog geen oplossing voor -en die lijkt er ook niet te komen. Geohot, degene die deze jailbreak mogelijk heeft gemaakt, richt zich voorlopig op de PS3 en lijkt zich niet meer druk te maken over de iPhone.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Unlock Ultrasn0w voor iPhone 4, 3GS en 3G is er! - Verzameltopic WDS001 Unlock 183 26-08-13 17:26
iPhone: Jailbreak voor iPhone 3G, iPhone 3GS en iTouch 2 met iOS4.1 [Windows] - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 213 13-11-10 12:32
Wi-Fi-problemen na Blacksn0w - Verzameltopic RuttieBARCA Unlock 66 23-04-10 01:06
Unlock - iPhone 3G/3GS - FW 3.1.2 - Blacksn0w via Blackra1n - [Windows/Mac OS X] Destiny Unlock 0 20-12-09 22:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:11.