//

iPhone UK

iPhone UK discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) in totaal meer dan 20 stuks. eerst 8 stuks dan 2 maal 2 stuks en dan 10 in de apple shop. maar niet allemaal voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #561  
Oud 20-04-08, 21:58
barb00sa barb00sa is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: knokke
Berichten: 13
Standaard

in totaal meer dan 20 stuks. eerst 8 stuks dan 2 maal 2 stuks en dan 10 in de apple shop.
maar niet allemaal voor mij vrienden en kennissen hadden hun cc kaart meegegeven. In totaal 4 verschillende cc kaarten. Helaas ging onze Belgisch Maestro kaart daar niet.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #562  
Oud 20-04-08, 22:00
Dazzle's schermafbeelding
Dazzle Dazzle is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 168
Standaard

Oke, en bij de CarPhone warehouse geen problemen met irritanten vragen of abbonomenten ?
  #563  
Oud 20-04-08, 22:13
barb00sa barb00sa is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: knokke
Berichten: 13
Standaard

ze zijn opgeleid om enkele vragen te stellen. De dame die ik had haar naam en telefoonnummer staan hier in vorig bericht vermeld stelde bij de eerste bestelling enkel vragen.
1: of ik in de buurt van de winkel woonde. Miin antwoord: JA
2: of de Iphones voor mezelf waren of voor doorverkoop. Miin antwoord: Voor mezelf en vrieden, niet voor doorverkoop.
3: En of ik getrouwd was of nog vrij was (grapje)3
3 bis: of if ik een papier wilde tekenen dat ze de telefoon verkocht hadden aan mij. Mijn antwoord: JA

Deze papieren zijn enkel om aan te tonen dat ze aan verschillende personen de telefoon hebben verkocht.
Heb zelf met een cc kaart betaald die op een meisjesnaam stond.
De adressen die ze kregen voor de formulieren waren allemaal adressen die ik gevonden heb in Google.
Bij de tweede en derde en vierde afhandeling van 2 stuks vroeg ze deze vragen niet meer enkel als er een andere verkoper dicht in de buurt was deed ze dat wel.
Anders niets speciaals.
  #564  
Oud 20-04-08, 23:07
Quarre Quarre is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Antwerpen (België)
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barb00sa Bekijk bericht
ze zijn opgeleid om enkele vragen te stellen. De dame die ik had haar naam en telefoonnummer staan hier in vorig bericht vermeld stelde bij de eerste bestelling enkel vragen.
1: of ik in de buurt van de winkel woonde. Miin antwoord: JA
2: of de Iphones voor mezelf waren of voor doorverkoop. Miin antwoord: Voor mezelf en vrieden, niet voor doorverkoop.
3: En of ik getrouwd was of nog vrij was (grapje)3
3 bis: of if ik een papier wilde tekenen dat ze de telefoon verkocht hadden aan mij. Mijn antwoord: JA

Deze papieren zijn enkel om aan te tonen dat ze aan verschillende personen de telefoon hebben verkocht.
Heb zelf met een cc kaart betaald die op een meisjesnaam stond.
De adressen die ze kregen voor de formulieren waren allemaal adressen die ik gevonden heb in Google.
Bij de tweede en derde en vierde afhandeling van 2 stuks vroeg ze deze vragen niet meer enkel als er een andere verkoper dicht in de buurt was deed ze dat wel.
Anders niets speciaals.
maar laat me het zo zeggen, je hebt die vragen eerder gekregen als zijnde

"Standaardprocedure", want je had al vooraf vermeld dat je uit belgië kwam en x aantal iPhones wilde kopen..

Ik ben aan het twijfelen om dinsdag te gaan, of liever begin mei, ivm afsluitdatum Visa.. MAar zit dan weer te denken "misschien zijn er dan geen meer "
  #565  
Oud 20-04-08, 23:13
brederode brederode is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: haarlem
Berichten: 8
Standaard

net terug met vriend uit londen. vijdag meteen 2 per persoon gekocht bij carphone tegenover victoria station. niets ondretekenen, NL bankpas kon niet, wel met cc. niets ondertekend. nep UK adres gegeven. vriendelijke jongrns. ze snappen best hoe het gaat.
zaterdag bij een carphone ino xford street. daar kon het nirt-niruw beleid zei die.
100 m verderop bij een andere carphone wel gescoord weer 2 twee iphones. geen probleem met cc, bankpas kon niet. nep Uk adres gegeven, contract formulier meekregen maar er werd niets ermee gedaan.
NL douane geen probleem.
meteen half uurtje geleden geunlockd, nog moet erachter komen hoe het internet via wireless werkt.
maar het feest gaat nog niet lang door. he voorraad raakt op vplgens die eerste carphone jongrns
  #566  
Oud 20-04-08, 23:35
MichaelT MichaelT is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 23
Standaard

Iemand die een goed/betrouwbare/goedkoop bedrijf weet die van Engeland naar Nederland verzend?
  #567  
Oud 20-04-08, 23:51
PvdH PvdH is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 26
Standaard

Je betaald bij carphone warehouse dus maar 169pond voor een iPhone. Hoe zit het met het O2 abo activering/contract enz? En net zoal degene boven me, verzend niemand die dingen uit Engeland?
  #568  
Oud 21-04-08, 07:42
Bylgus Bylgus is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barb00sa Bekijk bericht
Hoi allemaal, wil gewoon even mijn ervaring delen met jullie van gisteren 1 dagje Ipone shopping in Londen.
Gisteren uit Calais vertrokken met de Eurostra naar Londen. Aankomst na 1 uur trein en te voet naar Regentstreet. Had mijn vriendin mee en 4 cc kaarten. En een lijst met adressen uit Londen ( evenetjes google en je hebt er genoeg zeker postcodes meenemen) Eerste stop 10 voor 10 bij Carphone Warehouse in de TOTTEHAM ROAD 220. Eventjes wachten tot de winkel open gaat en binnengestapt.
Zei de verkoopster dadelijk dat ik uit Belgie was en op zoek naar Iphones mocht dadelijk aan het bureeltje plaatsnemen en de zaken konden beginnen.
2 Iphones per cc kaart was geen probleem. Dus in totaal 8 Iphones mee in 30 min. Wel moeten papier ondertekkenen met de gegvens van de adressen uit engeland die ik van Google had. Is enkel bedoeld voor hun om te kunnen aantonen dat ze deze verkocht hebben, verder wordt daar niets mee gedaan. Als jullie er daar meerdere willen hebben kan de verkoopster ze aan de kant houden tot je erachter komt want de voorraad slinkt snel. Gewoon even bellen naar haar AMNA ALI is haar naam op het nummer 08701-682319 vergeet het voornummer van Engeland niet en haar zeggen dat je doorgestuurd bent van ROBIN meer is niet nodig. Dan verder gegaan naar Oxford street naar de O2 winkels en er daar 1 per persoon en cc kaart meegekregen. Na 30 min de zaak weer binnenstappen en hetzelfde doen, ze zeggen vriendelijk goedendag en stellen verder geen vragen. Ook geen paperen moeten tekenen.
Dan verder naar de Apple shop en per cc kaart 5 iphones 16 gig gekocht ook zonder probleem. Terug naar het station met 1 koffer en rugzak door de douane zonder problemen en terug naar huis. Deze morgen en de rest van de dag alle iphones aangepast naar mijn noden zonder probleem met Ziphone 3.0 en aangepast aan nederlandse taal. Hopelijk hebben jullie er wat aan.
Groeten, Robin

Nogmaals bedankt voor de 8GB die je hebt meegebracht voor mij Robin
Ik zie je straks wel voor de koffie !!
  #569  
Oud 21-04-08, 12:40
BiGa BiGa is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PvdH Bekijk bericht
Je betaald bij carphone warehouse dus maar 169pond voor een iPhone. Hoe zit het met het O2 abo activering/contract enz? En net zoal degene boven me, verzend niemand die dingen uit Engeland?
die vraag is al vaker beantwoord, je abbo dien je normaal af te sluiten via iTunes. Maar omdat je hem via software unlocked e.d. kan je zorgen dat het toestel werkt zonder dat je abbo afgesloten hebt en ben je dus eigenaar van een iPhone voor net over de 200 euro. Op de vraag of iemand die dingen verzend, heb ik geen antwoord. Oplossing tot op heden is, kennissen en familie daar vragen of zelf even langsgaan.
  #570  
Oud 21-04-08, 12:40
JamFish's schermafbeelding
JamFish JamFish is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 73
Standaard

Misschien is er iemand die dit weet, als je arriveert op Luton airport, wat is dan de makkelijkste manier om naar het centrum van Londen te komen?
__________________
MacPro(2010) / MacMini (2009) / MacBook Pro 15" (2009) / Airport Extreme / Airport Express / iPhone 4 32GB (UK) / iPad Wi-Fi 64GB
  #571  
Oud 21-04-08, 12:45
gertdroge gertdroge is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 2
Standaard

Heb net 3 iphones een paar weken geleden gekocht bij CARPHONEHOUSE met CREDITCARD. Moest wel een HANDTEKENING zetten om de transactie natuurlijk te voldoen.

Heb inmiddels een abbonement gekregen voor alle 3 telefoons.

IK SNAP NIET DAT MENSEN HIER GEEN FOUTE INFORMATIE NEER ZETTEN, IS NIET BELEEFD !!!

V. Waarom moet je een handtekening zetten?
A. Om te veriferieren dat JIJ de houder bent van de creditcard. Zonder handtekening te vragen is het gewoon een bankpasje.

V. Kan ik de abbonement opzeggen?
A. Ja, maar Nee! Ter plekke kan je zeggen dat je geen abbonement wilt, maar door middel van de creditcard worden de abbonement gegevens gestuurd na een paar maanden, en dan zit je vast inderdaad!


Maar goed de anderen hier hebben zeker wel andere ''ervaringen''.

Laten we allemaal eerlijk blijven
  #572  
Oud 21-04-08, 12:47
BiGa BiGa is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 44
Standaard

En wat is jouw antwoord dan op de vraag waarom de lokale bevolking gewoon een iphone kan aanschaffen voor 169 pond met een pin-pas? Hoe regelen ze dat dan bij hun?
  #573  
Oud 21-04-08, 12:54
Eduard Eduard is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Papendrecht
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertdroge Bekijk bericht
Heb net 3 iphones een paar weken geleden gekocht bij CARPHONEHOUSE met CREDITCARD. Moest wel een HANDTEKENING zetten om de transactie natuurlijk te voldoen.

Heb inmiddels een abbonement gekregen voor alle 3 telefoons.

IK SNAP NIET DAT MENSEN HIER GEEN FOUTE INFORMATIE NEER ZETTEN, IS NIET BELEEFD !!!

V. Waarom moet je een handtekening zetten?
A. Om te veriferieren dat JIJ de houder bent van de creditcard. Zonder handtekening te vragen is het gewoon een bankpasje.

V. Kan ik de abbonement opzeggen?
A. Ja, maar Nee! Ter plekke kan je zeggen dat je geen abbonement wilt, maar door middel van de creditcard worden de abbonement gegevens gestuurd na een paar maanden, en dan zit je vast inderdaad!


Maar goed de anderen hier hebben zeker wel andere ''ervaringen''.

Laten we allemaal eerlijk blijven
Wat een onzin. Een abonnement sluit je af via itunes. Als je dat niet hebt gedaan kan je nooit een abonnement hebben.
  #574  
Oud 21-04-08, 12:57
JamFish's schermafbeelding
JamFish JamFish is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertdroge Bekijk bericht
Heb net 3 iphones een paar weken geleden gekocht bij CARPHONEHOUSE met CREDITCARD. Moest wel een HANDTEKENING zetten om de transactie natuurlijk te voldoen.

Heb inmiddels een abbonement gekregen voor alle 3 telefoons.

IK SNAP NIET DAT MENSEN HIER GEEN FOUTE INFORMATIE NEER ZETTEN, IS NIET BELEEFD !!!

V. Waarom moet je een handtekening zetten?
A. Om te veriferieren dat JIJ de houder bent van de creditcard. Zonder handtekening te vragen is het gewoon een bankpasje.

V. Kan ik de abbonement opzeggen?
A. Ja, maar Nee! Ter plekke kan je zeggen dat je geen abbonement wilt, maar door middel van de creditcard worden de abbonement gegevens gestuurd na een paar maanden, en dan zit je vast inderdaad!


Maar goed de anderen hier hebben zeker wel andere ''ervaringen''.

Laten we allemaal eerlijk blijven
Wat heb je dan precies getekend? Alleen de creditcard-bon?
Is er iemand die dit verhaal kan bevestigen?
  #575  
Oud 21-04-08, 13:41
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

@gertdroge

Je hebt 1 post, en al meteen een twijfelachtige.

Ik zeg niet dat ik je niet geloof, maar aangezien je de enige bent die deze info meldt, kun je die misschien wat meer beargumenteren.

Zijn er al anderen met het zelfde probleem?
Zou natuurlijk wel erg verrot zijn voor iedereen die naar Engeland is gegaan voor een iPhone, en straks een (DUUR) Engels abonnement heeft!
  #576  
Oud 21-04-08, 13:47
BiGa BiGa is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 44
Standaard

Wat abbo heb je mogen ontvangen dan? Hoeveel per maand?
  #577  
Oud 21-04-08, 13:48
PieNr1 PieNr1 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JamFish Bekijk bericht
Misschien is er iemand die dit weet, als je arriveert op Luton airport, wat is dan de makkelijkste manier om naar het centrum van Londen te komen?
Je zou hier eens kunnen kijken : easyBus: cheap airport bus | london to stansted, gatwick & luton airports
  #578  
Oud 21-04-08, 13:52
gertdroge gertdroge is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BiGa Bekijk bericht
En wat is jouw antwoord dan op de vraag waarom de lokale bevolking gewoon een iphone kan aanschaffen voor 169 pond met een pin-pas? Hoe regelen ze dat dan bij hun?
Pinpasjes van UK worden geaccepteerd door hun UK pasjes.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Bekijk bericht
Wat een onzin. Een abonnement sluit je af via itunes. Als je dat niet hebt gedaan kan je nooit een abonnement hebben.
Kan ook. De abbonementspapieren komen gewoon naar de persoon van wie de credit card is. Credit card betalingen worden pas later ook van je bankpas afgehaald.

Doe je niks in het begin of later, ja dan word je telefoon geblokeerd of doen sommige dingen het niet.

Staat toch op de o2 website. Ik weet de prijzen zijn extreem verleidelijk! Ben er ook ingetrapt, en nu vast!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JamFish Bekijk bericht
Wat heb je dan precies getekend? Alleen de creditcard-bon?
Is er iemand die dit verhaal kan bevestigen?
Ik heb getekend op de kassabon waarbij hun de orgineel bewaarden en ik de kopie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
@gertdroge

Je hebt 1 post, en al meteen een twijfelachtige.

Ik zeg niet dat ik je niet geloof, maar aangezien je de enige bent die deze info meldt, kun je die misschien wat meer beargumenteren.

Zijn er al anderen met het zelfde probleem?
Zou natuurlijk wel erg verrot zijn voor iedereen die naar Engeland is gegaan voor een iPhone, en straks een (DUUR) Engels abonnement heeft!
Hoe zal ik het formuleren?
Op dit forum vind je alleen enthouiaste mensen die de iphone gaan kopen of al een paar weken hebben gekocht. De mensen die genaaid zijn zie je niet meer terug, want ze hebben gewoon geen zin meer in dit verhaal. Ze weten dat er een risico aan vast zat, dus voor hun om terug te keren naar dit forum schieten ze niks mee op. Ze willen blijkbaar dat iedereen in de fout gaat.

Ik kom wel terug maar alleen om de mensen te waarschuwen. Ik kwam deze post tegen toen ik aan het zoeken was als meerdere mensen de probleem hebben die ik ook heb. Vandaar die ene post!
  #579  
Oud 21-04-08, 13:56
BiGa BiGa is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 44
Standaard

Ik heb net even een mail verstuurd naar Carphone Warehouse om dit verhaal te bevestigen. Ik post het antwoord van ze als ik die krijg.
  #580  
Oud 21-04-08, 14:12
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

@GertDroge

Thanx voor de reactie!
Bedoelde het niet vervelend, maar aangezien dit je eerste post was, had ik zo mijn twijfels!

Ben benieuwd of anderen dit kunnen bevestigen, zou vervelend zijn!
Wel apart trouwens, want volgens mij kunnen ze je niets maken als je niets getekend hebt.
Ik zou de voorwaarden toch maar eens goed lezen! Misschien kun je er onder uit!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:50.