//

iPhone 4 ordernummer overzicht

iPhone 4 ordernummer overzicht discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Peter JH Dat je de komende weken gek gaat worden van het refreshen... haha nee even serieus, wat betekent dat? En ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #2341  
Oud 08-08-10, 16:12
NGroeneveld's schermafbeelding
NGroeneveld NGroeneveld is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 358
Stuur een bericht via MSN naar NGroeneveld
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter JH Bekijk bericht
Dat je de komende weken gek gaat worden van het refreshen...
haha nee even serieus, wat betekent dat? En welke status is er nog meer?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #2342  
Oud 08-08-10, 16:12
xynta xynta is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 560
Standaard

Wil iemand alsjeblieft nog eventjes antwoord geven op mijn vraag

" Hey vraagje mensen: Ik sta sinds vrijdag 15:03 op status 3, uit jullie ervaring: Wanneer kan ik verwachten dat deze volgens jullie wordt doorgezet naar status 4?"
  #2343  
Oud 08-08-10, 16:14
axestream's schermafbeelding
axestream axestream is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NGroeneveld Bekijk bericht
Wat betekent "Orderstatus: 2"?
Overzicht:

1 Order Ontvangen
2 Order Verwerkt
3 Order verzonden naar magazijn
4 Order op transport
5 Afgeleverd

Status 2 betekent dus dat je iPhone nog niet in het magazijn bij T-Mobile ligt. Vanaf order 3 wordt het pas interessant. Dan is je iPhone in NL en kan hij doorgaans in 3-4 dagen worden afgeleverd.
  #2344  
Oud 08-08-10, 16:14
NGroeneveld's schermafbeelding
NGroeneveld NGroeneveld is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 358
Stuur een bericht via MSN naar NGroeneveld
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xynta Bekijk bericht
Wil iemand alsjeblieft nog eventjes antwoord geven op mijn vraag

" Hey vraagje mensen: Ik sta sinds vrijdag 15:03 op status 3, uit jullie ervaring: Wanneer kan ik verwachten dat deze volgens jullie wordt doorgezet naar status 4?"
Als jij me nou eens direct erbij verteld wat elke status betekent!
  #2345  
Oud 08-08-10, 16:15
axestream's schermafbeelding
axestream axestream is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xynta Bekijk bericht
Wil iemand alsjeblieft nog eventjes antwoord geven op mijn vraag

" Hey vraagje mensen: Ik sta sinds vrijdag 15:03 op status 3, uit jullie ervaring: Wanneer kan ik verwachten dat deze volgens jullie wordt doorgezet naar status 4?"
Gemiddeld duurt het 1 werkdag voor je naar status 4 gaat. Bij sommige mensen gebeurt het nog dezelfde dag en bij mij duurde het 2 werkdagen.
  #2346  
Oud 08-08-10, 16:16
xynta xynta is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axestream Bekijk bericht
Gemiddeld duurt het 1 werkdag voor je naar status 4 gaat. Bij sommige mensen gebeurt het nog dezelfde dag en bij mij duurde het 2 werkdagen.
Kijk daar heb ik wat aan . Dank je, ik heb net weer het ongeluk dat ik vrijdag naar de status ging. Ik verwacht dan maandag of dinsdag wel wijziging en wacht nog eventjes geduldig af.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NGroeneveld Bekijk bericht
Als jij me nou eens direct erbij verteld wat elke status betekent!
Had axestream al gedaan .
  #2347  
Oud 08-08-10, 16:18
Peter JH Peter JH is offline
• iOS 7.0.2
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NGroeneveld Bekijk bericht
haha nee even serieus, wat betekent dat? En welke status is er nog meer?
Als je op deze site (http://http://www.t-mobile.nl/persoo...erStatusSearch je gegevens invult kun je zien wat je status van je bestelling is. Status 2 is nog niet zo fijn...pas als je status 3 hebt komt er beweging in je reservering...de kans is groot dat je vanuit 3 snel naar 4 gaat en je dus je iPhone geleverd krijgt. Elke dag tussen 07:30 en 18:30 is er bij t-mobile een bingo..de winnaars gaan dan van status 2 naar 3...
  #2348  
Oud 08-08-10, 16:20
NGroeneveld's schermafbeelding
NGroeneveld NGroeneveld is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 358
Stuur een bericht via MSN naar NGroeneveld
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter JH Bekijk bericht
Als je op deze site (http://http://www.t-mobile.nl/persoo...erStatusSearch je gegevens invult kun je zien wat je status van je bestelling is. Status 2 is nog niet zo fijn...pas als je status 3 hebt komt er beweging in je reservering...de kans is groot dat je vanuit 3 snel naar 4 gaat en je dus je iPhone geleverd krijgt. Elke dag tussen 07:30 en 18:30 is er bij t-mobile een bingo..de winnaars gaan dan van status 2 naar 3...
Ja ik heb nog geen gegevens, die moet ik nog krijgen van T-Mobile... Maar nu weet ik nog niet wat ze betekenen, iets van "in behandeling" ofzo?
  #2349  
Oud 08-08-10, 16:37
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zenga13 Bekijk bericht
De kosten van early renewel komen op je eerstvolgende factuur, de telefoon moet je aan de deur betalen, contant of met pin.. Dus vanavond dan nog even zorgen dat je het geld in huis hebt, anders heb je morgen geen telefoon.
Niet met credit card dus?

Zal straks wel ff met credit card langs de pin hobbelen als het goed is kan je daar ook mee 'pinnen'
  #2350  
Oud 08-08-10, 16:46
zenga13 zenga13 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I Xyzyx I Bekijk bericht
Niet met credit card dus?

Zal straks wel ff met credit card langs de pin hobbelen als het goed is kan je daar ook mee 'pinnen'
Nee, niet met credit card helaas. Ik heb via de webshop besteld en kreeg de keuze om vooraf te betalen met Ideal of onder rembours (contant of pin). Ik heb gekozen voor rembours en kan dus enkel zo betalen.
  #2351  
Oud 08-08-10, 17:12
axestream's schermafbeelding
axestream axestream is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter JH Bekijk bericht

Zodra je je iPhone hebt droogt veel kritiek bij de meesten weer snel op of vergeet je de ellende ook wel weer snel.
Misschien komt het ook omdat het vaak helemaal zo erg niet is. Ook denk ik dat veel mensen bij T-Mob blijven omdat ze afhankelijk zijn van T-Mob voor de levering van de iPhone in NL. Via andere wegen een iPhone bestellen is voor de meeste mensen teveel gedoe.

Citaat:
Wat zou het toch fijn zijn als Apple gewoon de verkoop van de iPhone zelf zou gaan doen en je als consument gewoon de keuze kunt maken voor een carrier. Laat t-mob, KPN, VF en de rest doen waar ze goed in zijn..elkaar beconcurreren en vage diensten aanbieden maar geef ze niet het alleenrecht voor een Apple-product want daar zijn deze bedrijven toch niet voor bedoeld, dat is toch vragen om problemen.
Laten we nou niet doen alsof Apple zo'n fantastisch bedrijf is waar alles goed gaat. Vergeet ook niet dat er geen probleem zou zijn als Apple genoeg iPhones kon produceren. Er rollen er niet genoeg de fabriek uit en iedereen wil hem per sé nu meteen hebben. Dat is het begin van alle "ellende"....en dan heb ik het nog niet eens over de witte iPhone 4 gehad.
  #2352  
Oud 08-08-10, 17:15
NGroeneveld's schermafbeelding
NGroeneveld NGroeneveld is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 358
Stuur een bericht via MSN naar NGroeneveld
Standaard

Je hebt gelijk, ik vind ook dat ze er al meer hadden moeten produceren voordat ie uitkwam, dat ze een voorraadje hadden...
  #2353  
Oud 08-08-10, 17:45
thespirit thespirit is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 145
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NGroeneveld Bekijk bericht
Je hebt gelijk, ik vind ook dat ze er al meer hadden moeten produceren voordat ie uitkwam, dat ze een voorraadje hadden...
Dat schiet op, dan had de levering eind september begonnen en kreeg iedereen tegelijk zijn iPhone ..... Eind september.

Wel duidelijk maar zeker niet sneller.
  #2354  
Oud 08-08-10, 18:03
axestream's schermafbeelding
axestream axestream is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 61
Standaard

@thespirit: of ze hadden hem eerder in productie moeten nemen. Maar goed, ik snap dat er factoren meespelen waarom ze hem niet eerder in productie konden nemen en ook niet konden wachten tot september met de release.

Mijn punt was dan ook meer dat hét probleem de grote schaarste is. Je zou dat Apple kwalijk kunnen nemen, maar ook de massahysterie die uitbrak bij de release. Ik denk dat elke producent en elke provider enorme problemen zouden krijgen bij een dergelijke run op één type telefoon. Dat neemt natuurlijk niet weg dat T-Mob niet zo had mogen falen als op 20 juli en dat vage gedoe met voorinschrijvingen bij de shops etc.

Laatst gewijzigd door axestream; 08-08-10 om 18:06.
  #2355  
Oud 08-08-10, 18:20
thespirit thespirit is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 145
Standaard

Dat is ook het enige probleem.
Als tmobile gewoon zijn zaken voor elkaar had, nl een goed werkende website op de 20e om 08.00 uur ( waar ze tijd genoeg voor hadden) dan had er geen enkel probleem nu.
Wel wachtijden maar dan was alles duidelijk en ging alles op volgorde.
Nu is het een mengelmoesje van tel. Inschrijvingen, webformulieren, inschrijvingen via my t-mobile enz enz.

Dus de enige die je kan beschuldigen van on-profesioneel gedrag cq creëren van chaos is T-mobile.
  #2356  
Oud 08-08-10, 18:21
bballpat bballpat is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Breda
Berichten: 128
Standaard

Dus als ik het een beetje gelezen heb zo, zijn de meeste bestellingen van 20 juli wel afgerond? Dus dat moet haast wel betekenen dat ik bijna aan de beurt ben? Heb hem besteld op 3 augustus Iphone 16 GB Zwart
  #2357  
Oud 08-08-10, 18:27
petervhoof petervhoof is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard

Ik denk dat veel mensen hun F5 toets voorlopig met rust kunnen laten. Ik heb veel posts gelezen en mijn conclusie is als volgt (voor de 16gb toestellen):

De 20 juli reserveringen lopen van ongeveer 240XXX tot 265XXX. In de eerste 10 dagen dat men nu bezig is met leveren is T ongeveer tot 249XXX gekomen. Met andere woorden, een dikke 5000 ordernummers per week. Dan klopt het ook wel als het ongeveer nog 3 weken gaat duren om de 20 juli reserveringen uit te leveren.

Dat betekent dat komende week de ordernummers tot 255XXX aan de beurt zijn, de week erna tot 260XXX en de weer erna tot 265XXX.

In de praktijk gaat het misschien iets sneller maar als je een ordernummer hebt van pak em beet 262XXX kun je je F5 voorlopig echt wel met rust laten.
  #2358  
Oud 08-08-10, 18:33
Peter JH Peter JH is offline
• iOS 7.0.2
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axestream Bekijk bericht
@thespirit: of ze hadden hem eerder in productie moeten nemen. Maar goed, ik snap dat er factoren meespelen waarom ze hem niet eerder in productie konden nemen en ook niet konden wachten tot september met de release.

Mijn punt was dan ook meer dat hét probleem de grote schaarste is. Je zou dat Apple kwalijk kunnen nemen, maar ook de massahysterie die uitbrak bij de release. Ik denk dat elke producent en elke provider enorme problemen zouden krijgen bij een dergelijke run op één type telefoon. Dat neemt natuurlijk niet weg dat T-Mob niet zo had mogen falen als op 20 juli en dat vage gedoe met voorinschrijvingen bij de shops etc.
De introductie van de iPad gaat ook gepaard met grote schaarste...Apple zelf gaat hier blijkbaar toch anders mee om want de chaos blijft bij de iPad wel uit. En als Apple deze 'truc' (?) van schaarste ook wil toepassen bij de iPhone kunnen ze niet een bedrijf als t-mobile (of welke andere provider) de belangrijkste schakel maken. Een dergelijk bedrijf kan dat gewoon niet aan met alle gevolgen (voor de consument) van dien. En wat is erg...ergerlijk is het iig wel...heel ergerlijk. Ik heb het al vaker gezegd...ben gewoon eerlijk en probeer niet over de rug van de consument je eigen hachje te redden..en dat gevoel krijg ik toch bij t-mobile.
  #2359  
Oud 08-08-10, 18:34
thespirit thespirit is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 145
Standaard

Ik denk dat je in grote lijnen gelijk hebt met die manier van rekenen.

Er zullen altijd wat nummers tussen gemixed zijn door t-mobile maar je zou wel aardi gelijk kunnen hebben.

Ik krijg denk ik ook rond vrijdag mijn 2567@@ nummer uitgeleverd
( sta nog op 2 maar verwacht dinsdag wel naar 4 te gaan, 20e besteld)

de augustus bestellers hebben nog wel ff geduld nodig denk ik , op zijn minst 2 weken nog. Vanaf 3 als ze geluk hebben.

Laatst gewijzigd door thespirit; 08-08-10 om 18:41.
  #2360  
Oud 08-08-10, 18:39
thespirit thespirit is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 145
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter JH Bekijk bericht
De introductie van de iPad gaat ook gepaard met grote schaarste...Apple zelf gaat hier blijkbaar toch anders mee om want de chaos blijft bij de iPad wel uit. En als Apple deze 'truc' (?) van schaarste ook wil toepassen bij de iPhone kunnen ze niet een bedrijf als t-mobile (of welke andere provider) de belangrijkste schakel maken. Een dergelijk bedrijf kan dat gewoon niet aan met alle gevolgen (voor de consument) van dien. En wat is erg...ergerlijk is het iig wel...heel ergerlijk. Ik heb het al vaker gezegd...ben gewoon eerlijk en probeer niet over de rug van de consument je eigen hachje te redden..en dat gevoel krijg ik toch bij t-mobile.
T-mobile heeft geen fouten gemaakt bij de levering van de iPhone.
Sterker nog, de uitlevering gaat perfect en razendsnel.

Dus al dat negatieve over het vooradig zijn en levering is voor de rekening van Apple.

T-mobile heeft geblunderd bij de voorverkoop van het toestel, dat staat los van de levering.
Nu ze eenmaal alle bestellingen binnen hebben gaat de uitlevering prima.
Alleen de volgorde hebben ze een chaos van gemaakt bij de voorinschrijving.
Discussie gesloten



Er zijn 6 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 6 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ordernummer voor bestelstatus iPhone 4 020 Odido (T-Mobile) 2 05-12-10 14:01
Voorkeursnetwerken overzicht op iPhone / Ipad a3tje Wi-Fi 0 24-11-10 16:14
iPhone 4 ordernummer overzicht voor bestellingen op of na 30 juli 2010 Corch Odido (T-Mobile) 2 06-08-10 13:51
Iphone Unlock Status overzicht bwbboot Archief 0 16-11-07 18:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:35.