mijn ervaring met iphone via Ebay/usps discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Net met ABN gebeld maar schijnt aan Apple te liggen. Dit probleem komt vaker voor en heeft te maken met de autorisatie van Apple icm ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Net met ABN gebeld maar schijnt aan Apple te liggen. Dit probleem komt vaker voor en heeft te maken met de autorisatie van Apple icm de CC. ABN snapt niet waar het verder aan kan liggen. Na 3 keer proberen wordt wel je CC geblokkeerd voor een dag.
Mocht het van ABN nog eens proberen en guess what....het is gelukt. 2x 16gb komen mijn kant op |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Mijn iphone is uiteindelijk gewoon bezorgd,. met 4 dagen en een weekend vertraging. De douane heeft hem dus vastgehouden in nederland. Maar ik heb maar 42 euro hoeven betalen aan de bezorger van DHL ! Mazzel dus ! Ik ben er blij mee ! Binnen 3 minuten geactiveerd en unlockt, en makkelijk omgezet naar nederlandse taal. |
|
|||
|
|||
mijn ervaring met iphone via Ebay/usps
Hello iedereen,
Ik woon in België en wil iedereen toch even laten weten over mijn ervaring met ebay/usps. Op 8 februari kocht ik een iphone 8gb via ebay bij een verkoper met 300+ 100% positieve feedback en betaalde promt met paypal (omgerekend 368 euro). op 12 februari kreeg ik van de verkoper een mail met daarin het trackingnummer van het pakje (usps). Tot op vandaag (5 maart) nog altijd niets ontvangen. De verkoper was altijd heel behulpzaam en informeerde in Amerika bij het postkantoor naar de status, daar vertelde ze dat er tracking informatie is tot aan de Belgische douane. Dan maar naar het postkantoor van mijn woonplaats gebeld om horen of ze daar iets konden te weten komen aan de hand van de tracking nummer maar helaas, geen informatie over de zending. Via wat opzoekwerk op forums (op het postkantoor wisten ze nergens van) kwam ik te weten dat je in zo een geval dient contact op te nemen met taxipost zodat zij contact opnemen met de Belgische douane. Bij taxipost waren ze ook zeer behulpzaam en ik kreeg al dezelfde dag telefoon terug. Blijkbaar is de Belgische douane overgeschakeld naar een nieuw computerprogramma dat enorme problemen geeft, en worden pakjes daarom heel traag vrijgegeven. Oef, ben al blij dat de iphone niet "verloren" geraakt is onderweg maar ik weet natuurlijk nog niet a) wanneer ik de iphone ga ontvangen en b) of en hoeveel ik ga moeten bijbetalen. Blijkbaar heeft de verkoper het pakje als "gift" opgestuurd, ik weet niet of dit iets met de vertraging te maken heeft... Indien er mensen zijn met hetzelfde probleem: ik vermeld hier in ieder geval nog het telefoonnummer van taxipost: 078/15 33 43 Hopelijk komt hij snel aan want het wachten begint nu toch wat lang te worden :-( |
|
|||
|
|||
Ik krijg dit bij DHL tracking:
March 05, 2008 04:26 Brussels - Belgium Departed from DHL facility in Brussels - Belgium March 05, 2008 04:28 Brussels - Belgium Processed for clearance at Brussels - Belgium March 05, 2008 05:35 Brussels - Belgium Arrived at DHL facility in Brussels - Belgium March 05, 2008 07:31 Brussels - Belgium Clearance processing complete at Brussels - Belgium March 05, 2008 12:15 Brussels - Belgium Shipment on hold Geen goed teken vrees ik? |
|
||||
|
||||
alles gelezen.
Ik ga vanavond 1tje bestellen in in de apple store met mijn credit card van abn amro. Ik laat hem versturen naar de tante van mijn vriendin in Californië. Wat kan zij het beste doen met versturen? fedex? Gewone post? Sample op de doos? Of kan ik beter via myus.com doen? kan iemand deze vragen beantwoorden. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Je tante gewoon naar het postkantoor, Fedex, of whatever laten gaan. Alle douane formulieren netjes laten invullen met juiste prijs en duidelijk vermelden geschenk, goed verpakt en dan opsturen. Als je pech hebt dan betaal je de BTW maar ook grote kans dat je die niet hoeft te betalen. |
|
|||
|
|||
Zijn er nog mensen die de status "Zending vastgehouden" of "Shipment on hold" kregen bij DHL tracking? Moet ik me daar zorgen om maken?
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
ok thanks voor je antwoord. dan gaan we dat maar doen. ergste geval is het 65 euro aan btw. verzendkosten zullen denk ik 25 euro zijn ongeveer. dus dan ben ik met de huidige stand max 420 euro voor een iphone 16 gig kwijt.
|
|
||||
|
||||
heb billing en shipping adres amerika gedaan,cc van abn,ben benieuwd.
bevestiging gehad van de order. 540 dollar inclusief tax. levering in californie en tante stuurt hem op met op de doos gift. ben benieuwd hoelang het gaat duren allemaal. Laatst gewijzigd door niels1981; 05-03-08 om 19:53. |
|
|||
|
|||
Oke mijn iPhone is vanmiddag binnen gekomen!
Maandagavond (USA tijd) door MyUS verzonden vanmiddag binnen dus 1,5 dag erg snel. Totaal ben ik € 345,73 kwijt, maar heb dan wel opgegeven dat het pakketje een waarde van $ 250,- had. Aan DHL had ik van te voren de invoerbelasting (wat met de waarde van het pakket € 32,76 was) al betaald. Ik neem aan dat ik nu geen rekening achteraf kan krijgen? |
|
|||
|
|||
ik had aan gegeven 100 dollar, en hij is aangekomen vandaag
|
|
|||
|
|||
dus dat is 19 euro btw
|
|
||||
|
||||
net een mail dat ze een europese credit card niet accepteren.
is een kaart van abn amro. me pa heeft een visa,zou ik die beter kunnen doen? opnieuw bestellen lukt niet omdat mijn ruimte van 1000 euro bereikt is,ze hebben mijn gecancelde order wel van mijn bestedingsruimte afgehaald . (had net voor 550 euro kaartjes voor de eagles gekocht en mastercard incasseer 1 x per maand op de 8ste. visa geen optie omdat ik mijn inkomen,social security nummer etc moet invullen. Laatst gewijzigd door niels1981; 06-03-08 om 00:10. |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
iemand een idee hoelang het duurt voordat het geld waar op mijn abn cc staat nadat de order is gecanceld?
Hoe krijg ik het toch voor elkaar met een abn cc? Visa is geen optie aangezien ik dan loon,social security nummer etc moet invullen. |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Gewoon met ABN gebeld, schijnt aan de Apple te liggen met authorisatie ofzo. ABN zegt dat ze wel vaker dit soort vragen krijgen. Even opnieuw proberen en dan gaat het vaak wel weer goed.
|
|
||||
|
||||
thanks voor je antwoord. Ik heb nu een poging gewaagd met de visa kaart van mijn vader. ben benieuwd hoe dit gaat verlopen.
|
|
||||
|
||||
Ik wil me nu aanmelden op deze site maar ik vraag me af wat
Issuing Bank Name betekent en of dat ook ingevuld moet worden? ik heb een Visa kaart via ANWB |
Er zijn 7 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 7 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Mijn ervaring met Dynafix | dannyhtek | Koopinformatie Nederland | 25 | 21-09-12 15:21 |
Mijn ervaring met tot nu toe met 'van Leliveld Services' - iPhone reparatie | snverhallen | Koopinformatie Nederland | 0 | 01-10-10 23:20 |
LCD Screen lens en Ebay ervaring ? | mikeytjee | iPhone algemeen | 4 | 06-01-09 17:22 |
Mijn ervaring met de iPhone | Swiftly | iPhone algemeen | 7 | 24-09-08 10:48 |
Mijn ervaring met het unlocken van de Iphone 3G | Rudy | iPhone algemeen | 1 | 03-09-08 01:51 |
|
|