//

iPhone 3G/3GS: Blacksn0w voor firmware 3.1.2 - Verzameltopic

iPhone 3G/3GS: Blacksn0w voor firmware 3.1.2 - Verzameltopic discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door egoovy Die is er nu nog niet. Heb ik al in een eerdere post aangegeven. Lees even de blog van het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #321  
Oud 24-02-10, 07:49
iPho(w)ner iPho(w)ner is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Azelo
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door egoovy Bekijk bericht
Die is er nu nog niet. Heb ik al in een eerdere post aangegeven. Lees even de blog van het devteam, dan zul je dit bevestigd zien. Als je afhankelijk bent van een unlock, niet upgraden! Als je niet terug kunt naar 3.1.2 (via de signing server van saurik) zul je moeten wachten op een unlock van geohot of devteam.
Hmm ik dacht dat dit te maken had met het feit dat als je op de 'normale wijze' update, dus met Apple FW 3.1.3. dat je dan niet kunt unlocken omdat je je baseband dan ook update. Maar dat heeft daar dus niets mee te maken begrijp ik nu?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #322  
Oud 24-02-10, 19:35
Noslle Noslle is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 11
Standaard

Ha, my cup of tea.. Iphone oid..

Ik ben de Trotse bezitter van een zwarte 3GS en ben zeer tevreden met de werking.
Welnu, mijn telefoon liep vast na een update in Cydia vlak nadat Apple is gestopt met het signeren van de 3.1.2 FW. Uiteraard niet op het knopje; Make my life easier geklikt toen het nog kon dus geen SHSH file. Uiteraard was ik ook niet zo stom om meteen de nieuwste BB + FW er op te zetten dus ik zit nog Safe. De situatie is alsvolgt, ik ben in staat om er de volgende FW Files op de installeren:

Custom FW: 3.1.2 BB: 05.11.07 Activated.
Custom FW: 3.1.2 BB: 05.11.07 Non Activated.
Custom FW: 3.1.3 BB: 05.11.07 Activated.
Custom FW: 3.1.2 BB: 05.11.07 Non Activated.
Official FW: 3.1.3 BB: 05.12.01 Non Activated.

Het is een T-Mobile Iphone gekocht via marktplaats en ik gebruik hem met een software unlock op het Vodafone netwerk. Complex.

Alle custom Fw files hierboven genoemt zijn jailbroken, Cydia is dus geïnstalleerd en mijn Iphone werkt prima. Het gaat pas fout als ik de Unlock wil installeren met Blacksn0w. Exact het zelfde scenario als hierboven omschreven vind plaats. Hij loopt vast aan het einde van de install. Hierna boot de telefoon alleen nog maar met het Alod. Restoren is natuurlijk mogelijk.

Hebben jullie advies?
Als het moet kan ik aan een T-mobile sim komen, no problem.

In afwachting van jullie reactie.. Groeten
  #323  
Oud 24-02-10, 21:00
egoovy egoovy is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Heeze
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noslle Bekijk bericht
Ha, my cup of tea.. Iphone oid..

Ik ben de Trotse bezitter van een zwarte 3GS en ben zeer tevreden met de werking.
Welnu, mijn telefoon liep vast na een update in Cydia vlak nadat Apple is gestopt met het signeren van de 3.1.2 FW. Uiteraard niet op het knopje; Make my life easier geklikt toen het nog kon dus geen SHSH file. Uiteraard was ik ook niet zo stom om meteen de nieuwste BB + FW er op te zetten dus ik zit nog Safe. De situatie is alsvolgt, ik ben in staat om er de volgende FW Files op de installeren:

Custom FW: 3.1.2 BB: 05.11.07 Activated.
Custom FW: 3.1.2 BB: 05.11.07 Non Activated.
Custom FW: 3.1.3 BB: 05.11.07 Activated.
Custom FW: 3.1.2 BB: 05.11.07 Non Activated.
Official FW: 3.1.3 BB: 05.12.01 Non Activated.

Het is een T-Mobile Iphone gekocht via marktplaats en ik gebruik hem met een software unlock op het Vodafone netwerk. Complex.

Alle custom Fw files hierboven genoemt zijn jailbroken, Cydia is dus geïnstalleerd en mijn Iphone werkt prima. Het gaat pas fout als ik de Unlock wil installeren met Blacksn0w. Exact het zelfde scenario als hierboven omschreven vind plaats. Hij loopt vast aan het einde van de install. Hierna boot de telefoon alleen nog maar met het Alod. Restoren is natuurlijk mogelijk.

Hebben jullie advies?
Als het moet kan ik aan een T-mobile sim komen, no problem.

In afwachting van jullie reactie.. Groeten
Ik wil best adviseren, maar wat moet het resultaat zijn voor je?
  #324  
Oud 24-02-10, 21:09
Noslle Noslle is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door egoovy Bekijk bericht
Ik wil best adviseren, maar wat moet het resultaat zijn voor je?
Ik wil graag van mijn dure ipod touch af.. Dus een werkende Unlock voor FW 3.1.2 of 3.1.3 custom zodat ik weer met vodafone kan bellen. Meerdere mensen hebben dit probleem, echter ben ik nog geen oplossing tegengekomen. De originele FW 3.1.2 werkt met een Blacksn0w, dit is alleen geen optie zonder SHSH file. Waar ik dus concreet naar opzoek ben is een custom FW waar sn0w op werkt. Versie maakt me niet uit 3.1.2 of 3.1.3..

Frustrerend is dat je weet dat de BB 05.11.07 te unlocken is. Helaas loopt het met de custom FW files die ik geprobeerd heb mis op sn0w. Iemand ideeën?

Laatst gewijzigd door Noslle; 24-02-10 om 21:21.
  #325  
Oud 24-02-10, 22:18
egoovy egoovy is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Heeze
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noslle Bekijk bericht
Ik wil graag van mijn dure ipod touch af.. Dus een werkende Unlock voor FW 3.1.2 of 3.1.3 custom zodat ik weer met vodafone kan bellen. Meerdere mensen hebben dit probleem, echter ben ik nog geen oplossing tegengekomen. De originele FW 3.1.2 werkt met een Blacksn0w, dit is alleen geen optie zonder SHSH file. Waar ik dus concreet naar opzoek ben is een custom FW waar sn0w op werkt. Versie maakt me niet uit 3.1.2 of 3.1.3..

Frustrerend is dat je weet dat de BB 05.11.07 te unlocken is. Helaas loopt het met de custom FW files die ik geprobeerd heb mis op sn0w. Iemand ideeën?
3.1.3 gaat zeker niet lukken. De 3.1.2 customs die je hebt werken niet met blacksn0w begrijp ik. Custom 3.1.2.FW zonder activatie en vervolgens activeren met T-mobile sim en daarna proberen te unlocken met blacksn0w zou een optie kunnen zijn. Als dit niet werkt zou je misschien een officiele unlock via Tmobile kunnen overwegen. Je hebt een 3Gs met oude bootrom van voor week 40, dus dat is niet meer zo duur. Altijd beter dan een dure Ipod zou ik zeggen en een unlock voor de nieuwe baseband van 3.1.3 komt er echt niet. Er wordt gewacht op de nieuwe FW en Iphone. Misschien dat Geohot, als hij zin heeft, nog een update maakt voor 3.1.3 met de 5.11.07 baseband, maar dat betwijfel ik.
  #326  
Oud 24-02-10, 22:57
Noslle Noslle is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 11
Standaard

Bedankt voor de goede reactie, eindelijk gaat het weer ergens over. De officiële unlock is absoluut een optie, deze kost op dit moment voor mij € 70 eurootjes, geen probleem dus. Waarom ik dit forum aanschrijf is dat ik toch nog naar een alternatief zoek om de iphone te voorzien van een software unlock, niet alleen ik maar ook een hoop andere mensen zitten met dit problemen. Graag zou ik ervaringen van mensen horen die technisch kunnen verklaren waarom het niet functioneert en wat we hier aan kunnen doen. Usb debug tools, aanpassingen op file system niveau waarmee we kunnen kunnen debuggen etc etc.. Zodra we kunnen vaststellen wat het verschil tussen de official en de custom FW is zijn we bijvoorbeeld al een stap verder..

Dat er wordt gewacht met het uitbrengen van een unlock tot de release van de nieuwe iphone daar kan ik niet meer dan sympathie voor opbrengen. Alhoewel aan de andere kant zouden de geruchten van een mogelijke unlock al genoeg moeten zijn voor apple om alsnog een software update te plannen met het nieuwe toestel.

Anyway, to the point: Een custom FW 3.1.2 unactivated dumpen, hem daarna activeren met een t-mobile sim in Itunes en dan unlocken met Sn0w heeft nog niet gewerkt, althans niet op de FW files die ik tot dusver heb geprobeerd. Als je een tip heb voor een potentiële treffer, een geschikt FW 3.1.2 custom bestand dan hou ik me aanbevolen.. (Net als een hoop andere mensen) Als ik er 1 vind die werkt zal ik hem aanbieden als Mirror.

Een update van Geohot voor 3.1.3 / 5.11.07 zie ik niet gebeuren, i don't trust that guy.

Wat zou de wereld toch mooi zijn als alles vrij toegankelijk was. open source bv. nee hoor apple maakt een geweldig toestel, biedt geweldige support, zolang je maar wel aan hun eisen voldoet en overal voor betaald :S..

Laatst gewijzigd door Noslle; 24-02-10 om 23:14.
  #327  
Oud 25-02-10, 12:00
wangping wangping is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 5
Standaard

Hallo, Ik heb m'n iPhone 3G (jailbreak+unlock met Blackra1n) per ongeluk geupdate naar de officiele FW 3.1.3 en kan nu helemaal niet meer in de iPhone komen, anders dan een iTunes scherm en nood oproep.
Ben nu al een week bezig met pogingen om hem te herstellen, maar tot nu toe geen sukses ik begrijp dat ik hem, altans voorlopig niet meer kan unlocken, maar zou hem toch ten minste weer moeten kunnen activeren.
Ik heb al herhaaldelijk een restore naar 3.1.2 geprobeerd, maar krijg telkens de melding dat er geen restore mogelijk is. De iphone in 1,5 jaar geleden in China gekocht waar hij ook de jailbreak en unlock is gedaan. Ik heb zelf met sukses daarna geupdate naar 3.0 en met redsn0w opnieuw een jailbreak en unlock uitgevoerd en daarna ook naar 3.1.2 met Blackra1n.
Maar nu zit ik dus volkomen vast. Wat kan ik nog doen om hem ten minste weer aan de praat te krijgen?
Alvast bedankt!
Ron
  #328  
Oud 26-02-10, 11:13
Hosley Hosley is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Onder Rotterdam
Berichten: 152
Standaard

Ik heb een 3GS FW 3.0.1., toentertijd unlock/jailbreak met redsn0w.
Als ik nu wil updaten (herstel in iTunes) naar 3.1.2, krijg ik een foutmelding na de ''check bij Apple'' in iTunes.

Wat doe ik fout? Is dit wel de juiste methode voor mij, aangezien mijn iPhone al gejailbreakt en unlocked is.

Beetje confused, sorry...
  #329  
Oud 26-02-10, 11:18
Guest
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Apple signeert geen 3.1.2 firmwares meer.

Aangezien je al gejailbreaked was, heb je toen je SHSH blobs op Sauriks gezet? (in Cydia: make life easy).

Indien zo, kun je de apple check omzeilen door je hosts file aan te passen. Gebruik even de search van dit forum en zoek op gs.apple.com, dan vind je het wel.

Heb je dat niet gedaan en MOET je nu andere SW op je iphone hebben, dan kun je wel eens hele harde pech hebben en verplicht zijn naar 3.1.3 te gaan via de officiele weg.
  #330  
Oud 26-02-10, 12:30
wangping wangping is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 5
Standaard

Het is me uiteindelijk gelukt om de orginele 3.0 terug te zetten zoals beschreven door Jay freeman (Saurik).
Helaas kan ik geen unlock uitvoeren om dat BB 05.12.01 erop staat
Zou nu willen weten of het ook mogelijk is om 3.1.2 er weer op te zetten, dan kan ik mijn laatste backup weer terug zetten wat nu niet lukt omdat iTunes de melding geeft dat ik een oude FW heb en de backup met een nieuwere is gemaakt.
Graag een hint of dit en hoe ik dit kan realiseren.

bedankt,

Ron
  #331  
Oud 26-02-10, 13:37
beekie beekie is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 21
Standaard

De bb krijg je daar niet mee terug die blijft zo , waarom zou je naar 3.1.2 terug willen ??
  #332  
Oud 28-02-10, 11:41
wangping wangping is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beekie Bekijk bericht
De bb krijg je daar niet mee terug die blijft zo , waarom zou je naar 3.1.2 terug willen ??
Omdat ik mijn backup niet terug kan zetten met 3.0 en ik begrijp dat ik 3.1.3 niet kan Jailbreaken, of is dat toch mogelijk met Blackra1n? Daarom wil ik ik liever naar 3.1.2 en dan maar wachten tot er een unlock beschibaar komt voor BB 05.12.01
  #333  
Oud 28-02-10, 11:57
egoovy egoovy is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Heeze
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wangping Bekijk bericht
Omdat ik mijn backup niet terug kan zetten met 3.0 en ik begrijp dat ik 3.1.3 niet kan Jailbreaken, of is dat toch mogelijk met Blackra1n? Daarom wil ik ik liever naar 3.1.2 en dan maar wachten tot er een unlock beschibaar komt voor BB 05.12.01
Omdat een unlock er niet meer in zit voor je kun je 3.1.3 gewoon jailbreaken op een 3G met Redsnow. Onderstaand de truc zoals vermeld op de blog van het devteam. Onderstreepte tekst is voor jou van toepassing

"If you really truly feel that you need to update, this version creates a custom 3.1.3 IPSW for you to restore to on your iPhone 2G, iPhone 3G, iPhone 3GS with early bootrom, iPod touch 1G, and iPod touch 2G with early bootrom. If you don’t know if you have an early bootrom or not, please avoid updating until you learn more.

You don’t need to be pre-jailbroken on anything but the iPod touch 2G early bootrom. And really for that device, it’s faster and easier to use redsn0w 0.9.4 as mentioned in our last post. For that matter, if you have an ipt1g, iphone2g, or iphone3g(and don’t need an unlock), you should use redsn0w too (but version 0.9.3). It’s faster and you won’t have to go through a full restore process (just do an update then run redsn0w, pointing it at 3.1.2 FW instead of 3.1.3)."
  #334  
Oud 28-02-10, 13:40
wangping wangping is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door egoovy Bekijk bericht
Omdat een unlock er niet meer in zit voor je kun je 3.1.3 gewoon jailbreaken op een 3G met Redsnow. Onderstaand de truc zoals vermeld op de blog van het devteam. Onderstreepte tekst is voor jou van toepassing

"If you really truly feel that you need to update, this version creates a custom 3.1.3 IPSW for you to restore to on your iPhone 2G, iPhone 3G, iPhone 3GS with early bootrom, iPod touch 1G, and iPod touch 2G with early bootrom. If you don’t know if you have an early bootrom or not, please avoid updating until you learn more.

You don’t need to be pre-jailbroken on anything but the iPod touch 2G early bootrom. And really for that device, it’s faster and easier to use redsn0w 0.9.4 as mentioned in our last post. For that matter, if you have an ipt1g, iphone2g, or iphone3g(and don’t need an unlock), you should use redsn0w too (but version 0.9.3). It’s faster and you won’t have to go through a full restore process (just do an update then run redsn0w, pointing it at 3.1.2 FW instead of 3.1.3)."
Bedant allemaal, het is me uiteindelijk gelukt 3.1.2 terug te zetten en weer een jailbreak uit te voeren Alleen kan niet unlocken
  #335  
Oud 28-02-10, 13:50
beekie beekie is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 21
Standaard

Klopt unlock is nog niet verkrijgbaar omdat de baseband blijft op 5.12
  #336  
Oud 01-03-10, 18:05
dase dase is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 14
Standaard

Ik heb een iphone 3 gs firmwalle 3.1.2 ik wil hem ok jealbraken maar ik wil mij gegevens wel eerst opslaan als ik hem later wil herstelen dat die erop komt.wil mij hier iemand duidelijke handleiding geven dat ik weet precies wat ik moet doen als het mis haat dat ik hem terug kan zetten.
al vast bedankt
  #337  
Oud 02-03-10, 22:09
crazy-chriss crazy-chriss is offline
• iOS 4.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 41
Standaard

Hey mensen,

Ik heb vandaag een 3g via schotland gekregen.

Na het installeren van Fw 3.1.2 ( met ondertussen foutmelding 1015)
heb ik blackrain toegepast.
Verliep allemaal volgens beschrijving!
Telefoon op nederlands ingesteld enzo, maar ik heb nu geen ontvangst met m'n HI simkaart.
Kan ook nergens netwerk instellingen vinden op de telefoon.
Iemand enig idee waar ik dat moet veranderen?
  #338  
Oud 02-03-10, 23:05
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

blacksnow nog draaien voor je unlock
__________________
IF YOU CAN'T HACK IT , IT AIN'T FUN......
  #339  
Oud 03-03-10, 00:05
emzed emzed is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 1
Standaard Is unlocken 3GS echt zo simpel?

Ik heb een KPN abo en ben eruit dat ik bijvoorbeeld hier een losse iphone ga halen.

Ik heb al diverse sites bezocht, maar mijn vraag: is het echt zo simpel om zelf je iphone te unlocken? Op deze site staat het helder uiteengezet. Of zijn alle nieuwe uitgeleverde telefoons voorzien van 3.1.3?
  #340  
Oud 03-03-10, 06:39
crazy-chriss crazy-chriss is offline
• iOS 4.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz Bekijk bericht
blacksnow nog draaien voor je unlock
Ik heb alles volgens het boekje gedaan, ik kan m'n sim pincode wel invoeren maar m'n netwerk bereik blijft weg...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Unlock Ultrasn0w voor iPhone 4, 3GS en 3G is er! - Verzameltopic WDS001 Unlock 183 26-08-13 16:26
iPhone: Jailbreak voor iPhone 3G, iPhone 3GS en iTouch 2 met iOS4.1 [Windows] - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 213 13-11-10 11:32
Wi-Fi-problemen na Blacksn0w - Verzameltopic RuttieBARCA Unlock 66 23-04-10 00:06
Unlock - iPhone 3G/3GS - FW 3.1.2 - Blacksn0w via Blackra1n - [Windows/Mac OS X] Destiny Unlock 0 20-12-09 21:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:19.