//

iPhone 5s kopen in Duitsland, wie gaat er mee?

iPhone 5s kopen in Duitsland, wie gaat er mee? discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door flappah Inderdaad. Of deze: Persoonsgegevens | Ga op zeker met een keuring van TÜV Nederland Mmm. TÜV is dik 18 euro, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #2901  
Oud 08-10-13, 14:21
schmrtzzz schmrtzzz is offline
• iOS 7.0.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 79
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappah Bekijk bericht
Mmm. TÜV is dik 18 euro, VWE 12,50. En daar lees ik dat je de sticker ook kunt kopen bij GWK-kantoren. Voor als iemand er snel een nodig heeft.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #2902  
Oud 08-10-13, 14:34
htilburgs htilburgs is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schmrtzzz Bekijk bericht
Mmm. TÜV is dik 18 euro, VWE 12,50. En daar lees ik dat je de sticker ook kunt kopen bij GWK-kantoren. Voor als iemand er snel een nodig heeft.
Info vanuit CentrO:
Per 1 oktober zijn in een aantal sectoren van de stad Oberhausen milieuzones van kracht. Vanaf genoemd tijdstip zijn alleen voertuigen die zijn voorzien van een fijnstofsticker op de tot milieuzone uitgeroepen straten en wegen toegelaten. Mocht uw voertuig ook na 15 november 2008 niet van een milieusticker zijn voorzien, bent u een boete verschuldigd van 40,- EURO. Tevens krijgt u een strafpunt in het Duitse register van algemene verkeersovertredingen toebedeeld.

Om die reden adviseren wij onze Nederlandse bezoekers om via de A3 en de A42 aan te reizen. Wanneer u rechtstreeks naar het CentrO rijdt, heeft u geel oftewel groen sticker nodig, omdat het CentrO in een zogenoemd „zonerandgebied“ is gesitueerd.

Mocht u echter verder willen rijden, dient u voorafgaand aan uw reis beslist een sticker aan te schaffen. Ook bezoekers uit het buitenland krijgen immers een bekeuring (40,- EURO) en ook zij krijgen een strafpunt in het register van verkeersovertredingen. De sticker is in Nederland verkrijgbaar bij de „TüV Nord“. De kosten bedragen 12,90 EURO. Niets staat een zorgeloze reis naar het CentrO Oberhausen dan nog in de weg.
  #2903  
Oud 08-10-13, 14:40
schmrtzzz schmrtzzz is offline
• iOS 7.0.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 79
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door htilburgs Bekijk bericht
De sticker is in Nederland verkrijgbaar bij de „TüV Nord“. De kosten bedragen 12,90 EURO.
Prijsinfo is verouderd. Bij TÜV kost-ie vandaag de dag 18,15 euro.
  #2904  
Oud 08-10-13, 14:44
fsfikke fsfikke is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 66
Standaard

Wat een afzetters, heb mijn sticker gewoon van de BMW dealer gekregen in Duitsland.
Bij het gemeentekantoor waar je in Duitsland je kentekenplaten haalt etc. kan je ze voor €5 kopen.

Ik zou me er echt geen zorgen over maken.
  #2905  
Oud 08-10-13, 14:48
schmrtzzz schmrtzzz is offline
• iOS 7.0.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 79
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fsfikke Bekijk bericht
Ik zou me er echt geen zorgen over maken.
Hoezo niet? Wordt het niet gecontroleerd? Ik ga ook al een tijdje door het leven zonder paspoort of ID (want kwijt) dus als ik word aangehouden ben ik dubbel de sjaak.
  #2906  
Oud 08-10-13, 14:55
Delliwell Delliwell is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thiagordc Bekijk bericht
Oei dan heb ik de verkeerde voor mijn oprechte excuses
Die gast da was ik ;-) Ben van plan om nog een keertje naar OH te gaan id loop vd week, dat zou mijn 4e keer zijn -.-

Het zal dan wel na mijn werk zijn, dan ben ik om 17.30u daar.

Als ik beet heb dan zijn jullie de eersten die het weten!
  #2907  
Oud 08-10-13, 15:08
fsfikke fsfikke is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schmrtzzz Bekijk bericht
Hoezo niet? Wordt het niet gecontroleerd? Ik ga ook al een tijdje door het leven zonder paspoort of ID (want kwijt) dus als ik word aangehouden ben ik dubbel de sjaak.
Ik kan natuurlijk niets garanderen, maar de kans dat je gepakt wordt is imo uiterst klein. En als nog, wanneer dan is het altijd nog Duitsland. Dus geen €1800 boete die je in Nederland zou kunnen verwachten voor zo een zwaar misdrijf. Maar 40 Eurotjes (wat nog best fors is voor Duitse begrippen ) Een hele kleine kans op €40 of sowieso €20 betalen voor zo'n ding...

Officieel moet je als buitenlander idd ook een geldig legitimatiebewijs bij je hebben als je de grens over gaat.
  #2908  
Oud 08-10-13, 15:13
schmrtzzz schmrtzzz is offline
• iOS 7.0.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 79
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fsfikke Bekijk bericht
Ik kan natuurlijk niets garanderen, maar de kans dat je gepakt wordt is imo uiterst klein..
Oké, helder. Dank. Ben twee weken geleden ook zonder milieusticker en zonder paspoort naar Oberhausen gecrosst. Bedacht het me pas achteraf. Probeer me nu wat beter voor te bereiden voor als (ALS) ik nog een keer ga, want wil stiekem eigenlijk toch liever een 64 GB.
  #2909  
Oud 08-10-13, 15:16
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

zonder paspoort lol.....

als je iets tegengekomen had namen ze je mee
  #2910  
Oud 08-10-13, 15:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schmrtzzz Bekijk bericht
Ben twee weken geleden ook zonder milieusticker en zonder paspoort naar Oberhausen gecrosst.
Een paspoort is niet nodig, een Europese ID kaart is voldoende. Een rijbewijs of bonuskaart van AH dan weer niet.
  #2911  
Oud 08-10-13, 15:20
schmrtzzz schmrtzzz is offline
• iOS 7.0.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 79
Standaard

ID heb ik ook niet.
  #2912  
Oud 08-10-13, 15:26
fsfikke fsfikke is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 66
Standaard

Allemaal off-topic, maar goed. Ik neem aan dat je 's ochtends vroeg gaat? Dan is sowieso de kans kleiner dat je aangehouden wordt. Ook al is de douane altijd oplettend als het om Hollanders gaat Maar als je je niet opvallend gedraagt en netjes aan de snelheidslimieten houdt zal je echt niet snel aangehouden worden.

Btw, boete voor niet kunnen tonen van een ID: €10 tot €35. Toch leuk, van die landen waar ze niet kompleet de weg kwijt zijn wbt. boetebedragen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 oktober 2013 om 14:38 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polimini Bekijk bericht
Ik heb mijn 16GB Space Gray op 26 september opgehaald en gewoon bon op de zaak gekregen. Heb nu een A4 bon ipv gewone kassabon en moest BTW wel gewoon betalen maar kan hem nu via Nederlandse belastingdienst terugvragen.. Heb op site van belastingdienst uitgezocht hoe dit moet, ga ik van de week gelijk ff doen met Kwartaal aangifte. De winkelbediende wist niet of het kon maar de manager heeft t voor me geregeld! Dus het kan zeker wel! Maar Swah je hebt je 5S, gefeliciteerd!!
Kan je misschien zeggen wat je nodig hebt als je hem in Duitsland koopt en op je Nederlandse bedrijf wilt zetten? Alleen je BTW nummer op de bon?
  #2913  
Oud 08-10-13, 16:29
Ferie Ferie is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 9
Standaard

Wat zijn de ervaringen met Gravis?
Heb er zelf toch een beter gevoel bij om `m in de apple store te halen.
Of levert Gravis al aardig door? Dan is het de moeite waard misschien aangezien ik de Gold 16GB wil en dat denk ik een onmogelijke taak is in de winkel....
  #2914  
Oud 08-10-13, 16:31
cello38 cello38 is offline
• iOS 9.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Almelo
Berichten: 405
Standaard

Gold is al sowieso lastig
  #2915  
Oud 08-10-13, 16:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferie Bekijk bericht
Wat zijn de ervaringen met Gravis?
Die ervaringen kan je vinden in het "Gravistopic":

http://forum.iculture.nl/f41/kopen-v...gravis-de.html
  #2916  
Oud 08-10-13, 16:32
fsfikke fsfikke is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferie Bekijk bericht
Wat zijn de ervaringen met Gravis?
Heb er zelf toch een beter gevoel bij om `m in de apple store te halen.
Of levert Gravis al aardig door? Dan is het de moeite waard misschien aangezien ik de Gold 16GB wil en dat denk ik een onmogelijke taak is in de winkel....
Dus je ziet deze drie topics bovenaan de lijst staan:
  • iPhone 5s kopen in Duitsland, wie gaat er mee?
  • iPhone 5S kopen bij Gravis.de
  • iPhone 5s online kopen Duitse Apple Store
Bedank nog eens waar je eerder het antwoord op je vraag kan vinden
  #2917  
Oud 08-10-13, 16:32
kenneth12345 kenneth12345 is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Sint-Truiden, België
Berichten: 371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferie Bekijk bericht
Wat zijn de ervaringen met Gravis?
Heb er zelf toch een beter gevoel bij om `m in de apple store te halen.
Of levert Gravis al aardig door? Dan is het de moeite waard misschien aangezien ik de Gold 16GB wil en dat denk ik een onmogelijke taak is in de winkel....
Je neemt best het topic door van Gravis, daar zullen je vragen wel beantwoord worden denk ik
  #2918  
Oud 08-10-13, 16:40
Ferie Ferie is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fsfikke Bekijk bericht
Dus je ziet deze drie topics bovenaan de lijst staan:
  • iPhone 5s kopen in Duitsland, wie gaat er mee?
  • iPhone 5S kopen bij Gravis.de
  • iPhone 5s online kopen Duitse Apple Store
Bedank nog eens waar je eerder het antwoord op je vraag kan vinden

Ik zal even bedanken waar ik het antwoord om mijn vraag kan vinden Kwam hier via google terecht, excuses jongens!
  #2919  
Oud 08-10-13, 16:53
polimini polimini is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 19
Standaard

Ik had uittreksel KVK en kopie brief belasting met BTW nummer bij me, dat was goed. Maar denk dat ze met alleen KVK en BTW nummer ook tevreden waren geweest...
  #2920  
Oud 08-10-13, 17:15
fsfikke fsfikke is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polimini Bekijk bericht
Ik had uittreksel KVK en kopie brief belasting met BTW nummer bij me, dat was goed. Maar denk dat ze met alleen KVK en BTW nummer ook tevreden waren geweest...
Ok, en zetten ze die dan alleen op de bon en moet je het verder zelf afhandelen? Of hoef je dan ook daar geen BTW te betalen?
Reageren

Labels
aanwezig, garantiebeleid, iphone 5s, justin bieber, oberhausen, te koop, wereldwijd uitverkocht



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie gaat er morgenochtend mee naar Parijs? spiekry Koopinformatie Rest Europa 50 18-10-13 20:31
Iphone 5s halen in parijs.. Wie wil/kan mee? Gloeuille iPhone algemeen 6 18-09-13 01:17
Wie gaat mee de wachtrij in? borgqueenx iPad algemeen 32 14-03-12 11:05
Spore Origins - Wie gaat hem kopen? iMario iPhone Apps 46 11-09-08 09:57
iphone kopen in duitsland relax-kerris Archief 1 26-05-08 22:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:16.